Awek Zaman Sekarang

Zaman sekarang bukan main mudah nak dapat 'awek'. Umpama petik jari sahaja dah boleh dapat. ...

Andai Kamu Ingin Memberi Cinta

CINTA. Istilah ini amat popular. Ia mudah dikata tetapi sukar dimengerti. Tatkala melafaz istilah ...

Bercinta Tapi Awas

Cinta itu suci. Namun kita sebagai remaja yang baru setahun jagung terjebak ke kancah percintaan ya...

Apabila Timbul Perasaan Suka Pada Seseorang

"Senyum je memanjang...ade ingat kat sesape ke?" Tegur kawanku. Aku tak perasan pulak sej...

Temui Jawapan Melalui Istikharah

Memang, rasa suka dan cinta itu membantu dalam proses khitbah dan ber-baitul Muslim. Malah, pentin...

Dilema Memilih Calon

“Faiz nak cari calon yang macam mana?” Saya bertanya sambil menghirup kopi yang masih panas. Tika s...

Saya Malu Untuk Berubah

"Aku dah tak suci lagi. Aku banyak dosa. Terlanjur dah dengan berapa orang lelaki dah. Zina tu...

Benarkah Bernikah Awal Jalan Terbaik?

Zaman sekarang adalah zaman yang sangat mencabar . Mencabar! Kerana setiap saat, setiap waktu, se...

Bila Putus Cinta

Bila jiwa kacau risau tentang masa depan, Bila hati sesak dengan karenah manusia yang tidak memaha...

CIri-Ciri Wanita Solehah

Tidak banyak syarat yang dikenakan oleh Islam untuk seseorang wanita menerima gelaran solehah, dan ...

18 Perkara Penting Wanita Perlu Faham Tentang Lelaki

Wahai kamu wanita, ketahuilah bahawa SEORANG LELAKI itu : 1.Lelaki juga boleh menjadi seseorang yan...

Salah Wanita kah?

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam ...

Bicara Cinta Antara Hati Dan Akal

Di sebuah pondok usang milik seorang hamba, akal dan hati berbual berkenaan kasih dan cinta.. Ak...

Pesanan Menjadi Penyejuk Hati Suami

Dalam satu program wanita, seorang ibu berumur lewat usia 40-an berbual mesra sambil bertanya kepad...

Tips Berurusan Dengan Lelaki

Berikut adalah 5 tips bagaimana berurusan dengan lelaki ajnabi. Tips-tips ini telah dikongsi oleh ...