Motivasi - Kebaikan Merokok Yang Anda Mesti Tahu
Home » » Motivasi - Kebaikan Merokok Yang Anda Mesti Tahu

Motivasi - Kebaikan Merokok Yang Anda Mesti Tahu

42 Comments
Pada kotak rokok (kecuali rokok seludup) akan ada tertera perkataan “Amaran Kerajaan Malaysia, merokok merbahayakan kesihatan” , gambar-gambar ngerikan seperti kaki, janin, mulut dan sebagainya. Perokok pasif iaitu orang yang tidak menghisap rokok tetapi menghidu bau asap rokok dari rakan, suami dan sebagainya juga terdedah kepada penyakit kanser, apa lagi yang menghisap rokok. Pendek kata,merokok adalah merbahaya kepada kesihatan.
Tetapi ada penyelidikan yang mutakhir mengatakan yang sebaliknya pula. Menghisap rokok digalakkan pula kerana menghisap rokok dikatakan menghisap rokok ada kebaikannya tersendiri. malah menurut kajian statistiknya ada hubungan positif antara menghisap rokok dan kehidupan kita.

1. Awet Muda; semakin banyak menghisap rokok semakin awet muda(ingat, hubungan positif tadi)
Oleh kerana merokok mengganggu kesihatan, ada yang yang mengatakan sebatang rokok dapat mengurangkan usia selama beberapa minit, maka dapat disimpulkan bahawa dengan menghisap rokok anda tidak akan menjadi tua. Mati muda bererti awet muda.
2. Anti Rabies
Rabies adalah penyakit yang boleh membawa maut akibat gigitan binatang seperti gigitan anjing. Dengan menghisap rokok kita dengan mudah dapat menghindari gigitan anjing.
Caranya;
Lari saja, dalam masa 2 atau 3 minit, kita dah semput dan tidak sengaja akan membongkok. Anjing tadi menyangka anda akan mengambil batu. Seperti yang diketahui, anjing takut kena baling batu, kemudian dia pun lari tak cukup tanah…
So…selamatlah kita dari rabies.
3. Anti Rompakan
Pencuri biasanya akan datang pada tengah malam atau awal pagi semasa kita dibuai mimpi. Ok, semasa pencuri datang di tengah malam.
Tetiba… Kita ter UHUK… UHUK batuk dan batuk. Pencuri tadi mesti menyangka kita belum tidur. So, batuk kita menyelamatkan kita dari rompakan. Hahahaha

42 comments:

  1. ape faker ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
    2. kebaikan yang badass

      Delete
  2. Actually admin nak perli orang yang hisap rokok. Wakaka. Merokok memang takkan membawa kebaikan yang berpanjangan pada seseorang manusia :)

    ReplyDelete
  3. nasihat secara diplomatik..

    ReplyDelete
  4. ...rokok adalah senjata yahudi yg berjaya mempengaruhi org2 islam menghisap rokok kerana utk membuat org2 islam lupakan agama...org2 yahudi ada banyak cara utk menjatuhkan org2 islam...jadi kita wajib brpegang teguh kpd ajaran al-quran dan hadis sbb Al-quran dan hadis sumber hukum dalam islam...sesiapa yg brpgng teguh kpd al-quran dia akan selamat dunia dan akhirat...wallahualam

    ReplyDelete
  5. kwan aku ada byk kbaikan mghsap rokok kat fb dia...ada 10..aku ingt stu je...klau ada kbkaran,sngla nk carik spe yg mulakn klau x si pghsap rkok hahahha

    ReplyDelete
  6. aqilahothman3 May 2012 12:08

    =) mengarut snggoh..prli yg bermkna.. tp bg yg mmg da ketagih 2,, perli nie un depa anggp bnda yg positif gk.. hehe

    ReplyDelete
  7. Isap mati...tak isap PUN mati....apa kau org ingat tak isap boley idup 1,000 taun ke?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha betoi3... ape diorang ingat bapak die kot y amik nyawa.

      Delete
    2. Isp rkk myushkn org laen derr..asp bkpul2,

      Delete
  8. hisap rokok xpa jgn isap kote...

    ReplyDelete
  9. nk mati tu mati jugak...
    nak sakit tu sakit jugak...

    ada yg kata tak hisap rokok save duit...
    bak dtg tunjuk mne la evo ke fairlady kome klu save sgt duit sbb tak beli rokok...

    pfffttt...

    ReplyDelete
  10. terbaekkk broo..haha...

    ReplyDelete
  11. ade lg 1 kelebihan merokok ni , iaitu rambut xkan beruban , sbb belum tumbuh uban lg da mampos , kah2

    ReplyDelete
  12. hahahaa.....antam lah labuu...........

    ReplyDelete
  13. lancau buto ko la xde keje lain ke ape ke jadahnye semue ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn di atas sya ni. tak ada faedah lansung. kalau ada kebaikan untuk batin tak apa juga.contoh , merokok untuk menguatkan otot bibir, ianya bagus untuk aktiviti jilat dan sebagainya.

      Delete
  14. 1 lg kebaikan perokok.boleh merokok dimana saja.jomla merokok bramai2..tkt ke wey.puii

    ReplyDelete
  15. Serius bangang abadi..!

    ReplyDelete
  16. think positive..:)

    ReplyDelete
  17. sarkastiknya artikel ini.... :D

    ReplyDelete
  18. ekekeke~ aku kaya, roko bleh beli so?? tok wan kat masjid tu beruban penoh xmampus lagi? ajal maut ditentukan Allah, kalau dgn rokok

    ReplyDelete
  19. positif lah sangat...macam sakai jer ko tahu tak hah???!!! hahahaha

    ReplyDelete
  20. Ayam berkokok diatas batang
    bak rokok sebatang...

    ReplyDelete
  21. Skit skit org yahudi, mcm sial sj statement.

    ReplyDelete
  22. mengarut jer bende nih.. xde baek nye isap rokok pon.. org komen atas aq ni pon bodo.. kebaikan batin kepala otak ko..

    ReplyDelete
  23. Hak merokok hak kami!!!!"bhahahaha...

    ReplyDelete
  24. Perg mampos la ko admin.

    ReplyDelete
  25. dlm 1001 keburukan merokok,ade 1 kebaikan. melancarkan peredaran darah.x caye tnye doc2 kat hspital.tapi takkan kite nak kejar 1kebaikan dan abaikan 1001keburukan. :D

    ReplyDelete
  26. Klo da merokok tu merokok gak la gamatnye... Klo nk soh stop mmg x kan blaku la...

    Non smoker (A)
    Smoker (B)

    Dialog:-

    A) berhenti la merokok... merokok membahayakan kesihatan

    B) ak kenal rokok lagi lama dari ak kenal ko... biar la ak hisap... duit ak bukan duit ko...

    A) klo ko save da dpt bli lamborghini sebijik...

    B) ko x isap rokok... mne lamborghini ko?

    A) ...

    Aku bukan seorg smoker) ko nk nk bwat ape pon ak sikit x kesah... cuma jgn merokok time ak tgh makan... ak pantang dgn org merokok time ak makan... jgn sampai pinggan ni terbang kat muke ko dah... klo nk isap pon or ko da sangap gila ngan rokok tu isap time ak dah sudah makan... bukan ak makan sampai 1 jam pon...

    ReplyDelete
  27. kebaikan merokok, membantu tambah pendapatan kerajaan melalui kutipan2 cukai yang dikenakan pada pengeluar2 rokok

    ReplyDelete
  28. Agak2 la nak wat lawak pon...puiiiii

    ReplyDelete
  29. Bak rilek bro. Saya dulu merokok, slim. Skarang tak merokok, boroi plak. Siapa yg cakap duit tadi? Mai click link ni, kita cari duit sama-sama. http://bit.ly/UITxM7

    ReplyDelete
  30. tapi aku kurang suka asap rokonya...

    ReplyDelete
  31. sy tak merokok..anda smue pun tak merokok jgk..
    tp jgnla sampai perli2 dorang ni..kt smue ni pun
    makhluk ciptaan Allah..doktor kat hospital 2 pun tak perna perli pesakit2nya
    yg merokok..klu tak merokok pun tetap kt akan mati jgk bro..so lebih baik kt tegur dia dgn baik
    bukankah mnambah pahala 2..hormatila sesama kt..

    ReplyDelete
  32. Kalu xde perokok2 mcm kami kt mlysia ni,silap2 krjaan xde income,,income krajan hasil dari rokok la

    ReplyDelete
  33. bangag2 btol larh korang sume nih,,

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri