Berita : Rumah Termahal Di Dunia Terbiar (3 Gambar)
Home » » Berita : Rumah Termahal Di Dunia Terbiar (3 Gambar)

Berita : Rumah Termahal Di Dunia Terbiar (3 Gambar)

19 Comments

MUMBAI – Rumah paling mahal di dunia kini terbiar kosong selepas pemiliknya enggan berpindah ke situ kerana takut ditimpa bala.

Bangunan 27 tingkat itu – dinamakan Antilia – adalah milik orang paling kaya di India dan tokoh kesembilan terkaya di dunia, Mukesh Ambani, dengan nilai kekayaan RM84.5 bilion.

Ketika ini, Antilia begitu menonjol di Mumbai sejak ia disiapkan tahun lalu.

Bagaimanapun, pelbagai spekulasi tersebar selepas Mukesh, isteri, Nita dan dua anak mereka tidak berpindah ke situ hingga kini.

Memiliki tiga tempat pendaratan helikopter, enam tingkat kawasan meletak kenderaan dan sejumlah taman tergantung, menurut penilaian vastu shastra – sejenis kepercayaan seperti feng shui – Antilia akan membawa nasib malang kepada penghuninya.

Laporan menyatakan, keluarga Mukesh bimbang apabila mendapati Antilia gagal mematuhi prinsip pembinaan yang direstui vastu shastra. Sumber berkata, Mukesh bertegas enggan mendiami bangunan itu kerana percaya dia dan keluarganya berdepan dengan sumpahan nasib malang.

Walaupun begitu, bangunan itu pernah digunakan untuk tayangan filem dan majlis makan malam dikendalikan kakitangan terlatih dari rangkaian hotel mewah Oberoi.

Menurut sumber, Mukesh akan kembali ke rumah sedia ada setiap kali majlis berkenaan selesai diadakan.

“Dia enggan bermalam di Antilia,” katanya.

Menurut falsafah vastu yang digunakan dalam pembinaan kuil Hindu, sesebuah bangunan mesti menghadap matahari terbit.

Bahagian timur Antilia pula tidak memiliki tingkap atau ruang terbuka mencukupi bagi membolehkan penghuninya mendapat cahaya pagi mencukupi.

Ketika ini Mukesh dan kaum keluarganya masih tinggal di rumah lebih sederhana mereka – sebuah apartmen 14 tingkat di selatan Mumbai.

Sementara itu, jurucakap Mukesh mendakwa alasan mengapa bilionair itu enggan berpindah ke Antilia sekadar gosip liar. – DM








p/s : Tau pulak takut bala.. time buat rumah ni tak pikir.. kan membazir jer..

19 comments:

  1. Betul tu. Membazir jerr

    ReplyDelete
  2. memang membazir je.. tp xpe owner nye pun dah memang bilionair.. ADA FARID KAMIL KAHWIN

    ReplyDelete
  3. tak silap ni lah rumah yg dia buat kesemua musim tu..ada musim salji woo dlm rumah ni..

    ReplyDelete
  4. Ramai lg org india x ada umah. Derma jelah.

    ReplyDelete
  5. my co-worker's mom makes $78/hour on the laptop. She has been fired for six months but last month her pay check was $18764 just working on the laptop for a few hours. Read more here http://www.taz3.com

    ReplyDelete
  6. Buat umah mewah keliling umah miskin, tu bala paling besar sebenarnya. mcm2 hal

    ReplyDelete
  7. ade jgak yg nk beriklan kat sini..suka ati dia la..tu kawan mak kau yg dpt $78..buat apa nk ajak orang lain hah?kalau ko dah kaye baik ko diam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahahabetul tu beb...

      Delete
  8. saya lah itu mukesh ambani..err.. sy tara mau tgl sama itu rumah ada sebabnye..itu sebab karana saya mau tinggal sama itu malaysia..tara mau tinggal itu india lagi dah..sy mau sedekahkan itu rumah sama org2 kampung situ dekat..i loike malaysia.huhu
    vanakam.happy depavaly..taun ni sambut kat ampang.huhu

    ReplyDelete
  9. Sayalah kaling empunya tuan rmh tu, saya tlalu kaya,hobi sya membazir,sya tidak suka bsedekah,so t sya mati kuburla sya kt situ.

    ReplyDelete
  10. Kalau agama selain Hindu pulak boleh ke tak? ._.

    ReplyDelete
  11. boleh saja dibuka buat mezium.. x membazir pun.. bagi kat org2 miskin kat india

    ReplyDelete
  12. Duit da x tau nak wat per...lbh bek bantu rakyat...

    ReplyDelete
  13. rumah dia petak2..xlawa..tgk macam rumah ak bulat2 macam taik kambing..baru lawa.huhu

    ReplyDelete
  14. try ko bayangkan mase ko tengah makan..nasi ko tu berlaukkan taik orang..ade mcm2 kaler..yg itam..yg kuning..yg coklat..yg coklat pling byk.huhu .ade yg liat..yg cair..yg pekat.. err..xsedap ponn.
    air ko plak..ko nampak mcm air milo tapi tu sbenarnya air dari taik cirit member ko..bau dia ko jgn byg..ko rasa dulu..kaler dia sbijik mcm air milo tapi ad sdikit ppejal tdk larut ala yg mcm serbuk milo yg xhancur tu le..utk pencuci muluut plak ko try ko amik buah mempelam cicah ngan air "milo" ko tu.. errr..xsedap kot..

    ReplyDelete
  15. org ats ni bodo tahap anjing amek degree....

    ReplyDelete
  16. Mcam sdapje bnyinye...yummy

    ReplyDelete
  17. Jilat cibai lagi sedap lar..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri