10 Tanda Pasangan Anda Mulai Curang
Home » » 10 Tanda Pasangan Anda Mulai Curang

10 Tanda Pasangan Anda Mulai Curang

15 Comments

Apabila timbul masalah ini, pasangan agak sukar untuk berdamai atas fakta pasangan anda telah mengkhianati diri anda. Dengan demikian ramai yang tidak mengambil tahu mengenai tanda-tanda jelas apabila salah seorang daripada pasangan cuba untuk curang atas alasan tidak mahu hubungan itu terputus . Namun, anda dinasihatkan untuk mengetahui tanda-tanda kecurangan untuk mengelakkan anda ditinggalkan setelah beberapa tahun menjalinkan hubungan. Ini hanyalah panduan sahaja dan anda seharusnya lebih bijak untuk menentukan keputusan hidup anda

Kurang memberi perhatian terhadap diri anda- Pada permulaan kecurangan, anda dapat rasakan bahawa pasangan anda kurang memberi perhatian terhadap anda. Ini terjadi kerana mereka rasa bersalah terhadap diri anda. Kemudian mereka mula mencari kesalahan, menengking, berbual secara sinis dan mula menyalahkan anda untuk hal-hal kecil, hanya untuk mengatasi rasa bersalah.

Menghabiskan masa banyak ditempat kerja- Perubahan terhadap pasangan anda yang curang adalah secara tiba-tiba mereka banyak menghabiskan masa ditempat kerja. Tetapi panduan ini tidaklah setepat yang anda fikirkan. Berkemungkinan juga mereka benar-benar bekerja kuat untuk memberikan kesenangan kepada anda. Sebelum membuat apa-apa andaian, anda dinasihatkan untuk menyiasat dulu apa sebenarnya yang berlaku.

Tidak berminat dengan persekitaran dirumah- Bagi pasangan yang sudah berumahtangga, anda boleh mengesan sekiranya pasangan anda cuba untuk curang sekiranya mereka tidak berminat menghabiskan masa di rumah. Mereka lebih banyak menghabiskan masa di luar. Tetapi anda dinasihatkan untuk tidak mengongkong mereka. Setiap manusia perlukan kebebasan. Asalkan ia tidaklah melampaui batas dan ia mstilah seimbang terutamanya bagi orang yang sudah berumahtangga.

Bau- Setiap pasangan yang sudah berkahwin pasti akan mengenal bau pasangan mereka. Sekiranya terdapat perubahan terhadap bau pasangan, anda perlu lebih berhati-hati.

Perubahan gaya hidup secara mendadak- Sekiranya pasangan anda sebelum ini tidaklah terlalu bergaya didalam pemilihan pakaian dan secara tiba-tiba mereka cerewet dalam pemilihan pakaian, anda perlu memberi perhatian yang lebih. Pastikan anda tahu apakah punca utama mereka mengubah penampilan mereka. Sekiranya atas urusan kerja, anda perlu menyokong mereka tetapi sekiranya tujuan asal mereka masih samar-samar, anda perlu lebih berhati-hati.

Menjawab panggilan telefon secara sembunyi- Sekiranya tiada perkara yang salah dilakukan, rasanya tidak perlu untuk sesebuah pasangan menyembunyikan panggilan telefon mereka. Mereka harus berani untuk menjawab panggilan telefon dihadapan pasangan mereka. Ini adalah untuk mengelakkan rasa curiga. Keputusan untuk hidup berpasangan juga bermaksud bersedia untuk berkongsi segala masalah, rahsia dan sebagainya. Jadi tiada perkara yang perlu untuk dirahsiakan. Kejujuran adalah jalan terbaik untuk mengekalkan hubungan.

Melayari internet sehingga tengah malam- Pada zaman yang serba canggih ini, terdapat juga pelbagai cara untuk curang. Salah satunya adalah dengan menggunakan kemudahan internet. Sekiranya sebelum ini pasangan anda tidak menghabiskan masa berjam-jam di hadapan internet dan secara tiba-tiba mereka melayari internet sehingga tengah malam, anda perlu tahu apakah aktiviti yang mereka lakukan di dunia maya itu. Terdapat pelbagai cara untuk anda mengetahui segala aktiviti yang dilakukan oleh pasangan anda di dunia maya.

Perubahan terhadap hubungan intim- Bagi pasangan yang sudah berkahwin, hubungan intim merupakan satu anugerah yang tidak ternilai untuk mereka menyatukan dua hati. Hasil kajian yang dilakukan, perubahan terhadap pasangan dapat dikesan ketika melakukan hubungan ini. Ia tidak hanya melibatkan kecurangan, tetapi segala masalah yang dipendam oleh pasangan, perkara yang merungsingkan mereka, masalah yang mereka tidak sanggup berkongsi dengan anda dan sebagainya akan terbongkar ketika saat ini. Anda hanya perlu bijak untuk membongkarkannya.

Bil pembayaran yang luar biasa- Seorang yang cuba untuk curang pasti akan menghabiskan lebih banyak wang. Ini adalah kerana sebelum ini wang hanya diperuntukkan hanya untuk seorang, sudah pasti sekiranya ia diperuntukkan kepada 2 orang perbelanjaan akan semakin meningkat. Pada kebiasaannya, pasangan tidak akan mengurangkan perbelanjaan terhadap isteri pertama sebaliknya hanya mengekalkan perbelanjaan yang sedia ada, ini adalah untuk mengelakkan timbulnya perasaan curiga. Mereka akan cuba untuk membelanjakan wang lebih banyak daripada menyimpan bagi menampung segala aktiviti mereka lakukan.

Tidak memakai cincin yang diberikan- Cincin merupakan satu sentimental value untuk sesebuah pasangan. Boleh dikatakan kebanyakan lelaki akan cuba melihat cincin di jari wanita terlebih dahulu sebelum memulakan agenda mereka. Kerana cincin melambangkan status empunya diri. Sekiranya pasangan anda sudah tidak memakai cincin yang anda berikan dan memberikan alasan yang samar-samar atau tidak kukuh mengapa mereka tidak memakainya, anda perlu mengesyaki sesuatu.

Perhatian, artikel ini hanyalah untuk panduan terhadap anda sahaja. Penilaian yang terbaik adalah daripada gerakhati anda sendiri. Setiap kecurangan pasti akan dapat dikesan dan ia akan terbongkar secara semulajadi.



.

15 comments:

  1. Setiap kecurangan pasti akan dapat dikesan dan ia akan terbongkar secara semulajadi.

    mmg betul sgt ayat ni..personal experience...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. hidup ini mmg mcm ni.. mcm dh jd lumrah..

    ReplyDelete
  3. pandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.selama mana pon disembunyikan, lambat laun Allah akan tunjukkan kebenarannya..

    ReplyDelete
  4. agaknya nape pasangan tu curang?

    ReplyDelete
  5. x cukup kasih syg kut

    ReplyDelete
  6. mmg lelaki yg curang tu kurang perhatian dan ksh syg la tu...hari tu i dn kwn ada brtengkar dgn kwn i tntg isu ni la...i kata ''ada org tua bagi nasihat dkt i..nk jaga laki kena jaga perut dn ehem2nya kna good service''..
    kwn i ni naik angin kata dia..
    ''mana ada tu sume dr lelaki saja tu..kalau nk jd suami kna jd baik la..trima baik buruk pasangan''

    mmg btol apa kwn aku ckp tp..aku sokong apa org tua tu bg nasihat..sbb bila layan isteri sama ja biasa2 aja sejak mlm pertama hingga 10 -20thn usia perkahwinan nescaya lelaki akan bosan.aku tahu tugas x pyh hubby nk signal..dia tmbh syg n jrg kluar rumah..syukur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ape kate org tua tu... jarang2 org laki menolak kalau istri ajak ehem2... tp selalu org ppuan menolak bila laki yg ajak...

      Delete
    2. Tak jugak. I ni jenis jaga bdan, jaga makan, manja pun yer...punyala jaga ehem bagi elok siap berjamu bertangas berurut. Kalau x merayu x merendah diri kata nak memang hubby i x kan nak bagi. Lelaki ego...raja segala ego memang sesuai sangat utk hubby i. So jgn kata ppuam yg selalu tolak sebab lelaki ni kalau meletakkan ego no satu sanggup simpan kasih sayang x nak tunjuk kat bini. (Maap yer syg terkata sikit jew...hihihi)

      Delete
  7. yelah kot... dy mmg mcm tu... tp tuduh kite plak..

    ReplyDelete
  8. suami aku dah berubah dah gara2 dia suka sama prmpuan lain. Kalau suami kita curang,kita boleh perasan sendiri lah iaitu dia berubah secara mendadak. Mcm suami aku ni. Dia tak nak tidur dgn aku konon bilik panas lah,kalau sejuk pun dia alasan badan dia ada penyakitlah. Dia tidur d luar bilik. (teruk betul). Aku pujuk2 dia supaya dekat dgn aku kerna aku sunyi dgn anak2 tapi banyak betul alasan dia. Dia marah2 aku depan keluarga dia. Main hp je,tapi jarang col atau sms kat aku. Pernah aku nampak sms lembut d hp dia,org tu juga col n aku sambut,perempuan sdg cakap. Suami aku kata itu lelaki buat suara prmpuan. Hoho,aku takkan mudah tertipu...lelaki pondan mana mau bersms lembut kat suami aku ni dan col balik2 tengahmalam ni,pastu mereka berbalas2 sms dan colling panjang2 time ni. Aku prmpuan,aku tahu lah stail prmpuan klu rindu sama 1lelaki. Dia juga suka main hp,selalu takda kat rumah,suka senyum sendiri.Dia happy betul dgn hidup dia,main2 ketawa dgn ank dia. Tapi kalau aku bawa bercakap dgn dia dgn lembut,dia bukan main marah2 lagi kat aku. Cakap dgn ank dia lembut,cakap dgn aku...kasar betul dgn mata menyergah mcm hantu! dulu buat sx,pastu we r happy. But now,lepas buat sx...macam aku paksa dia saja hingga mau marah2 aku ni untuk perkara kecil ja. Dia juga kelihatn tidak mau bertanggungjawap sebagai ketua rumahtangga.seperti kerja suami diserahkan pada aku pula. Dulu aniversary marrige,dia lupa tapi aku sms ucapan,and lama tu dia datang just peluk aku.nothing else. Dia tak tanya aku mau apa ke,nothing...and then lepas beberapa jam tu dia marah2 aku ja,siap panggil aku perempuan sial lagi. (suami tak guna).... Another. Aku cakap dia tak sayang aku lagi dah,dia marah aku pulak?!, marah macam mau kiamat! Ya,dia dah berubah hati dah dan tak seperti dulu. Hati aku terasa siksa kerana dia. Sx dgn aku pun macam dia tak peduli lagi dah. Aku tersiksa tau!!!

    Kerana nafkah batin aku dah dia tak peduli,maka aku pun apalagi,curang juga lah. Hahahahha,padan muka ko.ko fikir ko ja boleh curang. Ko fikir perempuan sekarang dah ada anak ramai pun dah tak laku ke? Sekarang sudah maju lah bang oii,perempuan tak cantik boleh jadi cun dan menawan lah. Dosa aku kat akhirat,engko jawap lah kerana gara2 ko lupa tanggungjawap ko sebagai suami menyebabkan aku terpaksa buat dosa! = gurlz... Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom la fonsex ngan i.. i boleh bagi u nafkah batin yg tip top tau?

      Delete
  9. Hmm..laki aku plk time berak bw hp...bila aku call tnya dia ckp tgk fb...mmg x lih nk caya..

    ReplyDelete
  10. sepatutnya hal ni sendiri mau ingat..yang p bt artikel ni pun satu.. semua punca nak bagi orang bcerai berai.. x perlu nak memberi tips@mengajar.. jika salah seorang dari pembaca mengikut panduan yg anda bagi sehingga tercetusnya salah faham dan bercerai maka andalah yg akan menanggung..sekian

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri