Lembu Gergasi Paling Berat Dan Terbesar Di Dunia
Home » , » Lembu Gergasi Paling Berat Dan Terbesar Di Dunia

Lembu Gergasi Paling Berat Dan Terbesar Di Dunia

1 Aug 2012 16 Comments

Rata-rata daripada pernah menonton rancangan program yang memaparkan sukan berbahaya iaitu orang yang paling lama bertahan di atas seekor seladang. Akibat daripada aktiviti tersebut, ramai yang telah terkorban, tercedera akibat tercampak kerana seladang merupakan haiwan yang sangat agresif. Namun terdapat seekor lembu gergasi jantan seakan-akan seekor serdang yang beratnya lebih 1,587 kilogram (kg) dan berusia lapan tahun dipercayai bukan sahaja paling berat di Britain, tetapi mungkin juga di dunia, lapor sebuah akhbar semalam.

Lembu gergasi itu memiliki berat 1,587kg selepas ia ditimbang pada tahun lalu tetapi berat sebenar lembu tersebut pada tahun ini masih belum diketahui. Lembu gergasi berjantina jantantersebut akan ditimbang semula pada satu pertandingan amal yang meminta orang ramai meneka berat lembu gergasi itu.

Pemilik lembu itu, Arthur Duckett, 79, tidak menyatakan jumlah sebenar berat lembu gergasi itu tetapi memberitahu ia lebih berat pada tahun lalu. “Dia (lembu itu) masih membesar. Lembu itu seekor haiwan yang baik. Saya menyukainya,” kata Duckett.

Menurutnya, dia mencabar orang ramai untuk meneka berat sebenar lembu gergasi itu pada pertandingan amal di North Petherton, Somerset pada 7 Disember ini.



Lagi Gambar Lembu Gergasi di sini

16 comments:

  1. kena pijak ni , x pasal je .. hahaha

    ReplyDelete
  2. Edit.. Tgk bayang2 tu.. Kecik je.. Wt kantoi

    ReplyDelete
  3. BESARNYE LEMBU NI...BESAR PUNYE!!!

    ReplyDelete
  4. to "kebenaran"..

    bayang lembu tu nampak kecik sbb faktor matahari...mate ko juling eh??

    ReplyDelete
  5. kalau buat korban kenyang makn sepekan.

    ReplyDelete
  6. waw.. Besar giler..lembu atau gajah ni. Wakaka

    ReplyDelete
  7. tuan die bg minum apeton weight again kot nie...

    ReplyDelete
  8. haha..kau juling la aku ingt..ny faktor matahari!!la..

    ReplyDelete
  9. Bayang lembu ke kanan, bayang org ke kiri..ada 2 matahari kut?..

    ReplyDelete
  10. edit ni...
    1)arah bayang2 tak sama...
    2)ikut ukuran bayang2...sepatutnye orang same tinggi dgn lembu..

    hampeh punye gambar...

    ReplyDelete
  11. cutenyer...rasa nak amik buat peluk tido malam

    ReplyDelete
  12. patutnye bayang2 lembu tu msti sama arah ngn org tu kn.. sure pic edit ni..

    ReplyDelete
  13. http://www.burnham-on-sea.com/news/2010/arthur-duckett-15-05-10.php

    ReplyDelete
  14. Namun terdapat seekor lembu gergasi jantan seakan-akan seekor serdang yang beratnya lebih 1,587 kilogram (kg)

    ni lagi satu bodoh... bukan "serdang" la... tapi seakan "seladang" ... serdang tu tempat..... dah la whale shark di kata keli... serdang n seladang pun x tau beza.... beh baek ko cakap lembu tu seakan sri kembangan ker... seakan dengkil ker.... bengong...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri