Kesian : 5 Budak Mati Di Dalam Tong Sampah (4 Gambar)
Home » » Kesian : 5 Budak Mati Di Dalam Tong Sampah (4 Gambar)

Kesian : 5 Budak Mati Di Dalam Tong Sampah (4 Gambar)

23 Nov 2012 23 Comments
Lima budak berusia sembilan hingga 13 tahun yang melarikan diri dari rumah, meninggal dunia dalam keadaan menyedihkan selepas mereka terhidu racun karbon monoksida akibat tong sampah yang menjadi tempat mereka berlindung, disambar petir.

Budak berkenaan yang merupakan adik beradik dan sepupu itu lari dari rumah lebih seminggu lalu. Mereka dijaga oleh nenek mereka yang buta di perkampungan Caqiangyan.
Mayat budak-budak berkenaan. Zhongjin, Zhonghong, Zhonglin, Chong dan Bo ditemui dalam tong sampah.Ketika kejadian, hujan lebat dan cuaca sejuk hingga ke paras 4 darjah celsius.

Malang menimpa apabila petir menyambar tong sampah itu, menyebabkan mereka meninggal dunia selepas terhidu karbon monoksida itu. Bapa mereka dipercayai pemungut sampah di Shenzhen, manakala ibu kepada salah seorang mangsa telah meninggalkan bandar berkenaan. 








Budak-budak tersebut yang dilaporkan melarikan diri dari rumah sebelum ini dilihat merempat di merata tempat termasuk di celah bangunan yang runtuh. Kematian mereka mencetuskan persoalan kenapa tiada usaha dilakukan untuk mengesan budak-budak berkenaan.


Susulan kejadian itu, enam pegawai daripada pihak berkuasa tempatan dan dua pengetua sekolah telah dibuang kerja.


Bagaimana berita mengenai kematian budak-budak malang itu tidak disenangi oleh pihak berkuasa tempatan manakala orang ramai pula menyifatkan kejadian itu sebagai bom jangka yang memerlukan pemantauan segera daripada aspek sosial, keluarga dan kerajaan.


Ia juga mencetuskan kebimbangan kerana terdapat 58 juta kanak-kanak di China yang ditinggalkan bersama datuk dan nenek mereka selepas ibu bapa masing-masing keluar mencari pekerjaan di tempat lain.





23 comments:

  1. hai sye gadis gersang, pls nak konek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh bg email. Tgk gersang tahap mana.

      Delete
    2. Dia gadis gay la..

      Delete
    3. Haha,gadis tranny yg import dari cheng mai.. Wkakaka.. Semua yg mnta sex ni mmg vodo2

      Delete
    4. konek bapak kau

      Delete
  2. Ape kahh? Gersang sgt no 1..

    ReplyDelete
  3. Kote besar gajah23 November 2012 19:48

    Gadis ke ,, madis ke ,, untanggis ke... Aq dh x than ni cepat cuci lantai tu .. Kotor sngat..

    ReplyDelete
  4. Gersang x suda2. Pelacur n gigolo tu lg bmaruah dri korg ni.

    ReplyDelete
  5. bodo menatang babi gay share komen pele kecik mu..pele kecik gitu sumak dlam mulut mu la babi..wat bende nak share dkat public.bodo tak bertamadun..mati la lu kena langar lori bawak pele palsu(dildo)!!

    ReplyDelete
  6. Haha,apa yg 1st komen tu gila mau sex.. Ntah2 gay tranny.. Yg laki ni yg gila sex.. Mmg awak suma ngam tuk dia.. Wkakaka.. Lucu2

    ReplyDelete
  7. Fuck mcd!!!

    -[0][o]-

    ReplyDelete
  8. salam admin....klau kau dah tahu pembaca2 kat sini bukannnya semuanya pandai memberikan komen yg bermanfaat..kau tolonglah delete segala komen2 kotor yg dah dipublish..x guna gak kalau korang terbitkan beratus2 entry yg berinformasi dan bermanfaat tp beribu2 komen sampah, kotor, jijik korang simpan dalam blog korang ni...kepada semua admin dan pembaca tolonglah bertanggungjawab kpd diri sendiri, masyarakat, dan agama...

    ReplyDelete
  9. untuk awk gadis gersang,, nah konek..

    ................................................_¸„„„„_
    ........................................„--~*'¯.......'\
    ..................................... („-~~--„¸_....,/ì'Ì
    ................................¸„-^"¯ : : : : :¸-¯"¯/'
    ........................¸„„-^"¯ : : : : : : : '\¸„„,-"
    **¯¯¯'^^~-„„„----~^*'"¯ : : : : : : : : : :¸-"
    .:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
    .::.:.:.:.:.:.:.:. : : : : : : : ¸„„-^¯
    :.' : : '\ : : : : : : : ;¸„„-~"¯
    :.:.:: :"-„""***/*'ì¸'¯
    :.': : : : :"-„ : : :"\
    .:.:.: : : : :" : : : : \,
    :.: : : : : : : : : : : : 'Ì
    : : : : : : :, : : : : :
    "-„_::::_„-*__„„~"

    ReplyDelete
  10. Henjut laju-laju..

    ReplyDelete
  11. haha.. komen2 ni klakar doe.. lgi tertarik bce komen then the story published.. ape la..

    ReplyDelete
  12. agak kurang upaya konek org atas, kepalanya pernah tersangkut zip seluar ya?

    ReplyDelete
  13. kesian tengok manusia dalam sampah tu. Ini semua kerja mak jemah yang melempar ali ke dalam lori sampah tersebut dan berjumpa abu yang menyorok daripada mak jempah lalu terserempak dengan ani dan dikejar pula oleh pembayar astro oleh jiran kepada jirannya itu.

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri