(Video Ngeri) Polis Trafik Dilanggar Bas Laju Hingga Mati
Home » » (Video Ngeri) Polis Trafik Dilanggar Bas Laju Hingga Mati

(Video Ngeri) Polis Trafik Dilanggar Bas Laju Hingga Mati

24 Comments


Salah seorang pelayar Youtube yang menggunakan nama samaranmasihteguhberdiri memberitahu bahawa identiti anggota trafik yang malang itu ialah Koperal Ismayuddin Ismail dan telah meninggal dunia disebabkan kemalangan tersebut. Mari kita ramai2 sedekahkan Alfatihah untuk arwah dan mendoakan semoga pemandu bas tersebut dihukum dengan berat,” komennya di ruangan bawah video Youtube itu.

Sementara itu, difahamkan juga bahawa pemandu bas yang bertanggungjawab melanggar Allahyarham Ismayuddin telah ditahan sebelum dilepaskan kemudiaannya dengan ikat jamin berjumlah RM10,000 sehingga menunggu perbicaraan pada 24 April ini.




Mungkin selama ini ramai di kalangan masyarakat sering memaki hamun para pegawai polis trafik yang bertugas dengan pelbagai kata-kata kesat kerana disaman setelah melakukan kesalahan di jalanraya.


Namun apa yang masyarakat terlupa bahawa para anggota polis trafik di seluruh negara dibayar gaji untuk menunaikan amanah tersebut dan terpaksa bersabung nyawa berkhidmat kepada rakyat negara ini selain mencari ‘sesuap nasi’ untuk anak serta isteri masing-masing.


Tidak dinafikan bahawa ada segelintir dari mereka yang dibuktikan menyalahguna kuasa dan menerima rasuah dari pesalah trafik, namun wajarkah kita menabur persepsi buruk terhadap semua anggota trafik di negara ini?


Cuba bayangkan perasaan kita jika ayah, abang, ibu, kakak atau saudara mara yang kita sayangi bertugas sebagai anggota polis trafik dimaki hamun ‘sesedap rasa’ sedangkan mereka hanya menjalankan tugas mereka yang diamanahkan?


Gembira? Suka? Sedih? Kecewa? Malu? Atau apa? Justeru, fikir-fikirkanlah tentang persepsi masing-masing terhadap para anggota polis trafik yang banyak berjasa kepada masyarakat di Malaysia tanpa mengira tempat, masa atau keadaan.


Lagi Video Polis Kena Langgar hingga mai di sini

24 comments:

  1. xsanggup la nak tgk vid itu :(

    ReplyDelete
  2. kesian la .. :'(

    ReplyDelete
  3. http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bajuserbaputih/Article

    ReplyDelete
  4. Bas Rapid Kl....bas rapid mmg macam haram jadah...bwak kt tgah kl mcm bawak moto....baek gantung sampai mati je driver tu.....

    ReplyDelete
  5. Bagi sy...kenderaan y lbh besar. memandu tnpe pkir kenderaan y berbagai bentuk diats jln raye pn. kalau da drop pnumpang jgnlh ske suki msuk tnpe hirau kenderaan y sdg berada d jln y btul ok. kalau rase xmaw mencelah, xyah brhenti n drop pnumpang.

    ReplyDelete
  6. innalillah----rajiun...sedekahkan al fatihah untuk arwah.

    ReplyDelete
  7. Sakit ati tengok excident mcm tu. Sesuka ati jer memandu mcm sial.. klau bas tu terbalik dgn penuh penumpang lagi la parah. cuba dia yg jadi polis trafik tu, apa yg dia rasa... sot tul la driver tuh.

    ReplyDelete
  8. Video mana?

    ReplyDelete
  9. X de otak ke pmandu bas tu tak kan la dia x nmpak polis trafik tu....gantung smpai mti la driver bas tu...x da otak langsung...

    ReplyDelete
  10. break bas tu putus or try meletop kot. Tkkn bas nak cilok kt ctu....

    ReplyDelete
  11. SELAGI UNDANG2 NEGARA KITA BERLANDASKAN WANG SEMATA2 INI LAH JADINYA.....MANGSA HILANG NYAWA PESALAH DIIKAT JAMIN DGN SEJUMLAH WANG YG BILA2 MASA BOLEH DICARI.....TP BAGAIMN DGN NYAWA MANGSA? BAGAIMANA DGN PERASAAN ISTERI DAN ANAK2 YG BERU JER KEHILANGAN SUAMI DAN BAPANYA?....ADAKALANYA HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI HARUS DIUTAMAKAN....TAPI KITA KENA TERIMA INI LAH HAKIKAT UNDANG2 DUNIA....

    ReplyDelete
  12. Beliau Adalah Kawan Karib Ayah Ku

    ReplyDelete
  13. al fatihah....mngkin dah tkdir begini cara arwah pergi....hanya Allah maha mengetahui...

    ReplyDelete
  14. ni bas Advance Coach milik Singapura. pemandu bas berkenaan adalah wanita warga Malaysia..

    ReplyDelete
  15. Nyaaa polis tu bernilai 10k ja ka ? Sng2 ja ikat jamin pastu terlepas lagu tu ja..

    ReplyDelete
  16. bukan polis jew yg kena langgar , lori pon di langgar yee... ni mesti kes pengaruh dadah ni

    ReplyDelete
  17. al-fatihah untuk Allahyarham

    ReplyDelete
  18. Kesian kat lori tu jugak kena tojoh pungkoq

    ReplyDelete
  19. tu leh jadi stunman tu...

    ReplyDelete
  20. aku sbgai salah seorang anak anggata polis sgt memahami keadaan nie :'(

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri