Gambar Highland Towers Yang Terbiar Selepas Tragedi (10 Foto)
Home » » Gambar Highland Towers Yang Terbiar Selepas Tragedi (10 Foto)

Gambar Highland Towers Yang Terbiar Selepas Tragedi (10 Foto)

9 Aug 2012 37 Comments
Anda masih ingat tragedi Highland Towers? Tragedi Highland Towers merupakan tragedi runtuhan satu dari tiga blok kondominium di Taman Hillview, Ulu Klang, Selangor, pada 11 Disember 1993. Tragedi tersebut adalah satu-satunya tragedi bangunan runtuh yang pertama dan terburuk setelah Malaysia mencapai kemerdekaan. Seramai 48 orang terkorban dalam tragedi yang menyayat hati ini. Highland Towers merupakan tiga blok pangsapuri 12 tingkat yang dinamakan Blok 1, Blok 2 dan Blok 3. Jom lihat gambar di bawah ini. 












Kini Highland Towers telah bertahun-tahun ditinggalkan dan mereput sebegitu saja. Blok 2 dan 3 kini kini dikatakan menjadi port mat-mat gian dan juga sering dikunjungi oleh kumpulan paranormal untuk pengembaraan dan penyiasatan aktiviti paranormal. Foto Ehsan Hoong.ster dari Forum Lowyat.


Lagi Koleksi Gambar Highland Towers Yang Terbiar Selepas Tragedi di sini

37 comments:

  1. letupkan ajeww bangunan ni...buat bangunan baru ,senang cerita

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat bagunan baru? ishh bangangnye orang atas aku ni. dah kata kawasan tu tak selamat nak buat bangunan baru tu bakpe .

      Delete
  2. "letupkan ajeww bangunan ni...buat bangunan baru ,senang cerita "

    apa ntah, tanah kat situ x sesuai la...

    ReplyDelete
  3. Ade masalah ke kalau berpuaka... Bole aje buat bangunan baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnye tanah tu dh xsesuai dibuat ape2 projek..sbb bawah tanah tu ade air lalu dri sungai..ada paham???

      Delete
  4. teringat budak yg trslamat dlm runtuhan tersebut...nk tau ceta trbru tentng nya
    ..tkde follow up ke??

    ReplyDelete
  5. mana leh buat bagunan baru kat situ.. kalau nak buat, atasi masalah pengaliran ai kat situ betul2 dulu.. pemaju dah buat sebelum ni, cuma masalahnya saluran yang dah dibuat tu xdapat menampung pengaliran air sebab situ kawasan air bukit lalu.. sebab tu penduduk kat situ dulu nak saman pemaju tapi kalah sebab pemaju memang dah ikut langkah keselamatan cuma kejadian semula jadi yang menyebabkan saliran tak mampu menampung air. sebab tu air yang berlebihan meresap ke dalam tanah dan menghentam piling bagunan tu.. sebab tu roboh..

    ReplyDelete
  6. lowyat.net.....

    ReplyDelete
  7. Oooh nilah tmptnya jln puaka tmn niyangrapek huhuhu :-D

    ReplyDelete
  8. Dulu, Highland tour tu tempat orng2 kaya. Cantik tempat tu. Ada saudara yng jadi mangsa..

    ReplyDelete
  9. boleh tunjuk gmbar asal b4 kejadian runtuh x?? hmm...sayg btul tempat ni kn.....jd terbiar

    ReplyDelete
  10. "air yang berlebihan meresap ke dalam tanah dan menghentam piling bagunan tu.. sebab tu roboh..."

    kalo xtaw jgn nak buat pandai lah...

    ReplyDelete
  11. "air yang berlebihan meresap ke dalam tanah dan menghentam piling bagunan tu.. sebab tu roboh..."
    Sape yg x taw skrg nie? cuba la tgok history channel...diorg ada wat dokumentari psl bnda alah nie...haih...manusia2.. :D

    ReplyDelete
  12. kalo diletupkn n buat rumah yg baru pun xgune jugak sbb struktur tanah tu memg xbagus n xsesuai untuk didiami ...

    ReplyDelete
  13. wat theme park rr .. kalo x ley bina kondo .. heeeee.. ley main air ngan hantu :p

    ReplyDelete
  14. roboh kn pehtu wat taman letak krusi ltak pondok,leh kapel2 wat projek kt situ.. leh tgk free show kn..

    ReplyDelete
  15. robohkan jew tmpt nie..

    ReplyDelete
  16. tanam pokok sawit jer.... boleh wat duit x pun bukak estet getah kui kui kui

    ReplyDelete
  17. Mgkn bnyk sgt maksiat kt tmpat nie dlu..sbb tu la Allah trunkn bala..

    ReplyDelete
  18. Mgkn bnyk sgt maksiat kt tmpat nie dlu..sbb tu la Allah trunkn bala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sanakan tempat gundik2 menteri duduk dulu..sbb tu allah swt turunkan bala..

      Delete
  19. yup..!!
    mmg tempat maksiat pun..
    sbb ibu aku kata..
    dulu DATUK2 bawak scandel kt highlands tower nie..

    ReplyDelete
  20. takleh buat bangunan buat la menda lain.. tanam pokok buah2an ke.. sayur2an ke.. pas tu bagi kat rakyat... fikir la benda2 yg bermanfaat...

    ReplyDelete
  21. org melayu.... tempat tuuu berhantu.... tempat byk org wat dosa laaa...tak leh nak wat per2 sebab saliran tak baikkk... tapi kalu bagi kat bukan melayu... tebing tinggi dan curam pn leh jadi kebun sayur... leh wat duit...

    ReplyDelete
  22. Mintak kerajaan amik tanah ni..pastu sape2 leh mohon..tp syarat pertanian je..barula ade manfaatnye..

    ReplyDelete
  23. Tanah yg dulu pernah menumpah kan darah ku...tempat ni la yg menjadi saksi

    ReplyDelete
  24. Tempat gay2 melampiaskn nafsu sial n bangsat

    ReplyDelete
  25. mcm kt sini gak tempat org buang masa bagi komen yang tah apa apa termasuk aku..hahahahahhaha

    ReplyDelete
  26. Call i ...i hantu tetek besar...012-2390004

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh nyer org

      Delete
    2. bodoh + bahlul = bengap

      Delete
  27. bukan ke highland towers berhantu ? klu korg gi sane... gerenti korg kene tangkap ngan hantu kat sane

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri