Subhanallah! Al-Quran Terbang Di Mekah
Home » » Subhanallah! Al-Quran Terbang Di Mekah

Subhanallah! Al-Quran Terbang Di Mekah

45 Comments

Mekah merupakan tempat destinasi utama bagi umat Islam di dunia ini untuk menunaikan ibadah umrah dan haji. Jadi tidak hairanlah jika Mekah dihadiri oleh jutaan manusia hampir setiap tahun. Suatu ketika ratusan ribu jemaah haji yang sedang melakukan tawaf gempar apabila sebuah Al-Quran melayang dan terus melekat pada pintu kaabah. Peristiwa luar biasa ini membuat ramai jemaah yang menyaksikannya menangis kerana kagum dengan kejadian Allah.

Saksi kejadian berkata pada malam Jumaat sekitar jam 2 pagi, seorang wanita Morocco sedang melakukan tawaf sambil membaca Al-Quran. Sebaik sahaja tiba di pintu depan Kaabah, beliau dilanggar oleh sekumpulan jemaah lain menyebabkan beliau terjatuh dan kitab suci Al-Quran yang dipegang terlepas. Al-Quran tersebut tidak jatuh tetapi melayang dan melekat di pintu Kaabah.

Selepas seorang staff Masjidil Haram mengambil kembali Al-Quran tersebut setelah diturunkan dengan kayu, jemaah-jemaah Haji yang menjadi saksi peristiwa luar biasa itu mencium Al-Quran tersebut. Ternyata baunya sangat wangi seolah-olah dipenuhi berpuluh botol minyak wangi. [Petikan Warta Perdana]


Lagi Kisah Al-Quran Terbang Di Mekah di sini

45 comments:

  1. subhanallah!!!

    ReplyDelete
  2. subhanallah...

    ReplyDelete
  3. ternyata allah maha besar lagi agong

    ReplyDelete
  4. subhanalloh....

    ReplyDelete
  5. subhanallah ! Allahuakbar ! Kuasa Allah , kuasa pencipta segala alam , sebagai hamba , kita harus taat dan cinta kepada Allah .

    ReplyDelete
  6. berita bohong

    ReplyDelete
  7. Anonymous said...
    berita bohong

    9 August 2012 00:52

    bukti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukti kisah ini benar?

      Delete
  8. Ternyata Allah memelihara kesucian Al Quran sebagai kitab suci umat islam dengan tidak membenarkannya jatuh ke tanah..Bagi sesiapa yg tak percaya,Kamu nak bukti yg mcmana lg?Nak Allah panah petir kat kamu dulu baru nak percaya??Allah hu akbar..

    ReplyDelete
  9. wallahualam. . .setiap kjadian yg blaku ade hikmahnya. . .jgn gadoh-2

    ReplyDelete
  10. astaghfirullah'alazim,
    kuasa Allah

    ReplyDelete
  11. Bukan nak mengaibkan sapa2 MY FRIEND FATHER pernah hentakkan kepala kawan saya ni dengan al quran sebab terlalu marah dengan anak dia sendiri,keesokkan paginya kawan saya call memberitahu bahawa ayahnya masuk hospital dihentak kawan2 sama dorang berjudi dengan kerusi di kepala dia,inilah balasan bagi org yg mempermainkan kalam Allah,wallahualam.



    ReplyDelete
  12. Apakah ini benar...???atu cman rekayasa...!

    ReplyDelete
  13. betul la cerite ni... ade masuk kt astro oasis dlm iktibar dari tanah suci

    ReplyDelete
  14. ya ALLAH,Maha suci ALLAH tiada lagi tuhan yang lain selain dari ALLAh yg MAHA BERKUASA

    ReplyDelete
  15. orang yg xpercaya tue sbb Allah dah tutup hati mereka utk mengetahui kebenaran Ilahi..
    Subhanallah Allah Maha Besar

    ReplyDelete
  16. Orang yang tak percaya cerita ni seolah olah tak percaya dengan Mukjizat Al Quran dan keagungan Allah SWT..

    ReplyDelete
  17. Subahanallah...maha suci Mu Ya Allah..

    ReplyDelete
  18. Kwn i kncing kt al quran...xde pape pon...admin agar la ckit...nk tipu pon cri tmpt laen...pe lah kowg nie..

    ReplyDelete
  19. Laknat lah kamu sapa yg kencing!!!!

    ReplyDelete
  20. Sial,anak haram jadah ko.kalo ak kenal kwn ko yg kencing atas kitab suci tu,mampos ko kene rejam.ckp dgn bangga plak tu.geram gler ak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow ganas nye hihi

      Delete
  21. ALLAH MAHA BESAR,MAHA AGUNG LAGI MAHA KUASA.SEGALA PUJI BAGI ALLAH PENCIPTA LANGIT DAN BUMI SERTA PCIPTA SEKELIAN MAKLUK..TIADA TUHAN YANG KU SEMBAH MELAINKN MU..YANG BAIK,AJAIB.LUAR BIASA DTG NYA DRI KEHENDAKMU..AMPUN LH SEGALA DOSA SAUDARA KU YANG MASIH TELENA DLM KHDUPAN NYA..TURUN KN LH CHAYA HIDAYAHMU PDA MEREKA DAN PDAKU..NYA PDAMU KU BERSERAH.KRNAMU AKU DCIPTAKN SEMOGA PDAMU JUGA KU KEMBALI MELALUI JALAN YANG DIREDAKAN MU..AMIN..

    ReplyDelete
  22. Cerite je? Lain2 bukti xde?

    ReplyDelete
  23. Subhanallah

    ReplyDelete
  24. Subhanallah, jika kisah ini benar maka inilah bukti kekuasaan yang Maha Besar. Tetapi kisah ini hanya mempunyai satu sumber, yang tidak dapat dipastikan kesahihannya lagi. Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  25. sbenar nye islam x perlu nak sebar2 kan kisah bgni jika iman yg sedia ade memang teguh

    ReplyDelete
  26. wallahua'lam

    ReplyDelete
  27. ape? zzzzzzz

    ReplyDelete
  28. Subhanallah

    ReplyDelete
  29. subhanallah, kuasa allah swt.slpas ni siape tk trime islam kami bebas berhak mngisytiharkan perang kpd sesiape bkn islam. hidup islam, allahuakbar!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape? Ni dah brutal tahap cipan ni hahaha

      Delete
    2. hihihihihi

      Delete
  30. Xyah gadoh2 xde makne nye, lebih baik buat kerja sendiri. Walahuallam

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri