FAKTA MENAKUTKAN MENGENAI ROKOK (8 BAHAGIAN)
Home » » FAKTA MENAKUTKAN MENGENAI ROKOK (8 BAHAGIAN)

FAKTA MENAKUTKAN MENGENAI ROKOK (8 BAHAGIAN)

12 Comments
Merokok membahayakan adikku! Fact!

Adik aku ada asma, sekian.




Laporan asal Visually

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

12 comments:

  1. Ramai org komen ttg keburukan merokok tp cuba kita lihat dr sudut ini pula. Kalau kita letak sebiji kereta dgn enjin yg hidup dlm sebuah bilik bersiza 20 x 20 kaki bersama seorang lelaki dr pagi ke petang pasti lelaki tersebut akan mati akibat asap ekzos kereta. Tapi kalau kita letak lelaki tersebut dgn 50 org perokok yg merokok sepanjang waktu pun blm pasti lelaki tersebut akan mati. Jd secara kesimpulan dpt di katakan asap dr ekzos kereta adalah lebih merbahaya dr asap rokok. Kenapa tiada gerakan utk menghentikan pemanduan kereta? Juga tiada sebarang bentuk fatwa utk mengharamkan penggunaan kereta. Dpt di katakan di sini kepentingan peribadi mengatasi kepentingan kesihatan.

    ReplyDelete
  2. Asap kereta tidak tersedut secara langsung ke dalam paru-paru tapi asap rokok tersu je ke paru-paru sampai penuh.

    ReplyDelete
  3. Alah smokers ni mmg byk alasan pon.. Nk bg sedap ati.. Knon2 pe yg die wat uh betol.. Kalo hisap rokok sorg2 die xpe.. Ni babitkan org sekeliling.. Xpasal2 org yg xmerokok pon dpt penyakit.. Penting diri.. Ikut nafsu.. Gitu ah..

    ReplyDelete
  4. argh!!! tak clear plak yg hujung2. baru semangat2. hahaha

    ReplyDelete
  5. Tkde satu pn bukti menunjukkan kebaikan merokok,menyusahkan ,merosakkan kesihatan dan membazir duit adalah..Dari tanam tembakau baik tanam sayuran dan buah2an..Tp perokok2 tegar ni memang dah terpukau,tk ke pelik rupanya manusia ni boleh dikalah dgn kononnya nikmat rokok ni...Klu ada org yg boleh berhenti merokok,kenapa anda tidak?Tk cerdik patutlah,tk guna akal dan lemah semangat ...

    ReplyDelete
  6. Baik isap rokok hidup..

    ReplyDelete
  7. aku x tau sgt bab hukum ni..ape hukum memudaratkan diri sndiri? klu merokok smpai sakit bermakna memudaratkan diri sndiri kn..klu mati sbb kanser paru2 akibat merokok cmane lak? kira bunuh diri tu..hukum bunuh diri rasa2nye haram kot..mati kafir klu x silap..aku xtau ar cikgu aku yg ckp bab ni..cikgu bangsa cina lak tu.sbgai org islam rasa malu lak bila org cina ckp cmtu haha

    ReplyDelete
  8. Alasan perokok tegar :
    1. eh,rokok tu bagus sebab dia dari tumbuh2an.
    2. aku tengok org tua yg dah r0kok selama 40 tahun sampai sekrang hidup lagi.
    3. ah,gambar penyakit kat kotak rokok tu tipu je semua.
    4. hurm,kalau Allah nak tarik nyawa tu bila2 je,tak payah nak kata hisap rokok dulu baru boleh dapat penyakit dan mati.
    5. rokok tu dapat mengurangkan tekanan.
    6. rokok tu sumber inspirasi untuk dapatkan idea dan perancangan.
    7. ceh! kau kata rokok tu boleh buat sel otak/sel pandai kita berkurang dengan kadar beribu2 sel mati? habis,pak sedara aku keje engineer sekarang ni sempoi je hisap rokok hgga skrang,berkaton2 lagi.
    8. apa? kau kata kesan rokok boleh melemahkan tenaga batin? aku tengok jiran sebelah aku tu anak lebih 10 org,hisap rokok relax je. apa susah urutan tradisional bersepah.
    9. eh! aku x makan asap rokok,aku cuma hisap je pastu hembus. kalau makan lain,terus masuk ke perut n buang air.
    10. aku dah terlanjur menghisap,dah susah nak berhenti dah ni.

    ReplyDelete
  9. Nak berhenti rokok senang je.. Nak dengan tak nak je.. Yang paling penting kalau nak berhenti rokok,azam kena kuat dan diri sendiri yang nak berhenti bukan orang suruh baru nak berhenti.. Permulaan untuk berhenti rokok ialah mula untuk kurangkan sedikit demi sedikit jumlah rokok yang kita hisap dalam sehari.. Cuba amalkan ini..minum air tapi jangan telan habis air tu..biarkan dalam mulut dan sedut macam hisap rokok baki air dalam mulut tu.. Hasilnya akan neutralize balik jantung perokok yang hitam tu..

    Saya dah hisap rokok selama 8 tahun tapi berjaya berhenti rokok dalam masa 8 bulan..

    Kalau saya boleh, kenapa tidak anda?
    Jangan jadikan ketagih nikotin sebagai alasan anda tidak boleh berhenti..sebab ia adalah alasan yang orang yang gagal sebelum mencuba..

    ReplyDelete
  10. kebetulan time aku baca entry ni sambil sedup wokok.

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri