NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah
Home » » NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah

NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah

70 Comments

Firman Allah Ta’ala yang bermaksud: “Allah telah menjadikan Kaabah, rumah suci itu sebagai pusat bagi manusia.” (Surah Maa’idah: 97)
Neil Amstrong telah membuktikan bahwa kota Mekah yang terletaknya Kaabah adalah pusat kepada planet Bumi.”
Sebenarnya di dalam Al-Quran terlebih dahulu membicarakan perkara ini, sebagai hamba Allah yang diberikan akal fikiran perlulah meneliti dan berfikir disebalik rahsia-rahsia yang terkandung didalam ayat-ayat suci Al-Quran Al-Karim.
Diantara Kalam-kalam Allah Ta’ala mengenai Mekah Pusat Bumi

Firman Allah yang bermaksud:

“Demikianlah Kami wahyukan kepadamu al-Quran dalam bahasa Arab supaya kamu memberi peringatan kepada Ummul Qura (penduduk Mekah) dan sekalian penduduk dunia di sekelilingnya (negeri-negeri di sekelilingnya).” (asy-Syura: 7)

Kata Ummul Qura bererti induk bagi kota-kota lain, dan kota-kota di sekelilingnya, menunjukkan Mekah adalah pusat bagi kota-kota lain, dan yang lain hanyalah berada di sekelilingnya.
Lebih dari itu, kata ummu (ibu) mempunyai erti yang cukup penting dan luas di dalam peradaban Islam. Sebagaimana seorang ibu adalah sumber dari keturunan, maka Mekah juga merupakan sumber dari semua negeri lain serta keunggulan di atas semua kota.
Allah berfirman lagi yang bermaksud:

“Wahai jin dan manusia, jika kamu sanggup menembusi (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusinya kecuali dengan kekuatan (ilmu pengetahuan).” (ar-Rahman: 33)

Kata aqthar adalah bentuk jamak dari kata qutr yang bererti diameter, dan ia mengacu pada langit dan bumi yang mempunyai banyak diameter.
Berdasarkan ayat ini dapat difahami bahawa diameter lapisan-lapisan langit itu di atas diameter bumi (tujuh lempengan bumi). Jika Mekah berada di tengah-tengah bumi, dengan itu bererti bahawa Mekah juga berada di tengah-tengah lapisan-lapisan langit.
Selain itu ada hadis yang menerangkan bahawa Masjidil Haram di Mekah, tempat kaabah berada itu ada di tengah-tengah tujuh lapisan langit dan tujuh lapisan yang membentuk bumi.
Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya: 



“Wahai orang-orang Mekah, wahai orang-orang Quraisy , sesungguhnya kamu berada di bawah pertengahan langit.”

Berdasarkan penelitian di atas, bahawa Mekah berada pada tengah-tengah bumi (pusat dunia), maka benar-benar diyakini bahawa Kota Suci Mekah, bukan Greenwich, yang seharusnya dijadikan rujukan waktu dunia. – (Dipetik dari Eramuslim “Makkah Sebagai Pusat Bumi” Oleh Dr. Mohamad Daudah)
Neil Amstrong membuktikan bahwa kota Mekah yang terletaknya Kaabah adalah pusat kepada planet Bumi, sedangkan Al-Quran sejak 1400 tahun yang lalu telah berbicara mengenai kota Mekah dan kaabah adalah pusat bumi ini.
Ketika kali pertama Neil Amstrong melakukan perjalanan ke luar angkasa dan mengambil gambar planet Bumi, dia berkata, Planet Bumi ternyata bertumpu di area yang sangat gelap, dan di manakah ia berpusat?.” Fakta ini telah diteliti melalui sebuah penelitian Ilmiah.
Para angkasawan telah menemui bahawa planet Bumi itu mengeluarkan satu radiasi, secara rasmi mereka mengumumkannya di Internet, tetapi sayangnya 21 hari kemudian website tersebut hilang dan seperti ada alasan tersembunyi di sebalik penghapusan lama web tersebut.
Setelah melakukan penelitian lebih lanjut, ternyatalah radiasi tersebut berpusat di kota Mekah, dan tepatnya berasal daripada Kaabah. Yang mengejutkan adalah radiasi tersebut bersifat infinite (tidak berakhir). Perkara ini terbukti ketika mereka mengambil foto planet Mars, radiasi tersebut masih berlanjutan. Para peneliti Muslim mempercayai bahawa radiasi ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Kaabah di planet Bumi dengan Kaabah di alam akhirat.
Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, terdapat suatu area yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, di mana apabila kita mengeluarkan kompas di kawasan tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali kerana daya tarikan yang sama besar antara kedua kutub .
Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka dia akan hidup lebih lama, lebih sihat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan graviti. Oleh sebab itu lah ketika kita mengelilingi Kaabah, maka seakan-akan diri kita dicas oleh suatu tenaga misteri yang menyebabkan kita bertenaga ketika mengelilingi kaabah dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.
Penelitian lainnya menyatakan bahawa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh terapung di air. Di sebuah muzium di negara Inggeris, terdapat tiga buah potongan batu tersebut (dari Kaabah) dan pihak muzium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem suria kita.
Rasulullah SAW bersabda:

“Hajar Aswad itu diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam.” (Jami’ al-Tirmidzi al-Hajj)

“Hajar Aswad dari batu-batuan Syurga dan tidak ada suatu benda di bumi yang turunnya dari Syurga selain batu itu.” (HR. Thabrani)

Wallahu’alam….

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

70 comments:

  1. Allahuakbar.Allah maha besar!!

    ReplyDelete
  2. lawak paling bodoh pernah aku dengar.
    mana bukti neil amstrong pernah sebut sebegitu?? Pusat utk Bumi tapi tarikan graviti kurang?? bodoh sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamposla kau kafir laknat

      Delete
    2. Tiada siapa pun yg puji ko. Jdi sedar la akan kesombongan mu. Jngan nak mintak puji je kat blog ni..

      Delete
    3. Inilah org yg kurg pendidikan..klu xpercaya selidik dlu...

      Delete
    4. itu bukan lawak bodoh... engkau yg kene bodoh gn saintis barat..

      Delete
    5. Betapa mudah nya dengan nama agama, al-quran, org menipu dgn mewujudkan perasaan taksub dgn sesuatu http://www.reddit.com/r/islam/comments/1eofeg/neil_armstrong_75_also_denied_he_had_heard_the/

      Delete
  3. subbahannallah..

    ReplyDelete
  4. Tiada sape dpt mnandingi kuasa ALLAH SWT

    ReplyDelete
  5. nenek moyang ku umur ratusan tahun tanpa keliling mekkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm firaun lah...pon tak pernah gi kaabah.tp idop lama..ratus taun lebih.

      Delete
    2. Ah.. Salah la.. Nenek korang bkan muslim mcm mna nak keliling khaba

      Delete
    3. Mati pi kat nenek moyang hang la..ada aku ksah.

      Delete
  6. anonymous yg kata "lawak bodoh" tu, tak bijak ilmu fizik, mantik.

    ReplyDelete
  7. Allahhuakbar!!!!

    ReplyDelete
  8. subhanallah !!!! maha besar Allah

    ReplyDelete
  9. baca boleh, terus percaya tu slh. nilai dgn teliti. org2 kita pasal keislaman je, pasal yg membawakan kebaikan je, terus percaya hidup2. bknnya nk tentang keajaiban tentang islam, taksub sgt. smpai smua bnda percaya telan hidup2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami percaya apa yg terkandung d dlm kitab al-quran. Jdi jngan la kau persendakan agama kami. Tiada apa pun kau dapat klu kau persendakan agama kami.

      Delete
    2. agak nya dia pun muslim jugak.

      Delete
  10. Spe yg ckp mekah bkn pusat dunia adalah salah...kaabah adalah pusat dunia...klu yg xpercaya..klu korg ade peta dunia...korg ukur la sendiri..korg cri kedudukan kaabah dimana...

    ReplyDelete
  11. Mana ada neil armstrong pegi bulan....propaganda amerika je...Dia orang tak sampai bulan pun....kalau dah sampai bulan kenapa sampai kehari ni tak ada orang lain pegi bulan...

    ReplyDelete
  12. wlaupun kita smua islam, kita kena cari sumber lain jgak nk percayakan sesuatu bnda. kadang2 ada pihak saje je nk menaikkan smangat keislaman, walhah bnda tu x pasti. niat baik, tapi menipu x de gunanya. neil armstrong ke bulan??? @@???

    ReplyDelete
  13. perkara telah wujud sejak nabi Allah ADAM dan Siti Hawa turun ke bumi lagi,tidak sebelum manusia dicipta Kaabah pertama telah dibina oleh para2 malaikat,kaabah itu ialah baitulridhwan yg dijadikan sebagai kaabah bagi para2 malaikat,selepas baitul ridhwan diangkat ke akhirat,tapak kaabah dibiarkan kosong sehingga ADAM A.s turun dibuang ke dunia membina semula kaabah,itulah kaabah kedua,sebelum kaabah tersebut musnah dalam malapetaka banjir besar diseluruh muka bumi pada zaman Nabi ALLAH NUH,kemudian KAABAH DIDIRIKAN OLEH NABI ALLAH IBRAHIM DAN NABI ALLAH ISMAIL 50 tahun sebelum MASJIDILAQSA dibina oleh anak saudara Nabi ALLAH Ismail dan anak kepada Nabi ALLAH ISHAK(bapa kepada bangsa ROM dan Bangsa Bani Isreal)...kaabah ketiga musnah dalam banjir besar yg mengakibatkan kejatuhan kerajaan SABA di YAMAN dan ia dibina semula oleh keturunan NABI ALLAH ISMAIL,sehingga ia rosak pada era awal sebelum kenabian Junjungan besar nabi kita,MUHAMMAD s.a.w.,Rasulullah yg membina semula dan membaiki kaabah kelima dengan kain serban baginda,aku ada terbaca bahawa,Nabi ALLAH ISA(jesus)juga begitu mengharapkan kedatangan Nabi Muhammad selepas kewafatan Nabi YAHYA(john the Baptis)bagi siapa yg tidak tahu bahawa John the Baptis atau NABI ALLAH YAHYA...NABIALLAH ISA SENDIRI GAGAL MENYELAMATKAN UMAT MANUSIA,sedangkan Rasulullah s.a.w berjaya menyelamatkan manusia,dari jalan gelap ke jalan terang,sedarlah wahai ahli2 kitab,satu Isa @jesus a.as akan turun dan membawa ajaran muhammad sebagai ajaran sebenar utk melawan dajjal sang penipu

    ReplyDelete
  14. isa @ yesus ?????

    ReplyDelete
  15. allahhuakbar!!!awas setiap kata yg d ucapkan td!!! bunyinya"Mcm firaun lah...pon tak pernah gi kaabah.tp idop lama..ratus taun lebih."
    baca lah wahai pengomen td"Allah berfirman: "Sesungguhnya telah dikabulkan doa kamu berdua; oleh itu hendaklah kamu tetap (menjalankan perintahKu seterusnya), dan janganlah kamu menurut jalan orang-orang yang tidak mengetahui (peraturan janjiKu)".

    Dan Kami bawakan Bani Israil ke seberang Laut Merah, lalu dikejar oleh Firaun dan tenteranya, dengan tujuan melakukan kezaliman dan pencerobohan, sehingga apabila Firaun hampir tenggelam berkatalah ia (pada saat yang genting itu): "Aku percaya, bahawa tiada Tuhan melainkan yang dipercayai oleh Bani Israil, dan aku adalah dari orang-orang yang berserah diri (menurut perintah)".

    (Allah berfirman): "Adakah sekarang (baru engkau beriman), padahal sesungguhnya engkau dari dahulu telah kufur derhaka, dan engkau telahpun menjadi dari orang-orang yang melakukan kerosakan?.

    "Maka pada hari ini, Kami selamatkan badanmu (yang tidak bernyawa) (hai Firaun), supaya menjadi tanda (pelajaran) bagi orang-orang yang datang sesudahmu (supaya mereka mengambil itibar). Dan (ingatlah) sesungguhnya kebanyakan manusia lalai daripada (memerhati dan memikirkan) tanda-tanda kekuasaan Kami!".

    (Yunus[10:88-92]).

    Di dalam ayat ke 92 di atas, Allah telah menyatakan satu kenyataan yang cukup ringkas dan menarik tentang bagaimana jasad Firaun yang mati lemas itu diselamatkan untuk menjadi iktibar dan pengajaran kepada generasi selepasnya. Seperti kebiasaan tradisi Mesir Purba, mayat para Rajanya biasanya akan diawet untuk mengekalkannya. Mummia Firaun ini telah ditemui pada tahun 1898 di Kuburan Necropolis (negara orang-orang mati) Thebes, di Lembah Raja-raja (Wadi al Muluk). Ianya juga masih dapat disaksikan di muzium Kahirah Mesir sehingga ke hari ini.

    Sungguh mengajaibkan sekali bagaimana mummia ini dapat bertahan sedemikian lama kira-kra 3000 tahun. Penemuannya pada kurun ke 19 itu juga menjadi bukti bagaimana janji Allah tentang pengekalan mummia ini sebenarnya sudah berada di dalam jadual Allah kepada umat akhir zaman.

    Persoalannya bagaimanakah al-Quran yang diturunkan pada zaman nabi Muhammad SAW mampu untuk membicarakan suatu fakta yang hanya dapat dikenalpasti pada zaman kemudiannya . Tidak lain tidak bukan ini adalah contoh mukjizat al-Quran yang merupakan wahyu yang pasti daripada Allah SWT.

    ReplyDelete
  16. aku sokong korang semua.... gaduhlah sampai puas!!!

    ReplyDelete
  17. kesimpulannya.. kuasa Allah melebihi segala2nya..sains xdapat nk buktikan pon bende ni.. ilmu manusia cuma seciput ja.. yg genius2 tu x payah sombong ah..sbb ilmuwan islam yg telah mencipta dahulu tp kaum korang yg buang kitab2 ilmuwan islam dalam sungai nil.. lagi nak bising..porah.. hidup segan mati x mau.lol *ape kaitannya* pasal umur plak.. nenek moyang kau tu Tuhan bg umur panjang supaya bertaubat..tp still dengan agama kuno korang..so mati mereka adalah sia2.. sekian

    ReplyDelete
  18. aku percaya Al-Quran sebab aku beriman dgn Al-Quran..korg xnk percaya gi mampus la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku percaya bible.. korg tak percaya pg mampus jg lah haha

      Delete
  19. knpa yg bg komen negetif tu guna anonymous je eak?? takot ke nk tunjukkan diri yg sebenar.. rakan kita berkongsi ilmu... sbgai muslim kita wajib mempercayai kitab al-quran.. jgn menunjukan kejahilan agama sangat smpai nk bergaduh2 n menghina2 agama yg lain.. kami sbgai muslim ttp percaya apa yg tercatit dlm al-quran wallahu..

    ReplyDelete
  20. hati2 dgn kristian yg pandai berbahasa melayu terutama dari borneo yg komen kat sini..

    ReplyDelete
  21. banyak anon yg kafir

    ReplyDelete
  22. bukan ke neil armstrong dikatakan menipu pergi ke bulan?

    ReplyDelete
  23. Korang semua kena tipu... neil amstrong ke bulan pon dia tak smpi... kah kah kah...

    ReplyDelete
  24. subhanallah

    ReplyDelete
  25. neil amsrtrong g m.donald.mkn2.hahahaha.spa2 yg mnghina islam.kita lihat.spa yg btul msa d akhirat nnti.lau msa zaman Rasulullah S.A.W ada lah halal mnumpahkn darah org yg bukn muslim.tpi Baginda tlah mmbri pringtn,wlaupun meka bkn muslim.adlah d lrang mnindas n kena hormati meka.serta brbuat bek la pda meka.klau Baginda x brsabda bgtu.suda lama aq cincang2 owg yg bukn muslim yg suka mnindas islam n mnghina islam.ALLAH HU AKBAR!!!!!!

    ReplyDelete
  26. salam...kalau x silap saya neil amstrong da masuk islam tp d nafikn US. firaun hidup beribu thun pon sebab org dulu lebih pnjang umornya dr zaman sekarang,,,
    sesiapa yg menghina n x percaya patot luaskan bacaan anda..
    knpa mayat firaun x reput walau da berjuta thun mati???x kan nk ckap dye baru mati tahun lepas,,,
    manusia skrang yg mati brape hari pon da reput..
    itu sbab keadaan muka bumi dan pembinaan piramid..juga teknologi org dahulu lbih canggih dari zaman skarang...semua da tertulis dlm al-quran,,
    Islam tak suruh umatnye menghina agama org lain..
    saya juga percaya agama lain x pernah menyuruh umatnya menghina agama org lain,,,
    semua terletak pd hati manusia..

    ReplyDelete
  27. hati2 dgn kafir laknat dlm ruang komen ni. Sengaja berbicara menggunakan bahasa melayu. Nak putar belit.kafir = kayu api neraka.

    ReplyDelete
  28. pasal ni pon nk gaduh. ak percaya benda ni benar. da la

    ReplyDelete
  29. niel armstrong sendiri menafikan dia memeluk islam masa melawat malaysia dulu. mcm mana korang leh percaya dia peluk agama islam?? HAHAHAA

    ReplyDelete
  30. semua bodoh!kalo ilmu kurang tak pya ckap guna mulut? ada otak bole fikir? seblum ckap pkir ilum yg ada sudah ckup utk memutar belit kan kdaan apa yg ada besyukur la dasar manusia? mulut n pikiran susa maw di kwal?fakta yg suda ada diputar belit kan? lain kali belajar ilmu yg btul jan belajar ilmu syrik sudah taw bodoh masi maw nmpak kan kebodohan tue lagi????? entah2 quran pun kmu ckap tak btul? perbetul kan dri tue sebelum bekata2 yg bole menyingung perasaan orng lain......

    ReplyDelete
  31. Bukankah berita ttg Neil Armstrong ke bulan adalah palsu?.

    Jadi adakah kita ingin menunjukkan kepada dunia bahawa berita ini adalah palsu juga?

    Anda semua tidak nampak kah permainan orang kafir? Setiap berita itu jangan diterima bulat2...Kaji dulu kesahihannya sebelum di share atau apa sahaja.


    Perkara ini mmg ada kebenarannya dan telah dinyatakan dengan jelas oleh Allah.. tetapi kenapa perlu bersandarkan fakta kepada Neil Armstrong pula??? Dahlah dia tu x pernah pergi bulan....

    ReplyDelete
  32. first, x ckp yg dipost ni salah, tp x nk jugk ckp yg ni fake, yes, sebagai umat islam mmg bagus untuk kita, tp kita dikurniakan akal, apalh slh gunakn skali skala? jgnlh trus percaya membuta tuli, mmg bnda ni berita baik, lbh2 lg umat Islam, tp jgn trus conclude yg ni btol. saya seorang muslim, itu mmg kbnaran, dan saya bnar2 ingin prcaya, tp tnpa bukti yg kukuh sperti citation kpd website2 yg dioran claim telah dibbuang atau pun klau x pun cite nma saintis2 tu, bru aku prcaya.

    ReplyDelete
  33. alah bende ni ade kat youtube...dlm bahasa arab...klau rajin carilah...tpi yg psal firaun hidup lame tu lain cerita....orng dulu memang hidupnya lame ...dan jangka hayat manusia semakin mengurang...bgi yg islam takkan la tak tau...nabi sebelum nabi muhammad saw...hidup hampir seribu tahun...

    ReplyDelete
  34. aku seorang muslim, walau camne pun apa yg diajarkan kepada sy, sy yakin ia adalah benar, sy yakin dengan agama islam yg pastinya agama kebenaran, bgitu juga dengan saudara or saudari yg berlainan agama juga akan yakin dengan agamanya sendiri, namun begitu ternyata semua yg dianuti oleh kalian non-muslim adalah pastinya banyak keraguan dalam hal2 ketuhanan, kematian, kemunculan manusia pertama, siapa mencipta alam, bgaimana permulaan kehidupan, siapa mewujudkan alam, sy amat pasti bahawa agama2 yg laen dari islam tidak dpt menjelaskannya.. namun, hanya islam dan Al-Quran shj yg dpt mnjelaskn, kerana semua itu TUHAN PENCIPTA ALAM sendiri yg menurunkan ayt2 tentg semua itu. jd, sy mengajak non-muslim utk berfikir tntg agama kalian dan kaji apa itu islam. sesungguhnya didalam Al-Quran, semua isi kandungannya tdak pernah ada yg salah mengenai alam, masa depan, ilmu sains yg belum diteroka tetapi betul dan tepat dgn di dalam Kitab Al-Quran. islam adalah agama yg indah, selamat,sejahtera, dan aman.

    ReplyDelete
  35. oi , kalau nil nak tipu dia kena saman satu dunia wooo . Bodohh laa . Sape cakap nil tuu bohong !
    Dan , setiap yang terkandung dalam kitab suci AL-QURAN tu betol ! Korang jgn nak menghina agama kami . Kami tak pernah membuurkan agama kamu ! Belajar ke tidakk ??? lansau lahh !

    ReplyDelete
  36. kepada yang non muslim yang komen secara menghina . Please read this " kamu cuma orang biasa yang menilai keburukan agama laen " Belom ada namaa lagi dan takda bukti ! tuiiii ! Islam Agama Benar ! JANGAN TUDUH MEMBUTA BAHLOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh la kau. korang gaduh sesama umat sndiri. ada yg percaya, ada yg tak percaya. so jgn libatkan agama lain.

      Delete
  37. betul. Al-Quran menjelaskan segalanya yang kita tdk tahu

    ReplyDelete
  38. Apa-2 pun, ISLAM IS THE WAY OF LIFE. Islam sahaja agama yang suci dan diterima di mata Allah.. Ya Allah, selamatkan agamaMu ini..

    ReplyDelete
  39. craps.. dont be fool by unknown sources.. LOL!

    ReplyDelete
  40. kaabah tu memang terletak dibawah pusat bumi, ambil peta dan kaji dulu baru hangpa tau, aku percaya al quran dan hadis saja sbb itu lah tinggalan nabi muhammad untuk umat dia, kamu x kan terpesong selagi berpegang pada al quran dan hadis.. sebab tu kalau tawaf ikut lawan jam bkan tawaf ikut pusingan jam..wallahualam..

    ReplyDelete
  41. xda kena mgna lor....lngsung x pecaya hang...lantak lu org lar....

    ReplyDelete
  42. allahuakbar.allah maha besar.

    ReplyDelete
  43. Wahai org2 kafir, ko tau la naseb ko kt akhrt nti. Jgn ble dh jd kayu api nti merayu2 nk masuk islam plak. Islam agama yg benar. LailahailAllah



    ReplyDelete
  44. Allah sentiasa bersama dgn kita. Mereka kafir laknat akan direjam di dalam neraka jahanam

    ReplyDelete
  45. Neil armstrong mmg x pnah g bulan sbb die laki...org pmpuan xyah cite r,tiap2 bulan dtg bulan

    ReplyDelete
  46. tipu ja smua ni sdang kan neil armstrong pun blum pna p angkasa

    ReplyDelete
  47. orang yg komene atas aku nie lagi puki..hahaha..

    ReplyDelete
  48. aq kesian la dgn org non muslim zaman skrg nie . . Tuhan dh beri petunjuk mcm2 tapi dorg x nmpk n x faham . suruh kaji Al Quran dorg degil n ckp bohong semata2 , pula 2 ada setengah darinya sanggup fitnah agama Islam . . ish3 . . aqu kesian sbb dorg nanti akan jadi kayu api neraka . aqu ada dgr ceramah , uztaz 2 ckp kafir zaman skrg bnyk yg akn jd kayu neraka sebab wlaupon dh ada petunjuk tapi dorg tetap nk percayakan agama lama . sedangkan kalau dorg percaya Islam dorg masuk Islam & beramal benda yg baik pasti akan ke syurga nanti . Betul x wahai org2 muslim yg laen ?? Aqu x mampu bt apa melainkan menegur n menasihati . selebihnya aqu berserah pada Allah saja .

    ReplyDelete
    Replies
    1. datuk azhar mansur yg murtad pun korang x pcaya. Tuhan dah beri petunjuk pada dia jalan yg benar pun korang x pcaya. so jgn ckp sapa yg x nmpak n x fhm. lebih baik diam dan bykkan berdoa.

      Delete
  49. mmg benar neil amstrong tidak sampai ke bulan..tetapi beliau seorg agkasawan..beliau masih boleh memerhatikan bumi dr angkasa tanpa perlu menjejakkan kaki ke bulan..mohon dipanjangkan akal fikiran rakan2 sekalian...

    ReplyDelete
  50. mereka hanya iri dengan kebenaran ajaran islam...
    tapi mereka gak mau meninggalkan agama lama mereka...

    buktinya belum ada seorangpun di muka bumi ini yang sanggup membuktikan ketidakbenaran ajaran islam (Al-Qur'an)

    tidak seorang pun yang bisa membantah akan kebenaran Al_Quran...

    kecuali mereka hanya memfitnah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka juga gak mau meninggalkan islam krana tkt kena bunuh n msuk pnjara n kna buang dr m'sia.

      Delete
  51. nk komen jugak boleh x?

    ReplyDelete
  52. Subhanallah, semoga kita semua bisa menunaikan dan mengunjungi baitullah
    www.bordiranku.com

    ReplyDelete
  53. Sedih tengok taraf pemikiran korang. berdebat tanpa fakta, bergaduh xtentu pasal. Semoga Allah kurniakan kita semua pengetahuan dan ketenangan di samping iman yang kukuh.. in sha Allah.

    ReplyDelete
  54. hanya orang yang yakin yang bisa mengerti...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri