Kemegahan Dubai
Home » » Kemegahan Dubai

Kemegahan Dubai

8 Comments
Kita semua tahu bagaimana megahnya Dubai, UAE yang membina segala yang tertinggi, terbesar, terluas dan termewah.

Cita-cita tinggi dengan kemampuan yang ada, yang dibiayai oleh dolar dari sektor perdagangan dan pelancongan. Populasinya hanya 1.5 juta orang dengan 80 peratusnya berstatus pendatang lebih dari dari 150 negara. Fakta demografi ini, ditambah panorama ibarat kota New York dengan peraturan pakaian yang boleh dikatakan longgar, membuat Dubai seolah tidak berada di Timur Tengah.

Berikut lambang-lambang kemegahan Dubai:


PALM ISLAND – pulau buatan terluas didunia


BURJ KHALIFAH- Menara Tertinggi Dunia


BURJ KHALIFAH- Gambar sebenar


Aquarium terbesar di dalam BURJ KHALIFAH


BULJ Al ARAB- Hotel Tertinggi Dan Termewah


Kemudahan BULJ AL ARAB- Sangat Mewah


SKI DUBAI ~ Kawasan Peraginan Berhawa Sejuk


SKI DUBAI ~ Dalamannya , amat besar .

8 comments:

  1. teringin nak gi sana..satu hari nnt..insyallah

    ReplyDelete
  2. klik: http://pinjamanperibadi-terbaik2u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Ini Blog dari Indonesia atau Malaysia?

    ReplyDelete
  4. http://penpatah.blogspot.com/p/info-kami.html

    ReplyDelete
  5. Shariful Hashim : jgn lah bt org mcm tu..pinjaman lain boleh gagah g..klu MBSB ni umpama along terbesar..

    ReplyDelete
  6. yay!! aku tinggal dekat je ngan Dubai!

    ReplyDelete
  7. percaye atau tidak..rumah rosmah mansur ade kt pulau yg mcm bunga 2...mmber aku kje kt dubai...die sndri nmpk umah 2...kt dpn umah 2 ade tulis yg umah 2 rosmah mansur yg pnyer....lg 1 time Mahathir dtg dubai jmpe rkyt msia,die ckp yg najib sgt takot kt rosmah...hahahahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. adess......sian najib..

      Delete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri