Kemalangan Ngeri Di Arab Saudi (Video)
Home » » Kemalangan Ngeri Di Arab Saudi (Video)

Kemalangan Ngeri Di Arab Saudi (Video)

6 Sep 2012 25 Comments


Satu video Youtube tentang sebua kemalangan jalan raya di Arab Saudi telah tersebar dengan luasnya. Setakat ini jumlah views mencecah hampir 2.8 juta orang. Kemalangan ini memang sungguh mengerikan kerana ia terjadi dari awal hingga akhir kejadian yang mana ia sempat dirakamkan oleh salah seorang saksi yang berada di situ. Tonton video di atas.


Memang mengerikan! Walaupun penulis bukan kaki Youtube, tetapi video ini telah menarik minat penulis untuk mengetahui apakah yang telah membuatkan ia ditonton sehingga melebihi 2.8 juta tontonan.



Pada awalnya, ia sekadar menunjukkan kereta jenis Toyota Camry berpusing melawan arah jalan lalu terbalik.

Namun tak sangka pula ia telah menyebabkan penumpang di dalamnya tercampak keluar malah ada yang terhumban tinggi kehingga 10 kaki!


Lebih memeranjatkan, video itu turut merakamkan sebelah kaki kepada salah seorang daripada nahas jalan raya itu terpelanting jauh. Dikhabarkan kemalangan yang berlaku pada sekitar June 2012 telah mengorbankan empat orang penumpang yang berada di dalam kenderaan berkenaan.

Tidak tahulah apa puncanya ia berlaku sedemikian rupa. Tapi bila penulis tengok kepada keadaan tayar kereta itu ia nampak seperti dipandu laju. Tidak pasti pula sebab penulis tidak arif tentang kereta.

Apa yang penulis nasihatkan semasa memandu sila mengikut had laju yang telah ditetapkan dan patuhi undang-undang.

25 comments:

  1. Seatbelt..kn pkai..kreta mahal ke murah ke..due2 ade seatbelt..so pakai..

    ReplyDelete
  2. Ahahhaha..d sbbkan drift la bro =D dh biasa tengok waktu kat arab dulu =D

    ReplyDelete
  3. Kereta di Arab memang dipandu dengan amat laju kerana jalannya yang lurus

    ReplyDelete
  4. Org arab gile street drift.. pak arab ni kaya smpai xtau nak watpe dah dgn duit dioang.. tu yg cr nahas eat street drift..

    ReplyDelete
  5. Org arab gile street drift.. pak arab ni kaya smpai xtau nak watpe dah dgn duit dioang.. tu yg cr nahas eat street drift..

    ReplyDelete
  6. hahahah CGI yg terbaik dari ladang

    ReplyDelete
  7. betul memang kat sana,pemandunya memandu secara laju n mengundur pun laju walau di dihighway..kecut perut bila berada didalm kereta yg dipandu oleh Pak Arah..istighafar banyak2..

    ReplyDelete
  8. kereta..HHAHAAH!lawak aku bca komen kau

    ReplyDelete
  9. street drift,kt sne mmg bwk kete laju2,buat drift nk bg org tgk,tu yg rmai duk kt tepi jln,jd pnton.. lg gnah dri mat rempit kt mlysia ni hahahah..

    ReplyDelete
  10. tu laaaa akibat kurang vitamin...

    ReplyDelete
  11. kurang minyak tamin

    ReplyDelete
  12. Pemandu Arab ni mabuk kot .......

    ReplyDelete
  13. PERGH!!! GILA SIOT...

    ReplyDelete
  14. Arwah baik orangnya...

    ReplyDelete
  15. Subhan Allah. Allahu Akbar.....dari dia kita datang kepadanya jua kita kembali saya tiada komen ini kerja Allah

    ReplyDelete
  16. aduh...tangan tercabut... innalillah...

    ReplyDelete
  17. ni suma edit..cam siall

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri