Berita : Pelajar Dituduh Berzina Dengan Guru Sandaran (Gambar)
Home » » Berita : Pelajar Dituduh Berzina Dengan Guru Sandaran (Gambar)

Berita : Pelajar Dituduh Berzina Dengan Guru Sandaran (Gambar)

38 Comments

PENDANG – Seorang pelajar lelaki tingkatan empat sebuah sekolah di sini mendakwa dibuang sekolah kerana dituduh mengadakan hubungan seks dengan guru sandaran yang mengajar subjek bahasa Inggeris.


Sinar Harian difahamkan pelajar tersebut dituduh melakukan hubungan seks dengan guru terbabit pada 1 Oktober 2012 kira-kira jam 12 tengah malam di rumah guru itu di kuarters guru sekolah berkenaan.


Pelajar mahu dikenali sebagai Wan mendakwa, dia dipaksa beberapa guru sekolah itu supaya membuat surat pengakuan mengadakan hubungan seks dengan guru berusia lingkungan 20-an itu.


Pelajar itu mengaku tidak pernah mengadakan apa-apa hubungan dengan wanita itu, malah guru itu tidak pernah mengajar di dalam kelasnya.


“Saya akui memang baik dengan guru tersebut sejak dia (guru sandaran) mula berkhidmat di sekolah ini kira-kira Februari lalu.


“Namun, saya terkejut bila dipaksa beberapa guru untuk buat surat pengakuan melakukan hubungan seks dengan guru terbabit sedangkan pada waktu kejadian, saya berada di asrama sekolah dan sedang tidur di dalam bilik,” katanya kepada Sinar Harian selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang, petang semalam.


Sementara itu, bapa saudara Wan berkata, pihak sekolah ada menghubungi bapa pelajar itu 2 Oktober lalu untuk memintanya datang ke sekolah berkenaan kerana ada masalah, namun enggan memberitahu kisah sebenar.


“Bapanya tidak ke sekolah selepas menerima panggilan pertama kerana sedang bekerja menyebabkan pihak sekolah menghubungi kali kedua hari yang sama kira-kira 12 tengah malam, melalui warden asrama supaya segera datang berikutan masalah disiplin anaknya.


“Apabila sampai ke asrama, warden terus menyuruh membawa semua barang dan pakaian balik ke rumah kerana Wan sudah tidak dibenarkan belajar di sekolah itu selepas terlibat dengan kes zina tanpa menerima sebarang penjelasan dan surat pada malam terbabit,”
katanya.


Menurutnya, Wan digantung sekolah dari 2 hingga 15 Oktober lalu serta menerima surat diberhentikan daripada ibu pejabat menyebabkan waris berjumpa dengan pengetua sekolah terbabit mengenai dakwaan itu.


Katanya, apabila perjumpaan diadakan, pengetua sekolah memaklumkan pelajar hanya mempunyai dua pilihan iaitu kekal di sekolah jenis sama tetapi di tempat lain atau memilih ke sekolah harian biasa.


Menurutnya, dia tidak berpuas hati dengan pihak sekolah kerana tidak memberi bukti anak saudaranya terbabit kes itu walaupun diminta waris untuk berbuat demikian.


“Saya syak kes ini ada muslihat kerana pada 4 Oktober lalu, dua guru sekolah terbabit datang ke rumah anak saudara saya di Kampung Guar Kepayang dan meminta kebenaran waris membawa Wan keluar minum.


“Namun, kira-kira dua kilometer perjalanan dari rumah, guru tersebut meminta Wan menyalin pengakuan dalam satu borang bersama tanda tangan dan terus menghantarnya pulang,” katanya.


Menurutnya, anak saudaranya itu merupakan seorang pelajar pintar kerana memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan mencapai 8A dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR).


“Saya bimbang pelajarannya terjejas kerana bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun hadapan, tetapi tidak bersekolah lebih sebulan disebabkan kes ini,” katanya.

p/s : Aku curious nak tahu berapa ekor udang di sebalik batu... mesti ada sumthg ni.. hoho..

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

38 comments:

  1. 1st....0rg bwah aq b0d0 yg xbleh dielakkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha btoi temasuk pak hang

      Delete
    2. JUBO YG 1ST

      Delete
  2. haha.. aku org ketiga. org pertama terpedaya.. lawak x jadi. pff

    ReplyDelete
  3. Kasihan nyer...

    ReplyDelete
  4. semua orng atas aku tada dara atau teruna

    ReplyDelete
  5. atas aku pon same.. ngan pelir2 skali xde. haha..

    ReplyDelete
  6. dengan atas aku jugak...monopous..hahaha

    ReplyDelete
  7. yg atas dan bawah aku ni kote dia pendek, and bangan macam admin.. haha

    ReplyDelete
  8. Ckgu skolah uh bodo.

    ReplyDelete
  9. Sumpah kawan aku tu!

    ReplyDelete
  10. mesti nak ngorat cikgu sementara tu tak dapat, jadi dia geram.. ke ajak main tak dapat.. aku pernah gak urut cikgu, raba2 dia.. syok memang syok, tapi kena buat mcm taknak la.. kalo tak buat ntah apa cikgu tu buat kat aku.. silap2 bagi fail.. yg penting aku je dapat pegang konek dia, dia tak dapat rasa mahkota aku! >:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mai pegang konek aku skali... ^___^

      Delete
  11. gilak kmo smua...hahaha

    ReplyDelete
  12. lawak lawak aje la korng nih....selalunya klu bdk remaja ni suka menipu.dan mak ayah percaya cakap ank lg dr cikgu.....pelik betul la dunia skrg ni....

    ReplyDelete
  13. ada orang nak cover line nih...saja nak downkan murid tu sekali ngan cikgu sandaran tu

    ReplyDelete
  14. Orang orang bodoh yg atas tu sume tade otak !! Mcm babi pegang komputer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hg la ketua babi tuh..puikk

      Delete
  15. smua org kat atas dan bwah aku ni comel mcm babi!

    ReplyDelete
  16. Hahahaha... Kt atas n bawah ak smuenye HAMBA...

    ReplyDelete
  17. Ni mst org bn sial lah

    ReplyDelete
  18. subhanallah..allah hua akhbar... berbicaralah seperti org beriman...

    ReplyDelete
  19. Astaghfirullah hal A'zim ..Subhanallah Allah hu Akhbar... dunia da tunjuk tanda kiamat..bila manusia suka berbicara perkataan kotor mengganti unngkapan tasbih

    ReplyDelete
  20. buat report polis.... siasat betul2.... sesuatu yg berlaku mesti ada sebab....

    ReplyDelete
  21. haha~~ lawak bace comment korang ni.. pasal article ni pon nk gado maki hamun hehe

    ReplyDelete
  22. mesti cun cikgu tu

    ReplyDelete
  23. jom smua, aku blanja makan semua kat atas ni

    ReplyDelete
  24. tp cikgu2 skola skrg lawa2 r..aku pun kadang2 sibuk nk amik kad laporan adik aku sbb nk tgok cikgu lawa.. untung la bdk2 skrg bole cuci mata..

    ReplyDelete
  25. mne gmbr ckgu tuu?? kalau cntk bleh la melancap nih..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri