Sanggup Bunuh Diri Sebab Putus Cinta
Home » » Sanggup Bunuh Diri Sebab Putus Cinta

Sanggup Bunuh Diri Sebab Putus Cinta

29 Sep 2012 19 Comments

Mungkin sedikit terlewat untuk update mengenai berita yang dikeluarkan di Hmetro “Nota Ditangan Mayat Kena Gilis Keretapi” tetapi menarik untuk diambil iktibar bersama…
Putus cinta bunuh diri??? Mungkin kalau orang bukan islam kita selalu dengar tetapi kini Melayu islam juga mula nak ikut-ikut perangai seperti ini. Putus cinta bunuh diri….. Bunuh diri tempatnya NERAKA. Semoga kita semua tidak buat tindakan kurang bijak begini.
BUKIT MERTAJAM: “Sha…012xxx, dia menyebabkan saya mengambil tindakan ini, dia mahu saya mati…,” itu nota kecewa tulisan tangan yang ditemui pada mayat seorang lelaki yang maut digilis kereta api di Jalan Sri Bukit, di sini, semalam.
Nota itu adalah luahan hati lelaki terbabit apabila teman wanitanya memutuskan hubungan mereka.
Malah, seminggu sebelum itu, mangsa nekad mengelar badan di depan teman wanitanya.
Dalam kejadian jam 7.40 pagi semalam, orang ramai menemui mayat yang digilis kereta api di belakang sebuah stesen minyak di Jalan Sri Bukit sebelum menghubungi polis.
Sumber polis berkata, identiti mayat tidak dapat dikenal pasti berikutan tiada pengenalan diri selain keadaan mayat yang putus dua dan hancur.
Bagaimanapun, katanya, melalui sekeping nota yang ada bersama mayat itu, pihaknya mengesan dan mengenal pasti identiti suspek.
“Kami menghubungi nombor yang ada pada nota itu dan wanita berkenaan mengakui mengenali lelaki terbabit.
“Berdasarkan keterangan wanita itu, mangsa, Faizal Abd Azi, 25, berasal dari Taman Ria, Sungai Petani, Kedah adalah bekas teman lelakinya,” katanya.
“Wanita itu mengakui dia memutuskan hubungan mereka tetapi lelaki itu tidak bersetuju, malah minggu lalu, dia (si mati) sanggup mengelar badan di depan wanita berkenaan,” katanya.
Sumber itu berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Bukit Mertajam untuk dibedah siasat.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Azman Abd Lah ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.
Putus cinta memang la frust menonggeng tapi jangan la sampai bunuh diri…Kalau dah bunuh diri mana ada peluang nak bertaubat dah….

19 comments:

  1. bodoh! bahlol! nk mati pn myusahkn org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. org putus kote pon xbunuh diri,ape ke jadah nye la ko ni

    ReplyDelete
  3. semoga dia insaf kt dunia sebelah sana amin...

    ReplyDelete
  4. dh x sempat nk insaf la sesudah berada di sana..moga2 kita tidak terikut dgn cara ini..bunuh diri sbb frust menonggeng.. laki pula tuh

    ReplyDelete
  5. Ap nak jadi dunia akhir zaman...kejahilan agama sangat menakutkan skrg..
    UJIBAKAT SAKIT JIWA KLIK SINI

    ReplyDelete
  6. laaa, motif mati sebab cinte ? -.-||| Lol

    ReplyDelete
  7. moral nya jgn la mati kerana cinta . . lebih2 lg utk org islam HARAM bunuh diri

    ReplyDelete
  8. pompuan punye ramai............

    ReplyDelete
  9. huhuhu! aku ada masalah ini.. macam mana nak settle kan???

    GAGAL BERSETUBUH KERANA ZAKAR TERLALU BESAR!

    ReplyDelete
  10. TU NAMANYA LAKI PONDAN....yO GULA SEBIJIK 2O SEN.. SAPE NK MINTAK AK..murah2 boleh borong ar...x pun jumpa saleh bagi menghilangkan stress anda =...
    orgnya hitam berkulit hitam berkelat dan tampan serta kacak bergaya

    ReplyDelete
  11. Cinta sejati ... Perempuan yg tidak mnghargai org yg btul2 mncintainya .. hargai lah org yg mencintai anda .. apa guna bercinta klau akhir ny diputuskan juga .. Saye x ska permpuan yg ska main2 ngan cinta .. fukkkk .!!.. Anganp bukan jodoh lah .. Bodo betul lah .. mana ada jodoh ., klau benar2 brcinta msti akan brjaya akhir nya,. tiada apa yg mnghalang cinta .. bukan jodoh pun ,, Fake jodoh .. Fukk ....

    ReplyDelete
  12. nape gan org atas aku ni, suka ati la kalu nak putus pon, dah jumpa y lebih baik, lebih hensem, lebih jutawan..dan utama lebih alim..sape nak tolak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bayangkan cam asyraf muslim tu, dah la kacak, agama ada, kaya plak..owhhh

      Delete
  13. The fuck this case.mcm dah xda pmpuan .

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri