Ngeri! Wanita Terputus Dua Digilis Kereta Api
Home » » Ngeri! Wanita Terputus Dua Digilis Kereta Api

Ngeri! Wanita Terputus Dua Digilis Kereta Api

31 Comments
Saban tahun kita selalu mendengar kes kejadian digilis kereta api berlaku. Namun kepekaan kita terhadap isu ini agak kurang. Terbaru satu kejadian telah berlaku di Sungai Petani, Kedah. Ia bermula dengan tindakan berani dua beradik perempuan melintasi laluan kereta api yang sudah pun ditutup dengan palang automatik mengundang padah apabila seorang daripadanya maut dan seorang lagi cedera parahdilanggar kereta api.




Kejadian ngeri jam 12.45 tengah malam itu menyebabkan penunggang motosikal, Nalinidevi Kanabal, 18, maut di lokasi kejadian manakala kakaknya, Rani Kanabal, 20, cedera parah pada bahagian kepala, tangan dan kaki.

Kejadian dikatakan berlaku apabila dua beradik yang bekerja sebagai operator pengeluaran di sebuah kilang dekat Taman Ria Jaya di sini, sedang menunggang motosikal untuk pulang ke rumah mereka di Taman Kelisa Ria.

Menurut sumber, mangsa baru selesai melakukan upacara keagamaan dekat sebuah rumah kenalan di Pekan Baru Sungai Petani bersama dua lagi rakan.

“Mangsa yang tiba di pagar lintasan kereta api sedang dalam perjalanan dari arah pusat bandar menuju ke Pekan Lama Sungai Petani melintas laluan pagar yang diturunkan.

“Belum sempat melintasi landasan, mangsa dilanggar sebuah kereta api yang mengangkut muatan simen dari Perlis menuju ke Kuala Lumpur,” katanya.

Motosikal mereka dipercayai tersangkut pada rel semasa dilanggar dan diseret lebih 200 meter menyebabkan perjalanan kereta api tergendala seketika.

Cebisan mayat mangsa turut kelihatan di atas landasan dengan keadaan kaki, tangan dan anggota lain yang putus antara satu sama lain. Rani yang mengalami kecederaan parah dirawat di Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Superintendan Ong Aik Chang mengesahkan kejadian itu. Beliau menasihati orang ramai supaya mematuhi undang-undang dan tidak tergesa-gesa untuk melintas landasan kereta api.

31 comments:

  1. Kesian betul.....

    ReplyDelete
  2. aku duduk di sg. petani...memang ramai org naik motor yang suka melanggar lampu merah dan isyarat keretapi. tensen gak tgk mereka2 ni. semoga polis lebih berkesan menangani masalah ni.

    ReplyDelete
  3. Mslahnya,smua nk kalut..tp x p mna pon..aq pon dk sg ptani..aq pon naik mto..tp bla jmpa lmpu isyarat,aq brnti..sbb aq pkiq gak kslamtan aq..tp dpa ni,mmg cm 2..slalu yg wt cm 2 nk tnjuk kta dpa kras kpla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sp dok kat mana.. Nnt boleh la lepak kat lagenda height pekena steamboat.. Clear..

      Delete
  4. untuk pengethuan korang semua, kepala mendiang, terpelanting dan belum dijumpai,,, ngeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia punya kapla ada kt kuil atas langit

      Delete
  5. ko biaq betoi kpala dya x jumak lg... eeeiiii!!! menda tu dpn balai polis kan???

    ReplyDelete
  6. grrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. yg pelik! bunyi kretapi tak kedengaran? tak tengok kiri kanan sebelum menlintas? ini kira mati buta. really kena jaga jaga sebelum menlintas any jln raya. agree?

    ReplyDelete
  8. kerajaan ngok x ambk berat kes mcm ni.. Apa salahnya ubah sistem buat jejantas atau jambatan utk laluan baru.. Sistem ada sekarang dh ketingalan zaman. Lebih2 lg ada org perangai keras kepala mengalah lembu.

    ReplyDelete
  9. bila ang free? aku pun nk pekena steamboat nih!!

    ReplyDelete
  10. Haha lawak pun de korang ney steamboat area mane beb...

    ReplyDelete
  11. tau berita ni dari pakcik teksi kt sana bercerita.hehe

    ReplyDelete
  12. bodoh btul komen parker tu... org xikut peraturan lalulintas pn nk slhkn kerajaan... org bunuh diri pn nk slhkn kerajaan...

    ReplyDelete
  13. Paria kalau bawak ape pun mesti eksiden kaw2 punye,, aku pun tak paham laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. machaa..apa paria paria...kasi hantam kapla maw??

      Delete
  14. Basuh kaki sblm nek moto......

    ReplyDelete
    Replies
    1. den sokong..janji ditepato

      Delete
  15. xkn la xnmpak keteapi tu..hahah..plik gk aku

    ReplyDelete
  16. malam.. memang tak nampak paria tuh.. dah hitam.. hahahahah tak sedar lagi.. patuhilah keselamatan.. tp memang pun paria jenis xreti bahasa.. hahahahha

    ReplyDelete
  17. buto pak ang kcik

    ReplyDelete
  18. Kurang ckit keling kat malaysia ni..paria.....fuckoff

    ReplyDelete
  19. Ktm keta tukar palang lah...buat palang yg motor tak boleh cilok..

    ReplyDelete
  20. Kot ada org jahat kejar kot.. Tgh mlm lak tu.

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri