Kata-Kata Yang Membuat Ramai Menangis
Home » , » Kata-Kata Yang Membuat Ramai Menangis

Kata-Kata Yang Membuat Ramai Menangis

9 Aug 2012 32 Comments

Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”.


Tetapi:
Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
Bila kita menagis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.


#Hargailah kedua-dua ibu bapa kita selagi mereka masih hidup di dunia ini. Anak yang soleh sentiasa mendoakan dan mengingatkan ibu bapanya. Sesungguhnya anugerah yang paling berharga di dunia ini adalah kedua-dua ibu bapa.


Lagi Koleksi Kata-Kata Yang Membuat Ramai Menangis Di Sini

32 comments:

  1. sapa nangis tu sbb bnyk buat salah tu.. dah2 g mintak maaf cepat..

    ReplyDelete
  2. sedih kan... saya korban kn cinta sy utk mak ayh sy... moga Allah berikan ganjaran yg sebaik2nye..

    ReplyDelete
  3. mak n ayah mmg orang plg best dlm dunia! so hrgailah mereka ek...

    ReplyDelete
  4. translate in english please.. i cant speak melayu >.<.

    ReplyDelete
  5. aku bel0m kahwin, . . . !

    ReplyDelete
  6. semoga kita tak trgolong jenis ank sebegini...

    ReplyDelete
  7. Kalau tak paham dok diam je la...

    ReplyDelete
  8. Redha Allah SWT adalah redha ibu bapa kita...
    Sayangi dan hormatilah mereka selagi ada...
    Moga Allah mengampuni dosa2 kita dan dosa2 ibu bapa kita......
    Amin : )

    ReplyDelete
  9. arhhhh pak this artikel

    ReplyDelete
  10. teringat kat arwah ayah aku..Al-Fatehah..

    ReplyDelete
  11. nangis nih ..sedey

    ReplyDelete
  12. ..memang sedih rasa di hati..tambahan lagi diri ini tinggal jauh dari family..

    ReplyDelete
  13. sedih la sgt..

    ReplyDelete
  14. cubalah memahami kedua ibu bapa anda selagi mereka masih hidup....hargailah mereka...penuhilah impian mereka dengan penuh rasa hormat......kekadang hati terguris namun jika kita ikhlas hati akan merasa aman sentiasa....

    ReplyDelete
  15. Apehal masuk pasir lak mata aku nh.

    ReplyDelete
  16. Babi ni kan aku dah nangis

    ReplyDelete
  17. Mak ayah sy org tg paling sy syg dlm dunia ni brbnding org lain.sy bangga diorg lahirkn sy ke dunia ni mnjdi lelaki.

    ReplyDelete
  18. aku banyak buat salah kat ibu n bapak aku..
    semoga mereka di beri ganjaran setimpal sbb dh bsusah payah besar kan aku..

    ReplyDelete
  19. mohon copy yea!

    ReplyDelete
  20. X sedih..tersentuh je..blom smpi bab nangis2..

    ReplyDelete
  21. sedeyh gak ar tpi x nangis :D

    ReplyDelete
  22. p0y0 la k0 setan..x nangs k0n0n..mak pak ang xdak da ke?

    ReplyDelete
  23. Emo....masa mak kita mcm kita mungkin mrk pun sama,yg ptg hormati ibu dan bape...:)

    ReplyDelete
  24. sedih2...trse btp brdosanye...tnpa dsedari stiap kata2 ku mngkin mnghiriskn hty mreka...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri