Fakta Bagaimana Hukuman Rejam Dilakukan Di Iran ( 8 Gambar )
Home » , » Fakta Bagaimana Hukuman Rejam Dilakukan Di Iran ( 8 Gambar )

Fakta Bagaimana Hukuman Rejam Dilakukan Di Iran ( 8 Gambar )

2 Oct 2012 78 Comments
Fakta menarik yang anda tidak tahu

Hukuman rejam dilakukan di Iran untuk pesalah Zina. Kira sering mendengar tentang hukuman ini tetapi berapa ramai tahu bagaimanakah ianyta dilaksanakan di negara kelahiran Xerxes ini. Hari ini mari lihat dan belajar serba sedikit berkenaan hukuman rejam. Edukesyenel!










Laporan asal Visually

78 comments:

  1. iran negara syiah

    ReplyDelete
  2. semua iran syiah?

    ReplyDelete
  3. 80% je syiah...balance sunni

    ReplyDelete
  4. Tq for info.. Bagus info nya,,

    ReplyDelete
  5. syiah pun laksana hukum hudud..kita yg sunni pulak blambak anak haram dibuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dats y negara sunnah respect negara kita yg sunni ni.. pasal sunni kt msia ni semua ada jual arak, ppuan pakai seksi, clubbing merata tempat, nk memantat pun senang je.. jahil nye negara kita.. bukan salah pemimpin tp salah rakyat yg memilih pemimpin.. ///

      Delete
    2. salah diri sndiri. . . pantat kalau x di pancut kote, x kan mengandung

      Delete
  6. sama2 amik pedoman..INSAF sbelum terlambat.

    ReplyDelete
  7. bler la nk ader kt malaysia ni..~~

    ReplyDelete
  8. tengok cermin dulu siapa2 yg beriya-iya nak laksanakan hukuman ni.yg pelik kadang2, si penyokong fanatic nak laksanakan hukuman ni,sedangkan dia kerap 'makan lauk' kat luar jugak.hipokrit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol sesangat aku sokong komen kau. Kt tempat aku anak yb parti islam yg selalu laungkn hukum hudud. Tpi anak tak keje buat, keje isap dadah cri besi, cri buah kelapa...

      Delete
    2. Jgn mengata org bro..nnt kne kat batang hidung sndri bru taw..klo xwat salah wat ape nk tkt ngn hukum hudud..ni bru kat dunia..blom ag kat akhirat..

      Delete
    3. asal takut sgt ngn hudud ?? ke ko yang ko maksudkan dengan curi besi isap dadah bagai ?? lagi mau spin ka macai ??

      Delete
    4. klu tak salah buat ape nak takot? ustazah aku ckp hukum nie di buat supaya jadi teladan dan peringatan buat orang lain. tengok hukum macam ni mesti la orang takot kan? bila takot kita berani ke nak buat dosa tu? memang hukuman di akhirat nanti lg dahsyat tapi kenapa orang tak takot? sebab tak nampak kan.

      Delete
  9. aik?? takut ker bang??? laksanakan jak la... bru kt tgk kesannya... nda perlu cri slh org...

    ReplyDelete
  10. kamu lak camner?setuju ker hukum allah ni kite ikut..nak ikut agama islam tak?

    ReplyDelete
  11. Anak YB Islam atau tak, kalau dah salah..hukum sajalah. Hukuman kalau cara Islam memang dituntut..mati tetap mati so buatlah apa yg dituntut. Yg salah kena hukum

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. habis tu mcmana x kejam? ketuk ketampi 10 kali? atau biar je.. zina je sepuas-puas? biar sama mcm binatang yg x brakal?

      Delete
    2. hukum rejam ni utk org yg dah berkahwin tapi masih berzina & dilihat secara jelas oleh 4 orang saksi yg boleh dipercayai tanpa sembunyi2. bermakna berzina secara terang2an. kalau org yg belum kawin berzina kena rotan 100 kali. cara rotan, juru rotan x blh angkat tangan sampai terbuka ketiak. masih kejam?

      Delete
    3. nampak macam kejam. supaya org takut nk bzina. kalau org x takut dan berzina sesuka hati, penyakit merebak, anak haram berlambak2.. rosak keturunan manusia. ada saper2 suka mak/kakak/adik/anak dia berzina dan lahirkan anak haram? x de org suka..

      Delete
    4. Betol ckap bro kat ats..ak sokong bangat..

      Delete
    5. hukum islam tk kejam tp bersifat mencegah. cegah org lain spy tk nk melakukan masiat. rejam tu pun utk org yg dh pnah berkahwin. klu org yg x kawin kna sebat. knapa org yg dh kawin buat zina kna rejam? sbb mereka ada tmpt yg halal nk lampias nafsu mreka. hkum islam menjaga 5 pekara iaitu -harta, keturunan, agama, akhlak, dan nyawa. jika ada yg tersilap sila betulkn sy jika ada yg lbih fasih ilmu agama

      Delete
    6. kalau kejam skalipun, hebat sgt ka hg nk mlwan hkum allah.. hg hdup pun kerana allah... sekadar renungan..

      Delete
    7. Hukuman dari Allah tak kejam...

      yang kejam adalah manusia

      dan hukum Allah adalah untuk manusia yg kejam (penzina, pencuri dll)

      Delete
    8. Jika kamu seorang islam baik kmu mngucap semula,sbb jika mmpertikaikn hukum Allah boleh jatuh kapir,lain lh klau kmu mmg seorg kapir.

      Delete
  13. Apa maksud rejam....???

    ReplyDelete
  14. Mungkin buleh tgok acheh...byk plaksanaan d sana

    ReplyDelete
  15. Ape la main sedap cakap je... Pikir la itu negara mana n negara korg duduk negara ape...kalu hukum rejam dilaksana kan kemungkinan bangsa la akan mempertikai kan nya itu hukum Islam kenapa dia org pon kene.... N Islam itu tidak kejam sedang kn Nabi Muhammad boleh mengampunkan umat nya ape kn kita hanya umat biasa... Jadi tuntut la ilmu dahulu sebelum berkate2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro brhati2 bila brkata2..ko xcaya kn hukum Allah umpama ko xcaya kn Allah..sesungguhnye Allah taw ape yg trbaek untuk hambanye..

      Delete
    2. bro...hukum hudud ni lain antara orang islam ngn non muslim...terpulang kpd kerajaan yg memerintah. bahkan kt negara-negara arab pn, bkn secara keseluruhan hukum ni dijalankan...jgn tolak abih2 hukum hudud ni derr..mende wajib.

      Delete
    3. jangan pertikaikan hukum allah..hukum hudud datang dari allah.bkn dari manusia..sebelum berkata2 buat kajian dlu..astaghfirullahalazim...

      Delete
    4. Tu lah kita sekarang nie, asik nak tujuk jari je. Cuba lah kita tengok negeri jiran kita Negara Brunei Darussalam. Mereka mengamalkan demokrasi juga seperti kita di Malaysia walaupun mereka negara Beraja. Sultan dia pun dah kuat kuasakan hukum Hudud ni, akan tetapi bukan setiap kali penjenayah buat kesalahan akan dihukum mengikut hukum hudud, penjenayah akan diberikan pilihan sama ada hendak mengikut hukum hudud atau x. Mana kala yang x beragama Islam tu, mereka boleh memilih mahkamah civil dan menerima hukuman civil. dan yang beragama Islam pula jika hukuman hudud itu tidak disanggupi oleh dia, maka dia boleh memilih hukuman civil juga. Itu lah cantiknya Negara barakah

      Delete
  16. mmg agak kejam, tapi boleh bayangkan tak kalau Allah gantikan balasan ni kat akhirat yg mungkin lebih teruk, serendah2 hukuman kat neraka adalah memakai terompah panas yg boleh buat menggelegak otak.
    bagi yg berzina kamu mungkin terlepas hukuman ini didunia, tapi kat akhirat kita tak tau Allah akan gantikan dgn apa, maka bertaubatlah sesungguhnya Allah itu maha pengampun..

    ReplyDelete
  17. tapi kat iran (syiah) buleh mut'ah. muta'ah ni x payah tok kadi, x payah wali, x payah saksi. cukup pegang tgn pempuan tu dan ckp aku kawin dgn kau dgn mahar sekian sampai sekian. bila pempuan tu kata stuju terus dah boleh dah.. senang kan? blh mut'ah dgn pelacur.. bila dpt anak kira anak kturunan nabi.(Syed@syarifah) best kan agama iblis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh bru tau, info ni. Aku ingat syiah skadar mengagungkn saidina ali dan mnukar kalimah shahadah je. Rupanya amalan2 mrk pn. Org kata ahmadinejad pmimpin iran tu pn syiah btol ke??? Skadar ingin tahu.

      Delete
    2. ade yang kawin sementara, tu la ramai budak2 tak baligh pun dikahwinkan. mut'ah la penyelesaiannya.

      Delete
    3. ahmadinejad syiah.

      Delete
  18. boleh gugur iman seorg muslim walaupun dgn menolak satu perkataan dlm alquran...sila bawa mengucap kepada sesiapa (muslim) yg menentang hudud...

    ReplyDelete
  19. mostly yg dikenakan segala hukuman gantung rejam segala hanya diberikan kepada Sunni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. geng syiah dh blh mut'ah bila lg nk berzina.. sbb zina dgn mut'ah tu x de beza pun.. even sorang pempuan yg ada suami pun masih boleh mut'ah dgn lelaki lain bila suaminya xde kat rumah.. dasyat!!

      Delete
  20. Hmmm..bnyk sgt ustaz kt sini..smua bajet2 xde dosa..puiihhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni jgn jdi to*ol sgt, saling mengingati. Dia blagak alim dia punya psl laa dia tanggung sndiri dosa. Aku tau kau pn tggung sndiri dosa. Yg mn elok kta ambik, yg mn buruk kta tgk...

      Delete
    2. Sling igt mngigati le bro...
      Ni bru nma nya islam..

      Delete
    3. jangan bodoh sombong .. diulangi jgn BODOH SOMBONG !

      Delete
  21. laksanakn je hudud, tak buat salah buat ape nak takot...

    ReplyDelete
  22. tu la korang sumer cube undi BN pasti hudud dilaksanakan

    ReplyDelete
  23. xperlu tnggu jd ustaz/ustazah baru bleh nasihat org..slagi ada bnda yg baik,kte ikut..bukan mneghina org lain...ckp 2 jgn la mnnunjukkan kejahilan...

    ReplyDelete
  24. Kejam???? Actually yg kejam manusia bukan hudud tu...hudud tu perintah Allah utk manusia yg menzalimi diri dan owg lain #Islam.itu.indah

    ReplyDelete
  25. Smua bajet suci..butohh!..klau korang bajet warak sgt xyah la pakai application yg yahudi buat ni..puii..hipokrit..pg keje naik unta la mcm tu..banyak cara lain lagi nak hukum berlandaskan islamiah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu ada kmudahan tk nk digunakn dn menyeksa diri tu dh kira kufur nikmat cik abg oi. ckp bia berlapik. gna akal bkn emo. hihhi. klu bg perbandingn pun bia ler tepat cket. bkn ikut sdap jari menaip....

      Delete
  26. Jom kita bawak apa2 bende yg bole buat utk merejam awek melayu kat clubbing malam ni mesti ramai yg turun...laksanakan hudud

    ReplyDelete
  27. sah2 org yg jage kaunter depan dan bahgikan kondom mangsa pertama kene rejam hahaha

    ReplyDelete
  28. Kadang kita jadi x faham..hukuman ini adalah untuk orang yang beragama islam..mungkin yang kata kejam itu bukan beragama islam..yg islam perlu ingat.."Innaddina indAllahil islam" sesungguhnya agama yg sebenar2 disisi Allah adalah islam..jd hukum tetap hukum..besar hikmah hudud..yg dihukum dgn hudud (cnth zina) diduania akan terlepas azab kesalahan (zina) itu diakhirat..

    ReplyDelete
  29. haha.. mcm2 ada..bg aku Elok sangat ada hukum hudud d malaysia ni. Lagipun hukuman ni untuk orang islam sahaja. Masalahnya masyarakat kita terutama orang2 melayu yg kurang fahaman didikan agama x setuju undang2 ni..rakyat Malaysia ni bebes bersuara jadi memang susah nk bentuk kepala hotak diaorang ni. Pada dasarnya semua undang2 kita skrang dbawah kuasa raja/sultan. (rukun negara) kesimpulannya parti politik x mampu ubah undang2 kecuali dgn izin sultan agung. Jika nk ubah semua perlu dari prsidangan raja2. masalah skrg kuasa undang2 ni dah serah pda sistem mahkamah tapi masih dibawah naungan raja..(semua ni brlaku krana pengaruh british dulu2 lg) Jadi kita semua sebagai rakyat x mampu buat apa2 trmasuk parti2 politik utk gubah undang2 skrg.. Kita brdebat separuh mati skalipun undang2 ni x akan brubah.

    ReplyDelete
  30. Lucu bile ade anon tulis pandangan, xboleh pakai hudud kat sini sbb brbilang agama. Takot org agama lain tanye knp dorg msti kene sdgkan dorg bkan brugama islam. Ade pulak anon yg mgkeji anon lain yg rate2 memberi nasihat. berdakwah itu harus, Cuma, bila kita brdakwah, tanpa beramal, seperti orang yang rugi. Pandai berkate2, tapi tidak di zahirkan dengan perbuatan. Samada dakwah golongan ni diterima atau x oleh Allah sebagai amalan baik mereka, biar Allah sendiri yang tentukan. Kita yang membaca ney, xpayah lah kutuk or provoke. Kalau betol, guna. Kalau rase xbetol, pergi kaji. Jangan guna akal dan kurnia Allah untuk tujuan duniawi je. Pakai lah untuk mengatahui kebesaran Allah sama. Baru hidup xpenuh dengan tekanan n xkan mudah marah2 n maki2 xtentu hala. Wallahhu'alam..

    ReplyDelete
  31. aku rasa ustaz aku cakap dulu bukan pakai batu yang besar cam dalam gambar tuh..just batu2 kecil je kot..tujuan dia untuk memalukan so kena buat dekat kawasan umum..

    ReplyDelete
  32. Mamat mn la yg bangang sgt tulis yg isteri yg ada suami ble mutaah tu,.. Xde plak dlm shia ckp cm tu.. Jgn men ckp lepas je bader,.. Btw credit to admin, good articles.. May allah bless u n family

    ReplyDelete
  33. syiah dia ni, jom kta rejam mamat ni!

    ReplyDelete
  34. http://m.topix.com/forum/world/israel/TFC7EDO9S99C1CMCE#lastPost

    http://www.topix.com/forum/world/israel/TFC7EDO9S99C1CMCE#lastPost

    ReplyDelete
  35. Ya Allah , ampunkan lah hamba2 Mu ini . . biar lha bnyk uztaz2 kt sni dripada bnyk penzina2 n org yg kuat maki hamun , x salah nk berdakwah / menasihati/ mengingati sesama muslim . nie la prangai org mlayu , bila nk nasihat sikit x maw dgr , degil pastu nk tukar topik lak ! ishh . . at least bila dh nasihat 2 dpt gak pahala , dri x bt pa lgsong kn , Rasulullah SAW pon dh pesan terimalah nasihat wlau dri seorg pelacur p0n . jgn tgk amalannya tp tgk pada nasihatnya .

    ReplyDelete
  36. kpda saudra islam skalian...
    blikla kpada AL-QURAN dan SUNNAH...
    itu shja yg bleh bmbing kta ke jlan yg dirdhai-Nya...
    wat apa nk MELATAH klu x wat slah...
    lksanakan ja la...
    klu slah kna la hkum...
    yg x slah ambik iktbar drpd hkman yg djlankn...
    hkuman yg ALLAH ttapkn adlh utk mmbri iktbar kpada org lain...
    hkuman ini trbkti di Arab Saudi...
    stiap 10 thun,1 kslahan jnayh di sna brsmaan stiap 10 mnt 1 kslahn jnyh d US...(klu slah tlg prbtul fkta ini)
    jadi,fkir2kn lah wahai saudra-saudra islam skalian...

    ReplyDelete
  37. hukum hudud sebenarnye bkn tok menyakiti pesalah semata2 tp tok pengajaran tok pesalah dan org len. ag 1 org yg bkn islam x d kne kan hukum hudud. geram plak aq bile org2 ni petikaikan hukum Allah ni, ingat ko sape nak kate 2 kejam la x adil la klo x puas hati gak g la mintak kat Allah org yg berzina di hukum jentik j..

    ReplyDelete
  38. Sedar x mereka yg tak terima hudud ni, sedang menghina hukum Allah, sama juga menghina Allah... Astagfirullahhalazim.. insaflah sebelum terlambat!

    ReplyDelete
  39. Sape macai kat sini agkat tgn siket?

    ReplyDelete
  40. macam mane?? tgk gambar saja dah rasa takut kan?? itu lah indahnya hukum Allah, kegerunan dengan balasan Allah didunia lagi Dia dah tunjuk, supaya mudah2an tidak akan dihitung di akhirat..bile ada rasa gerun dalam hati, insyaallah kite pun takut nk buat salah..pengetahuan Allah lebih luas dari pemikiran manusia..kite tgk balik, hukum ni bukan utk menzalimi sebaliknya mencegah, sbg contoh,jika sy kantoi sbb mencuri dan dijatuhkan hukuman potong tgn, adakah kamu hendak meniru perbuatan saya?? sudah tentu tidak..begitulah yg ditakrifkan indahnya hudud...

    ReplyDelete
  41. x perlu takut klu x buat! x pedas kalau x mkn cili!

    ReplyDelete
  42. orang melayu suka salahkan org lain jika buat salah....asyik2 salahkan pemimpin..tu laa keje kita...buat zina...kerajaan jugak yg salah...pi disko...kerajaan jugak yg salah....pi golok....tak salah pulak tok guru...hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape pun...pemimpin negara tu akan tanggung dosa rakyat dia kau tau ke? orang pergi disko tu kau ingat siapa yg lulus kan lesen disko tu? mcm dlm keluarga. suami akan tanggung dosa isteri n anak perempuan kan. pemimpin pulak tanggung dosa rakyat. boleh bayang besar mana beban dia?

      Delete
  43. the killer is everwhere.. halal ke membunuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam islam membunuh beramai2 tu halal

      Delete
  44. sendiri yg nk memantat nk salahkan kerajaan pulak, esok lusa ko gi main pmpuan salah kerajaan la? ape baghal daaa...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri