Gempar! Misteri Kepala Terbang Di Kedah
Home » » Gempar! Misteri Kepala Terbang Di Kedah

Gempar! Misteri Kepala Terbang Di Kedah

7 Aug 2012 36 Comments


Kejadian kali ini berlaku di Gunung Inas, Kedah di mana kepala terbang setinggi 3 meter berjaya di rakam. Tapi yang peliknya kejadian kepala terbang atau penanggal yang berjaya dirakam ini berlaku di waktu siang..

Penemuan objek menyerupai wajah manusia bersaiz sebiji buah kelapa yang berterbangan di ketinggian kira-kira 3 meter dicelah pokok di Banjaran Gunung Inas, disini jam 2.30 petang menjadi tanda tanya.

Ada dalam kalangan penduduk setempat menyatakan objek yang dirakamkan wartawan Sinar Harian itu mungkin amalan khurafat orang terdahulu bertujuan menjaga kawasan hutan sebelum diteroka.

Pengamal perubatan tradisional, Rosli Ahmad yang tinggal di Kampung Padang Tembak berkata,objek yang dirakamkan itu dipercayai tanglung atau lebih dikenali sebagai ilmu tanglung yang digunakan bagi tujuan kekebalan.

Menurutnya, ilmu itu adalah ilmu hitam yang suatu ketika dahulu dituntut terutama bagi golongan wanita.

“Bagi wanita bergungsi untuk mencantikkan diri mereka bagi lelaki ia mampu membuatkan mereka kebal dan kelihatan hebat”,katanya.

Ramli berkata, pengamal ilmu tanglung selalunya akan keluar pada waktu malam.Kepala pengamal ilmu ini akan terpisah dari badannya ketika keluar mencari makan.

“Pada waktu siang lembaga ini akan mencari katak sebagai makanan dalam hutan. Pada waktu malam ia akan merayau dan meninggalkan badannya ditempat lain.

“Pada waktu malam, lembaga ini akan terbang dan akar terjurai akan menghasilkan cahaya.Bagaimanapun lembaga ini tidak menggangu manusia.” katanya.

Ramli berkata,dia tidak menafikan kemunculan lembaga itu mungkin secara tidak sengaja kerana mereka mengetahui asal usul, memiliki keistimewaan dan perubatan tradisional Melayu mungkin dapat melihatnya.

“Bukan semua orang boleh melihat objek tanglung lebih lagi merakamkannya dalam kamera melainkan ia diseru bagi tujuan tertentu.

“Bagi mereka yang tidak mendalami ilmu kebatinan, tanglung boleh mengakibatkan mangsa menjadi demam dan berada dalam ketakutan,” katanya.

Menurutnya, ada dalam kalangan yang mendalami ilmu perubatan tradisional mampu bercakap dengan alam ghaib dan ada sesetengah makhluk jelmaan atau rasukan itu boleh mengenali mereka.

“Ilmu yang seharusnya diguna pakai ialah ilmu berlandaskan Al Quran dan minta pada ALLAH untuk memastikan segala kesulitan dan masalah dirungkaikan.

“Walaupun ilmu hitam mampu menampakkan seseorang itu hebat tetapi ia dilaknati ALLAH kerana pengamalnya bersubahat dengan jin dan syaitan.” katanya. – Sinar Harian


Lagi Gambar Dan Video Kepala Terbang Di Kedah sini

36 comments:

  1. tew kupu2 laa...

    ReplyDelete
  2. mane bnde nye???

    ReplyDelete
  3. tershangatlah lawaknya...

    ReplyDelete
  4. asal tiap kali ade gmbr antu ,pelik2 je,gambar tuh mst blur2??sakai gler.xyah tunjok pn xpe.tgk tb rosak uh lg pekdah.ade r gak jln cter na dlyan

    ReplyDelete
  5. ne bleh prcya kah....?

    ReplyDelete
  6. Tu la pasal..pokok bl
    akang clear je nmpk..tang objek tu kabur je..

    ReplyDelete
  7. kner troll la..haha..
    mker kt dlm tuh siap leh snyum ag..
    tau2 lak hntu tuh nk amek gmbr tang2 tuh lak snyum..

    ReplyDelete
  8. tu kura2 terbang la...

    ReplyDelete
  9. mna kplanya

    souvenir khas yogya klik .www.tokointernetjogja.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. kenapa muka hantu tu xseram pn..mcm cj7..

    ReplyDelete
  11. kayu je tu, mgkin btg pokok yg tjuntai..kalu pnanggal cnfirm die lnggar wrtawan tu..x dceritakan lak kne lnggar...

    ReplyDelete
  12. mmg laa pic tuu blurrrr sbb hantu tuu ada aura

    ReplyDelete
  13. Sekali tgk mcm Angry Bird pun ader

    ReplyDelete
  14. aku bleh cya gk...sbb aku taw bnda tu ada

    ReplyDelete
  15. tanglung...??tu misai ka tanglung...??misai pn blh,tanglung pn blh...kihkihkih(dialog seniman bjang lapok)

    ReplyDelete
  16. Memang benda tu ada..masa aku kecik2 dulu selalu nampak benda tu kat sawah..siyes..

    ReplyDelete
  17. selalu nampak...kat dpan rumah cina...tapi tanglung tu kaler merah...

    ReplyDelete
  18. Mane kepalenye.jenuh dah tengok.cam peraduan cari benda tersembunyi plak

    ReplyDelete
  19. tu monyet lahhh....
    di ambil foto dengan kamera hanphone.. jadi ngeblur gitu tak jelas

    ReplyDelete
  20. sepatutnya "GEMPAR,pikachu terbang di Kedah"

    ReplyDelete
  21. orang sabah panggil ne hantu balan2..hantu ne dia tak kira siang dan malam dia merayau..hantu ne saya pernah jumpa waktu sya memungut susu geta di kg sya waktu tu hujan renyai-renyai.sya pun terkejut sebap dia mengeluarkan bunyi seperti ayam berkokok.sya ingat yg berkokok tu ayam hutan sya pun cari2 rupa2nya hantu ne yg berkokok.hantu ne terbang lebih kurang 18kaki tinggi sya pun menyorok di pokok geta..hantu ne memang kepala manusia tetapi dia tak kacau manusia.cuma kalau iman yg tak kuat mesti jatu sakit..

    ReplyDelete
  22. tu pendekar penyu tgh terbang lar

    ReplyDelete
  23. betoi tu balan2 la...bodoh yg komen tapi taktau.. tu la asyik di kota je. mai jadi org kampung skali skala... ingat kan org bandar sema tau puih

    ReplyDelete
  24. kelakar x kenapa kalau semua bende yang pelik dapat tangkap mesti gambar kabur lol

    ReplyDelete
  25. smacam knal aku gambar nih..o0o nih gambar remote control astro ku moh ar tgok astro bola espn......! :p

    ReplyDelete
  26. kalau gambar misteri mesti..kabur la..x jelas la..npk sgt nipunya..takut kantol ptuihhh!!!!

    ReplyDelete
  27. Ini bukan cerita bohong.jiran aku pun pernah terserempak dgn objek yg terbang mcm u.f.o pun ada.dia ckp,sekitar pukul 8:00 malam,dia pernah terdengar bunyi mcm bising.apabila jiran ni buka jendela rumah dia.dia amat terkejut objek seperti u.f.o berterbangan,bukan satu,tapi berpuluh puluh u.f.o berterbang.jd dia nk pastikan apa yg dia lihat tu benar atau cuma hanya imiginasi beliau,beliau cuba menghampiri dgn dekat.terkejut bukan main kepalang beliau,rupanya yg berterbangan itu adalah sebuah periuk tangki najis jiran sebelah yg mengamuk sakan ngan laki dia.haha lawak tak?

    ReplyDelete
  28. Macam kepala butoh pun ade.. Ntahape2 gmbr.. Nnt aku snap kepala butoh aku, dhtu aku blurkn ckit.. Mesti dpt gini punye!

    ReplyDelete
  29. Rse nk remove la pen patah ni...sekian

    ReplyDelete
  30. Cakap rakaman., ini bukan rakaman la BODOH!!!!!! Sudala x clear

    ReplyDelete
  31. Aisyah Sofea1 June 2013 13:13

    .............TU KUPU2 DOK SENYUM KAT KAMERA TU HAAA!!

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri