Kasihan! Ular Sawa Hamil Dilanggar Anak Berterabur
Home » » Kasihan! Ular Sawa Hamil Dilanggar Anak Berterabur

Kasihan! Ular Sawa Hamil Dilanggar Anak Berterabur

6 Sep 2012 55 Comments


Sebelum ni kita pernah melihat ular sawa dijadikan sosej makanan (LINK). Ini adalah rakaman video yang menggambarkan seekor ular sawa raksasa yang sedang hamil dilanggar sebuah kenderaan dijalan raya hingga mati, tragisnya telur yang berisi janin ular dalam kandungan ular sawa itu berterabur keluar hingga bersepah di jalan raya. Di bawah merupakan gambar ular sawa hamil yang telah digilis di atas jalan raya.




Masih banyak orang bingung sebenarnya ular sawa itu bertelur apa beranak seperti halnya mamalia lain, tapi bukankah ular tidak menyusui? Bererti bertelur yang lebih tepat adalah Ovovivivar.

Kebanyakan jenis ular berkembang biak dengan bertelur. Jumlah telurnya boleh beberapa butir saja, hingga puluhan dan ratusan butir. Ular meletakkan telurnya di lubang-lubang tanah, gua, lubang kayu lapuk, atau di bawah timbunan daun-daun kering. Beberapa jenis ular diketahui menunggui telurnya hingga menetas; bahkan ular sawa ‘mengerami’ telur-telurnya.

55 comments:

  1. hmmm bayangkn manusia jdi mcm tu =[

    ReplyDelete
  2. Ada hikmah disebalik kematiannya dan anak2 dia..cuba bayang kl dia tak mati dan menetas??mungkin kita akan jadi mangsanya .

    ReplyDelete
  3. Hanil perlu apee???

    ReplyDelete
  4. Hamil kite harus ape??

    ReplyDelete
  5. Hanil perlu apee???

    ReplyDelete
  6. ular hamil ker???bkn b'telur????
    ehhh....

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. bapak dye kje la baby bnyak na lhir ni...la ta kje na mkn pe huhuhu..

      Delete
  8. Dok kat rumah sbb ular betina tu nak g pasar..tak sempat pegi dah kena gelek

    ReplyDelete
  9. ni mesti mak ular ni kne ragut nih... ishh2...

    ReplyDelete
  10. Ni bkn ular sawa.. Ular sawa bertelur.. Ni anaconda.. Anaconda beranak.. Ape la admin.. Main hembus je tulis.. Tah dari mana la ko copy..

    ReplyDelete
  11. ni msti ada niat x baik...sebabtu lh kena lnggar.

    ReplyDelete
  12. die nak pg hospital la sbb air ketuban dah pecah... time ad mat rempit main mtor... 2 yg kene sebat...

    ReplyDelete
  13. Ni anaconda la.. bukan ular sawa.. anaconda spesis ular yg mengandung da melahirkan.. Selidik la dulu.. jgn main taram je... propa lebih

    ReplyDelete
  14. Kesiannye....terjadi kat mane tuuuu??

    ReplyDelete
  15. ini bukan ular sawa la...tgk corak kt ular tu la...itu anaconda

    ReplyDelete
  16. ular lidi ! Axaxax

    ReplyDelete
  17. bukan ular laaaa...
    tu kambing..

    ReplyDelete
  18. Hahaha..ksian kt ank2 dia..blm smpt knal dunia lg..

    ReplyDelete
  19. aku dah kata dah...... umno mmg teruk. tu mesti anak luar nikah...

    ReplyDelete
  20. ni anaconda bukan ular sawa

    ReplyDelete
  21. ,esti Durango sebab tu la kene langgar

    ReplyDelete
  22. ,esti Durango sebab tu la kene langgar

    ReplyDelete
  23. Nie biawak laa bukan ular

    ReplyDelete
  24. Sempena hari korban, beliau mengorban kan diri demi keselamatan manusia sejagat....

    ReplyDelete
  25. ular tu melintasi jln tak tgk kiri kanan...jln lh ikt jejantas...hahahahha

    ReplyDelete
  26. Byg kan klo ank dia semua menetas....xke jd mcm dlm filem anakonda tuh...klo emk dia btelur psti ada ular jntan...fuhhh tngk yg betine pun dah besar nie plak ular jntn....

    ReplyDelete
  27. Padan muka ular tu mati!! Ular kejam selalu makan manusia.

    ReplyDelete
  28. Aku benci gila ular!!! Bagus lah dia mata.kalau tak makan byk anak anak dia membesar!

    ReplyDelete
  29. Anak ular tu anak anonymous la.

    ReplyDelete
  30. kesian aku tengok ular ni... jom tengok blog wanayu.com

    ReplyDelete
  31. weh sial! sedih dowh..itu langgar lari namanya..mana hak asasi binatang? tangkap mereka yang kuang hajar macam BLOG YANG SIOT INI!!

    ReplyDelete
  32. Hahaha , ular mati ke ? Anak2 ular mati ke ? Issshhh , ruginya tak smpat bkenalan :D

    ReplyDelete
  33. Xpe r,ular ni mbhayakan nyawa.bek dia mati.drpd hdup.

    ReplyDelete
  34. eh org atas, kalau kau yg mati camne..
    kurang ajar gila cakap cmtu..
    ular still ciptaan tuhan k......

    ReplyDelete
  35. alahai...ular bsr cmtu pon x nmpk gaknyer....cian ke ank2 die...

    ReplyDelete
  36. tu anakonda la..bukan ular sawa

    ReplyDelete
  37. Meh undi bn! Hak anda terjamin,meh la.. Ok?sian ni ular...

    ReplyDelete
  38. Bodoh punya pemandu, sedih betul aku tengok, macam nak nangis je!

    ReplyDelete
  39. jangan nanggis syg abg ada kat bawah ni.. ala.. mushuk...mushuk....

    ReplyDelete
  40. tp ular bertelurrrrrrrrr.. bkn mengandung..

    ReplyDelete
  41. soe nk tnye ni,ula bkn bertelor ke???camne ula ni leh bunting lak???

    ReplyDelete
  42. Ulau melingkau atas pagau kene langau. ..ops salah la. Ulau melingkau atas jalan kene lenyek. Haha

    ReplyDelete
  43. Siapa yg pernah tgk filem indiana jones, tentu x heran bila tgk benda di atas nie!.... Biasa je!...

    ReplyDelete
  44. la...ini anaconda ler...anaconda je spesis ular yg melahirkan anak, kulit pun dh tau..

    ReplyDelete
  45. kesian ada~seremmm pun ada~

    ReplyDelete
  46. anaconda tak bertelur..itu dia bawa anak dia pergi funfair dgn cara gendong dlm perut..

    ReplyDelete
  47. ular tu tinggal mane??

    ReplyDelete
  48. ni anacondalah admin wehhhh, anaconda ni BOA bukan Pyhthon...kalu dah Boa tu maknanya bunting dan melahirkan anak melalui mulut la...yg pegi cakap ular kena langgar telur pecah terabur anak kat jalan apa hal? ngeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  49. Ular tu ad anak dlm perut dia??? bukan ke ular bertelur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca la komen kt atas adik yg comel oii

      Delete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri