Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat
Home » » Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat

Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat

36 Comments


Berhadapan situasi takut, pelik, tergamam seperti terjumpa dengan makhluk halus mungkin menyebabkan kita menjadi lemah semangat. Perasaan ini juga yang sedang bermain di fikiran empat sekeluarga yang menghuni rumah di Kampung Desa Penyayang, Sri Medan, apabila ruang rumah mereka dijadikan tempat untuk solat jenazah makhluk halus. Kejadian berkenaan disedari apabila penghuni rumah berkenaan pulang setelah beberapa ketika mengosongkan kediaman mereka.

Mohd Amin Kamil, 46, berkata, kejadian pelik di rumahnya mula berlaku tiga tahun lalu, apabila isterinya, Rahimah Mohamed, 49, mengemas sejadah yang terbuka.

Katanya, pada mulanya isterinya menganggap anak mereka menunaikan solat dan terlupa melipat sejadah tersebut.

Bagaimanapun anak mereka menafikan dan memberitahu dia belum lagi menunaikan solat.

“Saya dan isteri mula berasa pelik dengan kejadian ini dan membiarkannya sahaja dan tidak berkata apa-apa. Kami beranggapan mungkin ada di antara kami terlupa mengemas sejadah berkenaan.

“Tetapi perkara itu berulang kembali dan ia berlaku tiga kali berturut-turut, di mana kejadian berkenaan berlaku apabila masuknya waktu solat Asar, Maghrib dan juga Isyak.

“Perkara ini juga akan berlaku ketika matahari sedang naik, dan ia hanya berlaku apabila awal Muharam, tetapi kami diamkannya sahaja dan menganggap ‘mereka’ hanya menumpang solat,” katanya kepada Sinar Harian.

Kain batik lepas terbentang sendiri

Menurut Mohd Amin, bagaimanapun sesuatu mengejutkan berlaku apabila dia pulang sahaja ke rumah Khamis lalu dan mendapati di satu ruang dalam rumahnya terdampar sejadah untuk solat berjemaah.

Katanya, lebih mengejutkan di hadapan sekali dia melihat bantal dan juga kain batik lepas dibentang seperti menutup seorang jenazah.

“Saya terkejut dengan kejadian berkenaan dan bergegas keluar memberitahu isteri.

“Isteri saya memberitahu, sebelum dia keluar, rumah dikunci. Lalu kami teringatkan perkara yang berlaku sebelum ini di rumah.

“Sebelum itu, awal pagi dan sehari sebelum ini, saya mendapati sejadah di rumah kami terbentang seperti selalu. Kami membuat andaian mungkin salah seorang daripada makhluk halus berkenaan telah meninggal dunia,” katanya.

Sebelum ini, katanya, dia berhubung dengan beberapa ustaz dan mereka menyatakan makhluk berkenaan hanya untuk menumpang sahaja dan tidak mengganggu isi rumah.

Sebelum ini katanya, kejadian seumpama ini tidak pernah berlaku walaupun mereka telah mendiami rumah tersebut hampir 19 tahun.



Lagi kisah Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat Di Sini

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

36 comments:

  1. assalamualaikum....biasa lah makhluk halus nie kan ada yg beraga islam ...mmg biasa perkara nie terjadi

    ReplyDelete
  2. kalo nk tumpang pon..lps guna simpan la semula...

    ReplyDelete
  3. makhlik halus meninggal dunia????????

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Laaa..itulah jin islam..dh biase dgr dorg tumpang solat mcm2..xpela sumenye makhluk allah jgk..

      Delete
    2. betol tu betol

      Delete
  5. Malaysia Telah Mengambil Budaya Indonesia.
    Malaya Is FUCK!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko amek balik pendatang aram indon ko kat sini yg bersepah dtg naik tongkang tu.

      Delete
    2. Kamu di indon apa tu nah ada yg bercium tia bersex tia mencuri tia nah jgn mengucap negara ani tebelik krg arah kamu punya negara indon

      Delete
  6. mkhluk 2 pn hamba Allah..ok la dia xkaco..diam la ko indon..pegi blaja sjarah dlu bru memekak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tah mamat indon tu...mcm kan bagus Sgt...dh le dtg negare org cari keje pastun buat huru-hare Kat negare org....suke hati die jer..

      Delete
  7. x sek ke...??
    malaya tu zaman malaya la..??
    nak mampus...

    ReplyDelete
  8. Berani face to face la...
    Ckp bnyak x guna...
    Penakut..

    ReplyDelete
  9. spe indon y menyelit kat cni..dh la tau nk wat kacau jer...shuh...g la ko maen kucing kat zoo kucing jer,,,,

    ReplyDelete
  10. bodoh punye indon, dah la dtg negara org buat jahat.. aram jadah..

    ReplyDelete
  11. Malaysia n indonesia,bahasa tidak kurang bezanya,apatah lagi adat dab budaya,bukan copy atau sengaja mengikuti budaya indonesia tetapi ini memang adat kita.peace,malaysia n indonesia negara islam.

    ReplyDelete
  12. indon negara syirik penuh dgn mistik.

    ReplyDelete
  13. ala xpelah..dia p0n makhluk Allah

    ReplyDelete
  14. TO INDONESIAN: Please kalau nk bercakap tu bia lah ade ilmu dulu... jgn nanti kite dh rendah, bile bercakap lagi rendah org pandang kite..

    ReplyDelete
  15. To Myself: Please learn to leave and let them say what they want.

    To Some People: Kalau dia dah komen macam tu hang dok layan dia suka noo~? Cuba buat tak tahu... Ilmu itu untuk dikongsi bukannya untuk perbalahan~

    ReplyDelete
  16. kahkah..apalah mamat indon sesat ni. Nk gaduh g layan forum topix.com jelah..cari topik bhagian malaysia.

    ReplyDelete
  17. sayangila negara kita... 1 malaysia...hidup aman dan harmoni..x kira bangsa dan agama....buang anasir yg merosakan akhlak kita.... sygi agama bangsa dan negara..

    ReplyDelete
  18. Aku hentak indon ngan udi senjata aku.hahaha.pecah muka...tolong pak...tolong pak....skali lg ko hina negara aku n rakyat malaysia...selagi 2 pendatang haram yg aku tangkap akan sengsara....korang yg kami anggap saudara...tp korang yg nak cetuskan bara api...xpe...go on...aku simbah petrol....mulanya aku hormat...disebabkan yg sial macam ko lah yg lain merana..pui...

    ReplyDelete
  19. indon seko ni sial.wat buruk nama indon lain je..

    ReplyDelete
  20. Woi topic ni xde kene mengene ngn Malay/Indon

    ReplyDelete
  21. Malaysia dan Indonesia adalah dari satu rumpun ~ tapi asyik bertekak kerana nila setitik rosak susu sebelanga ! ramai saudara islam di palestin memerlukan kita ! Buang yang keruh ambil yg jernih ! -Ilham-

    ReplyDelete
  22. sep bek xde batang harem tuh kt sini..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  23. jin beragama islam, sejak bila kita bersaudara dengan jin. maknanya kita ni menghalalkan kejahatan mereka dan bersekongkol dengan jin la.

    ReplyDelete
  24. liyana ~ aku x phm ler apa kw ckp

    ReplyDelete
  25. 23.38 tu tak boleh bla! wkowkaokawok 1st jadah mu

    ReplyDelete
  26. jinpun ada yang beragama islam,biarlah kalau hanya menumpang sholat

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri