Subhanallah! Permukaan Matahari Yang Sangat Menakjubkan
Home » » Subhanallah! Permukaan Matahari Yang Sangat Menakjubkan

Subhanallah! Permukaan Matahari Yang Sangat Menakjubkan

12 Sep 2012 22 Comments
Secara normalnya, mata kita tidak mampu untuk melihat matahari. Silauan cahaya matahari benar-benar menyakitkan mata kita. Namun itu tidak menghalang usaha seseorang individu untuk tampil melihat gambar permukaan matahari dengan menggunakan teleskop yang paling canggih. Apabila gambar tersebut berjaya dirakamkan, ternyata betapa indahnya ciptaan Allah SWT. Jom lihat gambar di bawah ini.







Gambar-gambar menakjubkan ini merupakan permukaan matahari dari hasil fotografi yang dilakukan oleh seorang ahli Astronomi bernama Paul Andrews. Gambar-gambar ini memperlihatkan permukaan matahari dengan terperinci yang sangat luar biasa, diambil menggunakan teleskop canggih dari sebuah taman di Bay St. Margaret, Kent, Dover United Kingdom.

Teleskop baru Mr Andrews memiliki lensa berdiameter enam inci yang dilengkapi sebuah alat untuk menapis cahaya matahari yang berbahaya.

22 comments:

  1. Replies
    1. beli barangan gajet terpakai kat mudah.com...select selangor- all categories- taip napis

      Delete
  2. Tu baru matahari yg kita nampak,, belom neraka lagi,,

    ReplyDelete
  3. Subhanallah-allahu akbar

    ReplyDelete
  4. wah,matahari memeang menakjubkan

    ReplyDelete
  5. hebat,hebat,hebat

    ReplyDelete
  6. Maha suci Allah menciptakan semua ini . Allahuakbar~~~

    ReplyDelete
  7. agak2 boleh tak hantar angkasawan pegi matahari kalau dah camtu dantiknya.

    ReplyDelete
  8. Korang percaya?
    korng tahu x matahari ialah campuran gas helium dan hydrogen...mana ada permukaan pandai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmgla cmpuran gas helium n hydrogen...permukaan yg dmksudkan tu bknlah prmukaan pejal mcm bumi nie..haiyya,kan matahari tu ibarat bebola api..sbb tu la ade jgk prcikan2 yg kta bleh tgk tue..bijak..

      Delete
  9. Mana kau tahu matahari tu campuran gas helium & hydrogen? Tah saintis tipu pun ko percaya.. Janji bubuh "Kajian by sekian2,"

    ReplyDelete
  10. dah nampak mcm tu .. kalau cerdik sangat .. wat la kajian sendiri ..

    ReplyDelete
  11. ini adalah fakta yg pling tepat setelah aku membuat kajian selama 15 tahun..matahari adalah campuran minyak gas dgn soda dan ditambah sedikit dgn baja urea....sekian...

    ReplyDelete
  12. x dpt dibayangkn.. sesuatu yang berjuta2 kilometer jauh dari bumi boleh memberi silauan dan cahaya smpai ke bumi.. boleh menyuluh setiap sudut di permukaan bumi.. boleh mengeringkan baju2 yang disidai.. x dpt dibyangkn lagi ble matahari sejengkal dari kepala.. macam mana panas la agaknya kat sana kn.. subhanallah..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri