3 Artis Wanita Cun Ini Yang Sudah Murtad
Home » » 3 Artis Wanita Cun Ini Yang Sudah Murtad

3 Artis Wanita Cun Ini Yang Sudah Murtad

177 Comments


Masyarakat Indonesia dikejutkan dengan tindakan beberapa selebriti negara itu menukar agama. Seorang daripada mereka ialah Happy Salmah. Happy dikatakan memeluk agama Hindu kerana mahu berkahwin dengan kekasihnya, Tjokorda Bagus yang berketurunan raja.



Model dan juga pelakon filem yang dilahirkan di Sukabumi, Jawa Barat itu menjalani upacara pindah agama Hindu, dalam upacara yang dinamakan Sudhi Wadani di Villa Ibah, Ubud, Indonesia.

Sudhi Wadani adalah upacara dalam Hindu sebagai pengesahan ucapan atau janji seseorang yang secara tulus ikhlas dan hati suci menyatakan menganut agama Hindu. Upacara yang mengambil masa sehari itu adalah antara syarat yang harus dijalani bila seseorang ingin berkahwin mengikut adat Hindu.

Mereka melangsungkan perkahwinan beberapa hari kemudian di Puri Saren Kauh, Ubud dengan mengikut adat istiadat Hindu dan diikuti dengan majlis di Sukabumi. Mengenai dia menukar agamanya, Happy menegaskan, dia tidak akan berbicara secara terbuka.

“Saya tidak akan bercakap mengenainya,” kata Happy.

Segala hal yang berhubungan dengan keyakinannya, dia berharap menjadi rahsia hubungan perkawinan yang baru mereka jalin. 


Selain itu ialah artis Pinkan Mambo.

Penyanyi lagu popular, Kekasih Yang Tak Dianggap ini untuk kali keduanya dilapor telah menukar agama dan disahkan ibunya sendiri, Deetje yang nyata kecewa. Walaupun belum pernah melihat Pinkan pergi ke gereja, Deetje berkata, anaknya sudah mula belajar agama lain.

Menurutnya, Pinkan yang nama penuhnya Pinkan Ratnasari Mambo banyak berubah sejak kebelakangan ini. Bagaimanapun, keputusan Pinkan menukar agama tidak menyebabkan Deetje merasa kehilangan anak.

“Anak merupakan titipan Allah dan kita tidak boleh mencintai anak 100 peratus kecuali pada Yang Maha Pencipta,” kata Deetje. 


Artis cantik yang juga pernah menjadi VJ MTV Rianti Rhiannon Cartwright juga dikatakan telah meninggalkan Islam dan berkahwin dengan kekasihnya, Cas.

Perkahwinan mereka berlangsung di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.
Rianti yang lebih dikenali dengan watak Aisha dalam filem agama, Ayat-Ayat Cinta, dikatakan sudah murtad sebelum berkahwin lagi, berdasarkan risalah yang dikeluarkan sebuah gereja di Jakarta Selatan. Namun, ketika diminta mengesahkan perkembangan itu, pengurusnya, Adi, enggan berbuat demikian sebaliknya berkata, dia tidak tahu menahu mengenainya.

“Saya hanya berkomunikasi dengan dia mengenai kerja. Yang lain saya tidak tahu,” katanya.

Dia mencadangkan supaya pengesahan itu didapatkan daripada paderi di gereja yang mendedahkan perkahwinan Rianti dengan penyanyi yang nama lengkapnya Alfoncius Dapot Parulian Nainggolan. Bagaimanapun, pihak gereja juga enggan mengesahkannya.

Isu masyarakat Islam Indonesia, baik lelaki mahupun wanita berkahwin dengan pasangan mereka yang beragama lain adalah perkara biasa sejak era Sukarno dan Suharto kerana sebahagian orang yang mendakwa ulama di negara itu berkata ia dibolehkan.

Namun, apa yang dilakukan oleh Pinkan, Rianti dan Happy ialah mereka memeluk agama lain untuk mengikut agama suami masing-masing.

Lagi Senarai Artis Cun Yang Murtad Di Sini

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

177 comments:

  1. bodohnya mereka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama bodohnya orang agama lain keluar agama dorang

      Delete
    2. orang ats aku pnyokong anwar @ pluralisme agama.

      Delete
    3. orang atas atas aku plak sokong bontot najib@kaki rasuah

      Delete
    4. izinkan saya azan di telinga mereka

      Delete
    5. JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085-342-064-735 TRIMAH KASIH

      Delete
  2. pilihan msg2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama islam bknlah sbgai permainan untuk djdkn pilihn atau tidak..dlm hukum islam.mreka yg murtad hndaklah d bunuh.

      Delete
    2. kalau agama lain keluar dari agama diorang,korang mengalu2kan...kalau korang keluar dri agama korang mesti dbunuh ker..... ingat...karma akan terserlah suatu hari nanti lah bodoh

      Delete
    3. dua atas aku buta agama a.k.a murtad

      Delete
    4. Hahaha lawak nye.. Murtad harus dibunuh? adakah itu yg nabi muhammad ajar? Religion of peace lah sangat.

      Delete
    5. "Agama islam bknlah sbgai permainan untuk djdkn pilihn atau tidak..dlm hukum islam.mreka yg murtad hndaklah d bunuh." ..jadi? agama lain mcm mna? ingat agama lain permainan ke? jgn mengomen mem'babi' buta tuli je.

      Delete
  3. patutlah negara diorang Allah turunkan bala tetapi malang sekali rakyatnya tidak pernah menginsafinya.....

    ReplyDelete
  4. Ulama yg kata dibolehkan tu jenuh la kna tggung dosa stp yg murtad sbb ikut ckp depa.wallahualam.

    ReplyDelete
  5. ish3 tak patot tak patot

    ReplyDelete
  6. http://robockop-cyber.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. wajib melaksanakan hukuman hudud

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.. SubhanALLAH...sedih sangat padahal masih banyak pilihan..tapi apa pun tak nak komen banyak2..hanya Allah yang berhak mengadilinya...

    ReplyDelete
  9. Yang last tu banyak best, sayang gua x score dulu. Aiseh man.

    ReplyDelete
  10. Rima Melati n Marcell???

    ReplyDelete
  11. ga ush pda KEPO deh...itu urusan manusia masing"...biarin aja dia yg nanggung akibatnya...urusin aja masalah kalian masing" .. ga usah urusin masalah org lain...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni mmg bodoh..

      Delete
    2. ya lo bukan kita yang menghakimi manusia tapi Tuhan..buat apa susah2 mikirin masalah orang murtad, kita dong sendiri punya lagi banyak dosa...doakan saja mereka...

      Delete
  12. Geng2 bodo,bengong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xckup akal lgi tu..

      Delete
  13. nanda nuandika.. masalahnya kita hidup dlm stu tmpt yg sma.. nnti bila Allah nk trunkn bala.. DIA kenakn kpd sume.. bkn yg buat maksiat.. mlh yg soleh lgi layak dikenakn azab krn x mngur yg brbuat maksiat.. jgn lah kuar statement jaga tepi kain sndri.. nmpk sgt kita x peduli saudara kita sndri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita sakit hati melihat mereka murtad, tapi apa yang kita perlu buat?adakah kita perlu menghukum mereka dengan membunuh? tidak hanya Tuhan yang layak atas semua hukuman...doakan saja, itu senjata paling mujarab...

      Delete
  14. baju Rianti Rhiannon Cartwright tu koyak ke aper?pe la dorng ni...dh elok2 islam murtad lak..ptut kne hukum hudud.

    ReplyDelete
  15. btol tu.. kite kene saling tegur menegur untuk kebaikan... bukan membiarkan saudara kite tros sesat...

    ReplyDelete
  16. nanda nuandika.... kamu mmg tolol..... setolol2 makhluk di bumi ini..... kata2 kamu itu menunjukkan kamu ini mmg banyak perlu belajar.... mmg tolol kamu ni.... patutlah negara indonesia kerap dilanda musibah.... gara2 ada org seperti mereka dan kamu.....
    kamu suruh orng jgn campur... tp bila negara kamu dilanda musibah, negara jiran juga yg dtg menolong... malu deh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3...mmg patut kena bala mmanjang...tue pon x pernah nk ambik iktibar,npa bala di turunkan...pas tue mula la nak mohon simpati kita rakyat malaysia...

      Delete
  17. weh..kalau agama lain ley msk islam, knp nk mpertikaikan hal nih....terpulang nga masing masing nk masuk syurga ke nk masuk neraka....p kemahkan diri dulu naaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa setuju na...

      Delete
  18. plhan msg2....mrk brhak msk agama apa mrka mau,agama yg baik mgajar kta brbaik2...bkn mngata2 org ln.trima dgn seadanya....beza hnya pda agama.hbgn ttp sama...saudara sesama manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda beragama apa ? saya tidak percaya kalau anda mengatakan anda beragama islam. kerana apa yang anda katakan ini menunjukkan anda sudah tidak ada kepercayaan dan keimanan kepada Allah.

      Delete
  19. laksanakan hudud

    ReplyDelete
  20. Pada mereka nie, cinta pd manusia mengatasi segalanya...

    ReplyDelete
  21. bengong betul la korang nie...kalo kaum lain masuk islam boleh, inikan keluar islam, korang besar2kan...haizz

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda beragama apa ? saya tidak percaya kalau anda mengatakan anda beragama islam. kerana apa yang anda katakan ini menunjukkan anda sudah tidak ada kepercayaan dan keimanan kepada Allah.

      Delete
  22. xckupkah bala tsunami,gempa bumi,gunung berapi yg melanda?nk tggu bala sdemikian lg dtg bru nk insaf?renung2knlh.

    ReplyDelete
  23. klo dpt qta nasehati/menydarkn,lw mrk sdari,,syukurlah..tp lw nggak.biarin aj...krn mrka bkn ank2 kcl lg yg gk tau apa2...mrka adalah figur msyarakat ramai..tau mna yg baek/buruk..termsuk dlm hal "kepercayaan".!kelak mrk sndrilah yg mempertnggung jwbankan ny dihadapan ALLAH SWT..

    ReplyDelete
  24. Memang sangat,sangat,sangat bodoh la dorang ni...

    ReplyDelete
  25. hah? salahke menegur mereka yg keluar islam? pelik dgn statement Anon ni, "bengong betul la korang nie...kalo kaum lain masuk islam boleh, inikan keluar islam, korang besar2kan...haizz"
    Hei sedar tak haram hukumnya murtad/keluar Islam? Dosa besar tau tak? mmg lah kaum lain masuk Islam tu boleh. Lagi bagus adalah. Tpi yg keluar tu haram! tau hukum tak? Balik jumpa ustaz/ustazah fahamkan hukum sebelum bercakap. Siapa yg bengong sekarang?

    ReplyDelete
  26. Dapat hidayah. Selama ni tertipu dgn dakyah palsu Mo

    ReplyDelete
  27. jgn nk kate kt negara org,,skrg nie bala dh turun d skeliling Malaysia,,,tunggu masa je,,,so,,fikir2kanlah,,

    ReplyDelete
  28. moga terbuka balik pintu hati diorg utk kembali pada ISLAM......amin

    ReplyDelete
  29. Artis kita apa kurangnya ramai yg murtad cuma tk d hebohkannya saja. .

    ReplyDelete
  30. Astaghfirullah hal'azim. Jelas dunia dah di akhir zaman. Manusia lebih tunduk pada cinta manusia berbanding cinta Illahi.

    ReplyDelete
  31. moga mereka bertaubat dan kembali ke jalan yg benar...AMINN...ALLAH MAHA BESAR

    ReplyDelete
  32. sape la kita ntuk mnghukum..serahkan pda allah krna kita x lyk hkum mnusia..biarkan allah yg mnentukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita layak menghukum manusia yang murtad dengan hukuman bunuh jika hudud dilaksanakan

      Delete
  33. ermmm....pe yang terjd adala lumrah alam dan ketentuan allah semata2..hanya kita yg mampu mengubahnya....tp berapa bnykka yg nak berubah.....tepuk dada tanya selera.......o_O°°°°°¿®

    ReplyDelete
  34. negara diorangkn bebas b'agama..suke2 hati je pindah2 agama..so stupid..

    ReplyDelete
  35. jgn nk sibuk mengate org, kt malaysia pn ramai jg..booooo

    ReplyDelete
  36. boooo buto laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  37. rianti cartwright..sayangnye..da la cun..kecewa betol aku..

    ReplyDelete
  38. rianti cartwright..sayangnye..da la cun..kecewa betol aku..

    ReplyDelete
  39. Doa banyak2 je mampu, tapi terserlah jugak kebodohan mereka nie, rakyat Amerika punyalah ramai masuk agama islam sejak kes 9/11 tu, yg dieorang nie sng2 tkar agma.. Jahil!

    ReplyDelete
  40. aqpaling terkejut dgn rianti cartwright, dulu penah tgk die berlakon. bertudung litup. skali dah murtad, astaghfirullahalazim

    ReplyDelete
  41. Kalau da murtad tak pe..tp bila da murtad x semestinya kamu bebas berpakaian mjolok mata..

    ReplyDelete
  42. tak abis2 ngan isu agama, bodo bin bongok punyer admin.......

    ReplyDelete
  43. melihat komen komen diatas...nampak sangat dunia memang nak kiamat dah.. bila tuhan/kepercayan masing masing di persoal kan... ada yang berani mencemuh ugama laen! islam,kristian,hindu etc...sumanya percaya pada tuhan jugak,bukanya setan? apakah salahnya sungguh besar jika seseorang itu murtad? jikalau esok tuhan menghantar seorang lagi nabi/pesuruh ke bumi untuk menunjuk jalan baru pada umat manusia...apakan jadi?

    tuhan tu maha pengasih, tidak kira bagaimana kita menyembahnya... cinta dan kepercayaan yang teguh terhadapnya akan tetap diterimanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan yg mengelirukan! Asal beragama, biar apa agama, ertinya xmengikut syaitan!U better baca blk apa U tulis! U mean Allah terima apa2. Agama? And ps everybody stop cursing, menyumpah orang. Siapalah kita...

      Delete
    2. Sesungguhnya agama yg diterima Allah hanyalah islam. Memanglah kitab zabur,injil Allah yg cipta tapi bila turunnya Al-qur'an islam adalah agama yg sah disisi Allah SWT. mereka yg murtad itu sbnrnya kurang didikan agama sbb apa semua ini terjadi kerana hukum syara' tidak dilaksanakn(hukum syara' itu hukum Allah). Kalau mngikut hukum syara' orang yg murtad itu prlu dipujuk untuk masuk islam semula jika mereka tidak mahu kmbali pd islam maka hukumnya adalah bunuh.

      Delete
    3. Hm..barbarian..tolol

      Delete
    4. Jika tak mahu kembali kepada islam maka hukumnya bunuh..huh sadis2..manusia mnghukum manusia..i think dat is soo..soo stupid.

      Delete
    5. hanya agama islam je yg diterima oleh Allah. penganut agama lain walopun berpegang kuat pd agama mereka tetapi mereka tetap penghuni neraka.

      Delete
    6. perkahwinan berlainan agama adalah haram.. syarat wajib nikah.

      Delete
    7. siapa kamu menentukan islam itu agama yg sah dan penganut agama lain itu akan tetap mnjadi penghuni neraka...cuba kamu fikirkan agama tanpa perbuatan sama seperti mencurahkan air ke daun keladi..agama x akan menyelamatkan tanpa perbuatan..tidak akan masuk syurga jika tiada amalan yg baik..agama mana sekalipun menghalang kejahatan jadi jgn pandai2 ckp agama lain ajaran yang salah..kalu kmu islam sekalipun kalau hari2 buat dosa dan x bertaubat,sama jga api neraka jawabnya..yg penting kelakuan kita bukan atas dasar nama agama semata2...jgn jadi org yg buta yg tahu b'cakap tapi tak fikir dan tak kaji asal usul semua agama...islam bukan agama pertama d dunia jadi mcm mna kita boleh sahkan semua itu...cuma tuhan saja yg boleh tentukan..apa yg betul d mata kita tak semestinya benar d mata tuhan..jgn jadi sombong mengata agama lain...hormat itu penting..

      Delete
    8. Sesungguhnya hanya Agama Islam yg benar di sisi Allah s.w.t dan Nabi Muhammad s.a.w adalah nabi yang terakhir...tak akan ada agama dan nabi lain lagi sehingga kiamat...Saya doakan anda diberi hidayah supaya di akhirat nanti anda adalah seorang ahli syurga bersama orang Mukmin soleh yg lain..Ameen...

      Delete
  44. Kalau tgok pakaian...xislam pon tk pe diaorang nie

    ReplyDelete
  45. Jgn judge org bro, tengok cermin muka sendiri perfect ke tak, islam betul ke tak, atau atas nama je. Biar tuhan ja yg menilai. Jgn seboj hal orang lain, keluarga sendiri perfect ke?

    ReplyDelete
  46. dah dah la kome..xpayah nk cemuh agama lain..bkn slh pada agama tp salah pd org 2 sendiri xpandai nk nilai agama yg deme dh ade sendiri..doa2kn je la deme dapat hidayah dari Allah..Allah 2 Maha Besar kan..

    ReplyDelete
  47. Itu hak kita sendiri...

    ReplyDelete
  48. Indon memang dah hancur. 66% anak remajanya sudah pernah berzina. Indon2 yg ada kat Malaysia ni pun nama je Islam tapi banyak yg tak sembahyang. Kalau tak sembahyang tu ape ye? Perempuannya kalau kita pandai ayat memang boleh ajak mainnya. Aku memang nyampah dgn Indon2 ni ( bukan semua le ).

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... 66% ek? engkau dah kaji ke? engkau kaji cmne ek? try 1 by 1 ke cmne? hebat la engkau ni tau peratusan nye.. klu smbahyang tu kne tunjuk kat engkau ke? cmne engkau tau org2 Indonesia kt Msia ni x smbahyang? ke engkau ni bomoh, blh tau sume? nmpak sgt engkau pun suke buat maksiat gak, smpai blh tau "kalau kita pandai ayat memang boleh ajak main"... sllu sgt ke ayat awek2 tu? wah wah wah...

      Delete
    2. Org ats, jom main ko indon kan?

      Delete
  49. sape2 yg nk murtad sile layari web ni www.murtad2u.com

    ReplyDelete
  50. Orang indon mmg mcm tu....bodoh...

    ReplyDelete
  51. 'jangan jaga tepi kain orang' istilah itu boleh digunakan jika...anada srang saja yg hidup di muka bumi ini...so,bia ALLAH turunkan bala untuk kau je kurang cerdik...menegur sesama saudara itu harus..supaya dia xtrus sesat..porahh...dgn korang skali kang kene bala..pe daa indon...sedara2 ko mncari kedarah kat malaysia jugak..tp kutuk2 malaysia..muka tembokk!

    ReplyDelete
  52. bagus..satu perkembangan yg baik,diharap banyak lagi yg akan mengikut jejak mereka..hukum hudud..pigidah!!!agama teroris ja yg melaksanakan hukuman bunuh utk mereka yg tukar agama..suke hati dorang la nak anut agama manapun..apelah!!!itu pun kecoh..

    ReplyDelete
  53. hei manusia laknat.....org yg mcm lu patut dsembelih hidup sbg musuh islam...Allahu akbar....!!

    ReplyDelete
  54. islam itu agama ALLAH.. cara memeluk islam ialah mengucap 2 kalimah shahadat. yg bermakna AKU MENGAKU DAN BERSAKSI TIADA TUHAN YANG DI SEMBAH MELAINKAN ALLAH.. DAN AKU MENGAKU DAN BERSAKSI BAHAWA NABI MUHAMAD ITU PESURUH ALLAH... tetapi kalau keluar islam tu CAMNE YEK?

    ReplyDelete
  55. xkan mau paksa org kalo dia suda x mau,suka hati dia la....agama lain xda pun memprsoalkan sedara mreka kuar agama mrka utk masok islam!! sendiri tanggong la,.btol x?????? di mana dia mrasa tenang,itu la yang dia pilih....orang agama lain pun xda paksa org masok agama mrka....xkan pasal agama pun mau dipaksa!!!!!!!

    ReplyDelete
  56. ad dua jenis manusia yg komen dlm ni ..First, memang kafir laknatullah...yg kedua, jahil sejahil2..nk buat pndai blajar agama pon x...pndai ckp ikot logik..pada yg terasa moga kau mati terseksa

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ke 3 ialah engkau jahilliah... semoga kau mati masuk neraka..

      Delete
    2. kau la mati kene siksa....

      Delete
  57. hahahahaha...islam murtad bising..org peluk islam pun bsg...org kuar islam n msk agama lain makna nye..agama lain lg tenang..drpada agama mrka sblm ni..yg banyak buat kutbah kutuk agama lain..sedangkan agama lain x pernah cakap pasal islam dlm gereja, tokong n kuil..klu ckp org lain kafir..yg melayu x smbahyang pun kafir jugak..sbb agama islam dlm ic je..cer cite..brp ramai antara kamu2 kat atas ni yg smbahyang 5 waktu..brpa ramai yg ada hati yg btul2 ikut islam..bprangai baik..bprangsangka baik..sopan santun..x pnanh kutuk org..x pnah hina org..x pnah fitnah org...CUBA CAKAP KAT DEN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sial la ko..

      Delete
    2. agreee.. sume depend on individu.. kalau ckp Islam tu agama yg baek, still blh terima. tp bkn sume penganut nye betul2 jauhkan diri dr larangan Tuhannya.. agama len pun cmtu jg.. so, jgn sng sgt nak judge penganut agama len tu xbaik, bodoh so on...

      Delete
  58. islam agama yg baek..pngganut jer ader yg baek ade yg xbaek...bkn islam je..kristian,buddha, hindu ade jagk yg baek n xbaek...jgn citer smyang ker x..tuh urusan die dgn tuhan....terjd bising2 dlm ni sbb islam mmg melarang umatnye klua agama..agama kristian xde mlrang pon..ko kne phm la tuh budak negoghi..memalukan btol la..bkn nk kate ekau ni bangang tp posan den poie blaja laie sblom boghi pendapat murahan ni ye..

    ReplyDelete
  59. Moga2 mereka mendapat hidayah untul kembali ke pangkal jalan

    ReplyDelete
  60. salam..cmner nk like komen?

    ReplyDelete
  61. dalam islam mesti dia suruh masuk agama islam semula . kalau dia tak nak . wajib hukum bunuh . mengikut sistem hudud . bodoh . kebanyakan artis semuanya sama . jahil dalam agama . mahupun artis malaysia or indonesia . dah2 kau tak payah nak bercakap pasal sembahyang lah unkown . dalam islam xsalah kita nak perbetulkan benda yang salah jadi elok . jangan ko pon turut sama2 jahil xnak tegakkan islam .

    ReplyDelete
  62. Indon tu memang pundek, sebab tu orang kat Acheh tak suka kalau kita panggil dia Indon...

    ReplyDelete
  63. setiap perbuatan mestilah karana ALLAH...... tapi kalau karana diri sendiri.. ALLAH MARAH LAH KAN. dia suka hukum HUDUD la...........

    ReplyDelete
  64. Ya Allah..korg ni x abis2 nk mnyumpah....ingatlah, stiap pa yg korg kata2 kn dlm ni pn di nilai oleh Allah....nak ke dose pcuma...24 jam..dah mati pn dose bjaln...x takut ke...tolongla ckp elok2...org agama lain pn mnilai kt sapa tau...wlaupn kt tau spa yg mnulis ni...sy pn x psti siapa...tp, anda km umat islam, jgalah pcakapan km...


    'Dan hendaklah kamu berkata kepada manusia itu dengan kata-kata yang baik (dengan kata-kata yang lembut dan tidak menyakitkan hati.'
    (Surah al-Baqarah : 83)

    Ini firman Allah S.W.T, kalau kita terima pandangan bahawa Islam itu membenarkan kita berkasar, kita mencarut, tidakkah itu bertentangan dengan apa yang Nabi kita Muhammad s.a.w. tegaskan dalam hadithnya:

    Maksudnya:

    'Awasilah kamu kata-kata yang kotor, maka sesungguhnya Allah Ta'ala tidak suka (dalam erti kata benci), dengan kata-kata yang kotor dan mereka yang berperangai kotor.'

    ReplyDelete
  65. jgn kt mdoakan org lain masuk neraka...kita blom tntu msuk syurga....

    ReplyDelete
  66. Org islam wajib membunuh gologan murtad jika mereka enggan menukar agama asal........ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
  67. indoh bodoh. anjing kurap. pg mampos sama indon

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. bagus2.. org Indonesia dpt pahala percume dsbb kan komen ni.. hahaha
      mmg terbaek...

      Delete
  68. Alahai korang d sebabkn kejahilan dan kecetekan ilmu.. agama d persalahkn..jgn la menyalahkn agama d sebabkn manusia sndiri

    ReplyDelete
  69. Tu kbebasan beragama....hak stiap manusia..x plu u all bising2...nilai diri sndiri,apa smbangn kmu pd agama..jgn redah jak bckp..tgk sapa yg paling ramai jd pnagih dadah?...lu fikir lh sndiri...

    ReplyDelete
  70. Mmg mcm sial..makayah dorg pn mcm sial..puiii!!!

    ReplyDelete
  71. PEREMPUAN TIGA EKOR NIE X DE OTAK...
    SURUH JE LA CALON SUAMI MEREKA TU MASUK ISLAM..
    KALAU CINTA TU DAH MENDALAM SANGAT SANG LELAKI MESTI AKAN IKUT CAKAP SANG PEREMPUAN PUNYA...
    NIE SI PEREMPUAN MASUK AGAMA SI LELAKI, MMG WAJAR INDONESIA KERAP MENERIMA AZAB DARI ALLAH SWT..

    ReplyDelete
  72. sudah murtad, cara bicaranya juga macam tak pernah sekolah :))

    ReplyDelete
  73. itu hak diorg la weii..kalau masuk islam je la baik.kalau agama lain tak baikla,tak betul laa..kenapa la dgn kamu org nie..kat gereja,saya tak pernah dengar Father kutuk agama korg.siap wish selamat hari raya lg kalau musim raya..kalau khutbah korg,asal bkn islam je,kafir..semua masuk neraka.yg islam je masuk syurga termasuk yg suka mgutuk agama org nie..kalau org fight back korg ckp menghina pulak.kalau korg ikut sedap mulut je org boleh pejam mata je ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. org kafir buat baik mcmmana pun tmptnya neraka juga.

      Delete
    2. Tak pernah kutuk ya?Mana bukti awak?Bila tarikh 9/11 mesti ada paderi yang bakar Al-Quran.Tapi kami orang Islam tak pernah bakar kitab bible.Lagi terukkan.Kat dunia sekarang ni umat Islam sentiasa ditindas di mana2 sahaja.

      Delete
  74. ALLAHUAKBAR.. sbb kan s'org lelaki diorang nk kluar agama.. patutnya ajak la lelaki tu masuk islam.. yang saya x sangka sekali ialah Rianti..saya amat mengaguminya dalam filem AYAT-AYAT CINTA.. hanya ALLAH saje yang dapat membalas dosa mereka di akhirat

    ReplyDelete
  75. Byk sgt org yg keluar agama islam n memeluk agama islam. Semua pikihan masing2. Agama 2 tidak boleh dipaksa. Biarlah diaorg nak buat ape yg suka. Xyahlah kita susah2 nk maki. Wat dosa je. Kat msia n singapore pun dah berlambak org wat camni. Tuhan lebih tahu ape nk buat. Islam agama yg amat suci dan cantik n i love islam. Korang jgnlah nak modify n tokok tambah la. Neraka la..dosa la... ish ish... pls dun humiliate islam ok. N for ur info hindu is the only religion yg u tak ade upacara memeluk agama... those info by admin is bullshit. Hindi is nt a religion. Its a way of living. Its been here for hundreds of thousands of years. So pls dun humiliate islam or wateva religion. Learn to b better human. God bless.

    ReplyDelete
  76. Byk sgt org yg keluar agama islam n memeluk agama islam. Semua pikihan masing2. Agama 2 tidak boleh dipaksa. Biarlah diaorg nak buat ape yg suka. Xyahlah kita susah2 nk maki. Wat dosa je. Kat msia n singapore pun dah berlambak org wat camni. Tuhan lebih tahu ape nk buat. Islam agama yg amat suci dan cantik n i love islam. Korang jgnlah nak modify n tokok tambah la. Neraka la..dosa la... ish ish... pls dun humiliate islam ok. N for ur info hindu is the only religion yg u tak ade upacara memeluk agama... those info by admin is bullshit. Hindi is nt a religion. Its a way of living. Its been here for hundreds of thousands of years. So pls dun humiliate islam or wateva religion. Learn to b better human. God bless.

    ReplyDelete
  77. BEGO aka BODOH

    ReplyDelete
  78. do u realize a christian is also reading this???? we have been given freedom...

    ReplyDelete
  79. Budak malaysia kalian gak sah bawa negara aq juga miris lihat tu artis yg pindah agama tapi ngapain coment ke negara mending coment ke orangnya aja kita sesama muslim itu bersaudara tak pantas cakap begitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak hairan pun, org Msia mmg suke sgt nak maki hamun org Indonesia... kata sesama muslim, serumpun tp ckp pun ikut suka hati dorg je...
      sabar je la, tak semua org Msia mcm tu, tgk la yg komen2 kat sni.. ade lagi yg bfikiran waras...

      Delete
  80. Terbaikkkkkkk!!!!Likeeeeee2..hahahah!!

    ReplyDelete
  81. aneh korg ni yg ckp suka hati dorg nak tukar agama apa.. mcm x pandai langsung agama.. mak bapa korg x ajar agama ke.. ke sekolah korg msuk sekolah jenis cina/hindu sampai x tau pa langsung ni..org kalau nak msuk agama islam mmg dibolehkan.. tp kalau keluar dari agama islam boleh hukum bunoh dorg ni sbb ianya antara salah 1 dosa besar. haih mmg byk org yang jahil agama skng

    ReplyDelete
  82. X pyh ckp la yg agama lain x prnh mengutuk agama islam,tp diorng bunuh,tindas dan anggap islam pengganas jika mereka majoriti dlm sesebuah negara.nabi sendiri pun berperang untk menegakan islam.apa nk diherankan dgn agama mereka yg dh beribu tahun tu sbb dlm al quran mmg ada menceritakan segalanya,bagaimana nabi ibrahim memusnahkan berhala2 mereka!!ada diantara anon yg bg komen ni org kafir!!

    ReplyDelete
  83. orang yg sanggup tukar agama kerana cinta sesama manusia sebenarnya buta agama...allah mencipta manusia yakni adam dan hawa kerana allah sayangkan mereka supaya adam dan hawa tidak bersendirian dalam dunia. oleh itu kita kena mencintai/menyangi allah kerana kalau dia tak sayangkan adam dan hawa udah lama kita tiada di dunia....cintai allah dulu baru kita mendapat nikmat mencintai kejadian allah(perempuan/lelaki).

    ReplyDelete
  84. Setahu i lahhhh, semua agama menyuruh kita berbuat baik sesama sendiri KECUALI Islam! Tapi ape ke bende Islam menghalalkan pembunuhan manusia yg murtad! LOL this is bullshit and x masok dek akal. Kalo mcm tu, rupa2nya senang nak masok syurga, carik jer org yg murtad and bunoh (kalo polis tangkap, kita cakap lah kta ni menegakkan Islam, confirm kena lepas punya hehe) atau pon bawak bom ala ala Jihad gituuuu tup tup dah berada di
    syurgaaaa.. Rasa best lah pulok :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape cakap kita bunuh orang nurtad terus masuk syurge? Islam bukan Gerila, ok... Sila masuk kelas agame sebelum taip komen di sini. Sekian

      Delete
    2. tengokk komen atas atas.. murtad je bunuh.. bodoh tull.. hanya satu agama membenarkan bunuh iaitu islam.. lol.. islam sebenarna kafir taker keperimanuasiaan..

      Delete
    3. Itu lah masalah awak.Tak pernah mendalami ilmu agama Islam.Agama Islam adalah agama yang sempurna.Tak ada kecacatan. Setiap hukum yang ada dalam ajaran Islam semuanya ada hikmah di sebaliknya.Kalau awak mendalami agama Islam InshaAllah awak akan temu kebenaran.

      Delete
  85. Rosak teruk budak2 ni

    ReplyDelete
  86. Wajah cantik tak semestinya imannya cantik..Nauzubillah mintak dijauhkan dari semua keturunanku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita doakan jalan pulang yg benar bagi semua yg telah berpaling dari Islam..moga mata hati mereka belum tertutup

      Delete
  87. Islam agama Allah..
    Murtad Allah benci..
    Sesiapa nak masuk Neraka Tampa dihisab murtadlah..

    ReplyDelete
  88. Ye ke??? betoi ke org kafir,buat baik mcmana pun,tetap masuk neraka?? sapa yg kata?? ada tertulis ke?? dalam kitab mana?? kesian,dok fitnah kafir,ntah2 sendiri pun X dpt ikut ajaran agama sendiri...fikirla...wajib bunuh?? oh ya?? hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adala.Ke awak ni tak pernah belajar agama Islam.Ustazah saya ada cakap.Dalam banyak-banyak buku tentang Islam yang saya baca pun ade.Saya rasa better awak rajin-rajinkan diri belajar akidah Islam.

      Delete
  89. ISLAM = TOLOL
    TOLOL = ISLAM
    maaf jangan tersinggung, hanya menyampaikan fakta saja.
    kalau anda marah berarti anda benar tolol, ups salah...islam maksud saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. disagree.. ape pun agama anda, tak patut ngejudge agama lain sperti itu.. tak ada satu pun agama yg TOLOL, semua agama mengajarkan kebaikan.. tp semua tergantung kepada penganut2 nya.. PEACE :)

      Delete
  90. Takde Makna Jadi Seorang Islam !

    ReplyDelete
  91. bila orang islam kluar dari agama, smua mngata bnda2 yg x baik...ish2.....(bunuh la...bodoh la...p mampus la)...mcm2 perkataan yg dilemparkan....suka hati dia la nk peluk agama apa2 pun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Watever but kill is sin...the buku agama is js nak takut kan je supaya tak berani murtad.....

      Delete
  92. islam = kuar je agama bunuh, takde perikemanusiaan, ini ke ajaran nabi kamu utk penganut islam?

    bagus lg agama lain, bagi doa supaya dorang ikut jln yg benar daripada nak bunuh2, napa la nabi kamu ndak bagi ajaran gitu? bagi nasihat dgn doa, bukan nak membunuh ja kerja. igt kamu tuhan ka cabut nyawa suka hati? kejam tul. sama juga tuhan sendiri yang akan hukum dorg klau mmg salah dorg, kamu bunuh dorg lg la kamu masuk neraka cabut nyawa org, bkn kamu tuhan igt tu.

    *NASIHAT YANG BAIK DAN DOA YANG BAIK*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum yang dijalankan mengikut Islam adalah adil.Hukuman tersebut dijatuhkan sebagai pengajaran.Think positive please.Darah orang murtad halal dibunuh.Ada belajar dalam buku teks agama.Nak komen tolong bagi fakta yang tepat!

      Delete
  93. sikit2 bunuh sikit bunuh.. ader ker ALLAH suruh bunuh.. atau agama korg atau ulama bodoh korg suruh bunuh.. jahat nyer ALLAH tu sanggup suruh bunuh.. ader Dia turun kan Wahyu untuk bunuh orng keluar Islam... bodoh.. entah nabi jer tu yang saje buat fatea untuk bunuh.. dia rase dia tuhan kot..

    ReplyDelete
  94. "Sesiapa yang murtad harus di bunuh.." Adoii, psychopat@maniac@mental@barbaric@obses@obesiti sungguh bunyinya..

    ReplyDelete
  95. Zaman dulu semua nabi2 mempunyai mukjizat kecuali sorang ni yang ntah.. Selepas kemangkatan semua nabi2 sebelumnya, bertaburan bukan ratusan malah ribuan orang2 yang cuba mengangkat dirinya menjadi nabi (Nabi Palsu).. Sorang ni saja yang berjaya dan aku tidak nafikan sebab dia bijak dan berkarisma.. Peperangan demi peperangan, dia berjaya mengangkat dirinya malah berjaya menghapuskan nabi2 palsu.. Dia disegani.. Untuk mengangkat dirinya setara dengan nabi2 sebelumnya yang bisa punya mukjizat, dengan kebijaksanaannya, maka wujudnya buku magis..

    ReplyDelete
  96. ini kerana mereka sudah memilih jalan yg benar,dan telah sedar akan keselamatan yg kekal....

    ReplyDelete
  97. Ya, keselamatan yang kekal.. Sebab itu lah umatnya ramai di dunia bukan kerana murtad penyebab utamanya.. Kawin 1 = 10 anak, kawin 2 = 7 anak, kawin 3 = 8 anak.. Kawin 22?.. Nasib baik saja zaman sekarang kawin sampai 4 dibenarkan.. Fuh Dahsyat.. Kanak - Kanak pun tidak terlepas..

    ReplyDelete
  98. Ya ALLAH aku berlinung dengan nama MU bukakan pintu hati mereka ke jalanMU yg benar, Sesungguhnya aku bersaksi tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, dan juga aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah

    ReplyDelete
  99. Kebebasan untuk beragama

    ReplyDelete
  100. I hari2 nangis mengingatkan dosa pada Allah..hari2 bertaubat...ada yg senang2 pulak tukar agama?...tak tau apa nk kata..kalu kata bodoh..marah! bebas agama laa itu la inilaa...nanti dlm kubur baru laa nak merayu nk balik ke dunia semula...baru laa nak mintak maaf..nak bertaubat..kat dunia punya laaa lagak. Ingat! kekayaan dunia hanya ilusi semata2...tak kan aman sapa2 yg tukar agama dari Islam ke ntah apa2...satu saat pun tak akan ada keamanan nya...hanya tuan punya badan bole rasa....

    ReplyDelete
  101. Kamu di Indonesia tak pernah mahu insaf dgn bermacam-macam ragam dosa...apa kamu mahu Allah menggoncang seluruh Kepulauan Indonesia dan baru kamu mahu insaf? Fikirkan laa...Di Malaysia, sesiapa yg bertukar agama hidup bagai buruan...tak pernah aman..kerana bagi kami Melayu secara automatik adalah org Islam...kalau sudah ada dilandasan yg benar & bersih kenapa mahu ke tempat yg kotor lagi jijik?

    ReplyDelete
  102. Aku tau dah...
    masa Rianti tu blakon dlm cite ayat-ayat cinta? (kalau x salah)....
    dia berlakon mcm x macam solehah..... sentuh sana, sentuh sini.....

    ReplyDelete
  103. alim bagaimanapun agma lain selain dri islam tetap msk neraka jugak..bodohnya statement gitu,ko dh p kaji kat neraka dan syurga kh yg kat situ smua roh2 org melayu kat syurga roh yg lain agama ni kat neraka.bodoh!pui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la hanya orang Muslim sahaja yang akan masuk syurga.Kau ni belajar agama ke tak??Cakap ikut sedap mulut jekan.Hanya Islam agama yang benar.Walaupun kristian dan yahudi tu agama dari langit jugak tapi agama tu dah selewengkan jadi mereka masuk neraka.Orang kafir akan masuk neraka.Please2 jangan mainkan agama.

      Delete
  104. Ni lah padahnya bila tak pernah nak mendalami Islam.Hukum agama dimain-mainkan.Nak komen bagi fakta yang tepat dan benar.Jangan ikut nafsu sendiri.Rasulullah pernah kata umat Islam takkan sesat selagi berpegang teguh kepada Al-Quran dan Sunnah.Kita sentiasa berdoalah kepada Allah supaya umat Islam terus dilindungi Allah.Amin.

    ReplyDelete
  105. Kalian hanya nampak yg murtad,coba bandingkan bnyak mana yg murtad atau yg muallaf,.lagi satu,silahkn anda kutuk org yg jika mau kutuk,tp tolong jangn bwa2 nama negara,..jika saya brtanya,sudah brapa orgkah yg muallaf di malaysia,tabik hormat jika malysia menang,.dan berdakwahlah jika negara anda kalah..sbnarnya bkn mau nyari menang atau kalah,tp dngn rasa kesal ustadz2 disana hanya bisa di lhat di Tv..silahkan dtang kmari jika mau membandingkan..Assalamu Alaikum

    ReplyDelete
  106. Murtad?Xpyhla bsrkan isu ni...biarkan manusia memilih agama yg mereka suka...mencaci,munyumpah,mengutuk tu lbh teruk dari murtad... if got family member being saudara baru parents wil definitely susah hati...do u people think parents kpd yg murtad je yg kesian n susah hati?no!!!!!Js think it...

    ReplyDelete

  107. buktinya saya murtad dari islam,ajaran yang kekonyol2an itu !! Saya lebih memilih hindu sebagi agama leluhurku,yang masih mengedepankan nilai2 tradisi,budaya,adat,hukum sebab akibat,penyeimbang antara manusia dgn tuhan,leluhur,sesama dan alam semesta dan penuh ketenangan,kedamaian . dari dulu saya juga tidak bangga sama agama buatannya simamad pedopilia itu,yang hobinya mengumpulkan istri,mencabuli keponakan sama pembantunya sendiri. islam buat saya itu dogmatik dan doktrin,penuh klaim kebenaran,konflik sepanjang sejarah,dangkal secara spiritualitas. kitab-kitabnya simamad juga penuh kebencian,kekerasan,pembunuhan,saling mengkafirkan satu sama lain,jadi gak heran jika pengikutnya selalu punya otak yang negatif seperti bom bunuh diri,anarki,perang,membunuh,memperkosa,korupsi dll. apalagi tuh FPI,yang ada diotaknya cuma selangkangan doank yang sering diributkan,maklum simamad kan memang syahwatnya GEDE !! dibohongi sama sorga neraka, agama dogmatik dan doktrin kan slalu mengiming-imingi surga,pahala dan ditakut-takuti sama neraka ckckkckc. dikit-dikit surga,sedikit2 pahala,dikit2 neraka,dikit2 azab..kalo ada bencana di non muslim dibilang azab,tapi kalau ada bencana di mayoritas muslim dibilang cobaan/ujian !! Otak mana euuy,logika mana logika !! konsep kehidupan setelah kematian dalam agama dogmatik adalah manusia dibuat bingung ama tuhannya mau dimasukin surga /neraka. surga yang hanya berisi kesenangan duniawi,kesenangan indra lalu apa bedanya dengan kehidupan didunia??? Bilamana neraka adalah kepedihan duniawi, kepedihan indra,hukuman yang kekal abadi tanpa belas kasihan,tanpa diberikan kehidupan selanjutnya untuk memperbaiki karmanya terdahulu. Btw tuhan yg katanya maha pengasih dan penyanyang kok seneng banget ya melihat ciptaannya disiksa abadi dineraka,tuhan yang maha kejam dunk??? renkarnasi memperbaiki kehidupan sebelumnya jauh lebih baik daripada dihukum kekal dineraka. bersatu dengan brahman/Tuhan jauh lebih baik drpada ditampung disurga/ tujuan akhir kematian dengan segala kesenangan,kemewahan,disediakan wanita2/laki2 yg slalu perawan trs.. ckckck

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf..tuhan yg mciptakn kta..klau da murtad,,jgn dicemuh lg agma yg d'anuti dahulu...smga thmu rahmatimu..

      Delete
  108. Agama isu sensitif.tak nak komen panjang2.sebab aku bukan ahli agama.jadikan pengajaran dh cukup.

    ReplyDelete
  109. Infidels are wtching14 November 2013 12:41

    Reporting all the hate comments. Freedom of right to practice their beliefs. So muslim complain that beautiful women are stupid. and that they are dumb enough to follow other religions beside Islam. Are you all retards? (not for the non muslim btw) Muslim, let me say this. "There is no compulsion in religion." That is what your Phpt say. Then again. You say "Kill all non believers. Kill all infidels. Kill the apostasy."
    That my retard friends is The bigotry comment from your Holy book. Then again Your iman say, There is no "FREEDOM" in Islam. Heh.

    ReplyDelete
  110. KAFIR LAKNATULLAH yang menghina Islam... terimalah kamu azab di hari pembalasan kelak kerana tidak mempercayai kebenaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Allahhuakbar!

    ReplyDelete
  111. Iya udah biarkan orang lain... Tidak usah pikirin kolot2 dan tak usah bawa fanatik. Tak usah urusin orang lain. Tak usah hati keras

    ReplyDelete
  112. pok pek pok pek membebel masing2 dlm ni.

    ReplyDelete
  113. kristian,buddha,hindu,pagan masuk islam = xsesat
    islam keluar islam =murtad/sesat...
    agama islam tanpa paksaan/ajaran benar???phuiii
    klo agama islam benar apa pasal x ikut ajaran islam tu betul2???
    jgn cakap islam tu hebat sangat klo pengikutnya pun macam sial...pergi mampusla!!!

    ReplyDelete
  114. meski islam tuh orang tak pernah berbuat sesuai islam,begitupun dengan agamanya sekarang tak beda jauhlah

    ReplyDelete
  115. Gobloknya orang-orang malaysia ini,hahahaha.. munafik,kolot,sok suci,.. apa hubungan perpindahan kepercayaan sama bencana? holocaust? otak robot diprogram british

    ReplyDelete
  116. sungguh sangat di sayangkan artis-artis cantik itu..
    ko bisa sampe segitunya demi cinta, berarti sama saja mereka lebih cinta pacarnya atau suaminya di bandingkan dengan cinta kepada Allah..
    astagfirullah :'(

    makasih ya ;)

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri