Isu Cinta - Tanda-Tanda Untuk Mengetahui Anda Telah Jatuh Cinta
Home » » Isu Cinta - Tanda-Tanda Untuk Mengetahui Anda Telah Jatuh Cinta

Isu Cinta - Tanda-Tanda Untuk Mengetahui Anda Telah Jatuh Cinta

20 Apr 2012 15 Comments

Jatuh cinta adalah perkara yang paling bahagia di dalam hidup. Ketika saat-saat jatuh cinta anda akan sedar betapa indahnya dunia seperti anda adalah orang paling bertuah dan bahagia di dunia ini.
Cinta adalah perasaan yang lahir dari dalam hati yang berlaku apabila anda mula membayangkan si dia disamping anda dimana perasaan rindu, sayang dan cinta yang lahir dari hati berkaitan dengan lawan jantina anda iaitu kepada lelaki yang cinta pada wanita dan juga cinta wanita kepada lelaki.
Jadi bagaimana kita hendak mengetahui yang kita telah jatuh cinta? Disini NotaHati akan senaraikan tanda-tanda untuk mengetahui bahawa anda telah jatuh cinta.

1. Rindu

Setiap hari anda akan terbayang-bayang wajahnya dan terngiang-ngiang suaranya di telinga anda. Sehari tidak berjumpa bagaikan setahun lamanya. Saat itu anda akan resah dan tidak senang duduk dan kalau boleh anda ingin berjumpanya atau berhubung dengannya setiap saat dan setiap waktu.
Apabila anda tidak dapat berjumpanya anda akan menggunakan cara lain untuk melepaskan rindu mungkin dengan menghubunginya, itu pun jika si dia tidak sibuk atau menatap gambarnya dan tersenyum sorang-sorang dengan membayangkan apa sahaja yang boleh melepaskan rindu anda padanya.

2. Menjadi Manja Dan Romantis

Ada kalanya juga cinta boleh mengubah seseorang itu daripada seorang yang serius kepada seorang yang manja dan romantis. Mungkin selama ini anda tidak pernah membeli anak patung atau bunga, tetapi sesudah anda (lelaki) memiliki seseorang yang istimewa di dalam hati anda akan membuang perasaan malu anda untuk ke kedai dan membeli anak patung di hari jadinya.
Begitu juga dengan wanita, mungkin anda tidak pernah membeli selain dari barangan wanita anda akan ke kedai untuk membeli barangan lelaki untuk dihadiahkan pada si dia pada hari jadinya.

3. Sering Ungkapkan Kata-Kata Cinta

Secara tidak sedar anda akan sering mengungkapkan kata-kata cinta yang tidak pernah anda ucapkan sebelum ini. Kalau sebelum ini anda amat payah untuk mengatakan “saya rindukan awak”, “saya tidak boleh hidup tanpa awak”, “awak istimewa buat saya”, dan sebagainya pasti anda akan menyebutnya demi untuk meyakinkan si dia untuk menerima anda. Kadangkala sampai terbawa-bawa di dalam mimpi.

4. Filem Cinta, Lagu Cinta, Buku Cinta Dan Majalah Cinta

Secara tidak sedar juga anda akan mula berminat untuk menonton filem berunsur cinta, mendengar lagu-lagu cinta, membaca buku dan majalah yang berkaitan cinta. Sedangkan sebelum ini anda lebih berminat untuk menonton filem aksi, lagu-lagu rock, dan membaca buku komik. Itulah tandanya anda telah jatuh cinta.

5. Sentiasa Bersama

Disaat anda jatuh cinta, anda sentiasa ingin disampingnya dan kalau boleh setiap hari dan apa yang si dia dan apa yang anda lakukan ingin dilakukan bersama. Belajar, makan, menonton wayang, membeli belah dan sebagainya ingin bersama-sama. Anda akan merasakan anda tidak boleh buat semuanya tanpa si dia.
Walau sehebat mana pun anda jatuh cinta dengan si dia, jangan sesekali anda lupakan rakan-rakan dan ahli keluarga anda. Ramai yang jatuh cinta tetapi selepas itu mula lupakan rakan-rakan yang dahulunya selalu anda menemani mereka bersukan, makan, belajar, menonton wayang, membeli belah dan sebagainya dan juga begitu dengan ahli keluarga kerana cinta boleh mengubah anda. Anda harus ingat, sekiranya anda di dalam kesusahan belum lagi pasti orang yang anda cintai itu akan menolong anda, tetapi rakan-rakan dan ahli keluarga ini yang akan membantu anda dengan sebaik yang mungkin.

15 comments:

  1. cite nie mmg best...thankz for the tips

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. y filem cinta,buku cinta sume tu cm xbetol jer...saya still xminat cite2 cinta walaupun dah syg sgt2 kat dia...

    ReplyDelete
  3. knape bf sy xde satupun tnda2 kat atas tu?huhu.kira dia xsyg sy la sbnarnya.sbr sj la.

    ReplyDelete
  4. hurmmmm...syok sndiri jaa.. huhu :@

    ReplyDelete
  5. yeke ? aku tak rase pun cinta tu.. aku rapat nan die sebab aku bosan jer, hope die tak menaruh harapan.. kah3

    ReplyDelete
  6. Kurang ajar gila , mcm tu lah lelaki

    ReplyDelete
  7. wahh...sy dilema cinta!!

    ReplyDelete
  8. aqu nie jiwang tapi aq susah jatuh cinta , cmner 2 ??

    ReplyDelete
  9. cinta vs suka.. asanya suka ja kowt...

    ReplyDelete
  10. cinta wa datang dan pergi.....huhu

    ReplyDelete
  11. setuju sangat terutamanya no 3....

    ReplyDelete
  12. Just nak share :)
    Cara dapat topup free bagi yang kering Kredit
    Daftar dapat Kredit. . .
    Sungguh Mudah
    Saya sudah dapat,Anda bagaimana?
    Klik sini>>>https://fb.mcent.com/ref/3GRN32/.

    ReplyDelete
  13. wah!!!saya cyg ngan kpel sye...:-)

    ReplyDelete
  14. omg!!i can't believe this! kesemua tanda2 tu ada pada diri saya....

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri