Kesian : Orang Utan Dibakar Hidup-Hidup Di Indonesia (5 Gambar)
Home » , » Kesian : Orang Utan Dibakar Hidup-Hidup Di Indonesia (5 Gambar)

Kesian : Orang Utan Dibakar Hidup-Hidup Di Indonesia (5 Gambar)

35 Comments

Orang utan ini telah masuk ke sebuah kampung di Indonesia dan menyebabkan penduduk di kawasan sana terganggu dengan ada nya orang utan ini. Menurut BKSDA orang utan ini masuk ke kampung di sebabkan kawasan habitatnya terganggu. "Oleh sebab itu, orang utan ini mencari tempat habitat yang baru dengan masuk ke kawasan kampung dan bersarang di sebuah pokok kelapa. Secara tidak langgsung mengganggu penduduk di kawasan tersebut "kata Djohon.

Menurut beliau, penduduk di sini pada mulanya hanya menggunakan asap bagi memaksa orang utan meninggalkan pokok, namun orang utan tetap bertahan. Akibat angin terlalu kuat, memyebabkan asap yang mereka buat itu terbakar, dan orang utan tersebut terjatuh dari pokok tersebut.







p/s : Kesian... manusia jugak yang kacau habitat dia... Tapi apa boleh buat, dah ajal dia..

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

35 comments:

  1. dibakar hidup.?? tajuk tuu ...tpi kesian lah TT_TT

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOH pegy bakar mahluk allah korang tunggu pula balasan korang kat neraka nanti

      Delete
  2. orang indon memang bodoh2... panggil aja jabatan mergastua... kt indon tkde jabatan hidupan liar ke?

    ReplyDelete
  3. bodoh ! macam takde cara lain je nak suruh binatang tu turun . tggu lah balasan di akhirat nanti . ALLAH maha adil

    ReplyDelete
  4. Indon d mna ya? Kalau pulau Jawa,mmg mreka tu teda prasaan smpai rimau pun pupus..

    ReplyDelete
  5. lelaki: Hello KFC..
    KFC: Yaaaa..
    intan: Ada ayam..?
    KFC: Ya ada..
    lelaki: Hanya ayam yg faham perasaanku
    selama ini.. :'(
    KFC: erk!!.. gila..!!
    --------------- ---------------
    lelaki: Helo KFC..
    KFC: Ya, ada apa boleh saya tolong..?
    lelaki: Tolong aku untuk melupakan dia.. :(
    KFC: Sial ..!
    --------------- ---------------
    lelaki: Helo KFC..
    KFC: Ya, nak apa lagi..?
    lelaki: Jgnlah marah dulu, saya mau pesan..
    KFC: Oh ya mau pesan apa..?
    lelaki: Hanya satu pesanku, tolong
    sampaikan pada dia, cukuplah hanya aku yg
    disakiti jgn yg lain.. :(
    KFC: Betul gila kau ni..!
    --------------- ---------------
    lelaki: Helo KFC..
    KFC: Kau lg, nak apa..?
    lelaki: Hantarkan pesanan kentang goreng,
    coca-cola, ice cream, nasi & ayam..
    KFC: Ok, mau di hantar ke mana..?
    lelaki: Ke seseorang yg telah menyakiti
    hatiku, betapa aku masih peduli padanya..
    KFC: Aaaarrggh....!! !
    --------------- ---------------
    lelaki: Helo KFC..
    KFC: Iya, tolonglah jgn bergurau..!
    lelaki: Sekarang aku serius.. Ada ayam..?
    KFC: Tadi kan saya dah kata ada..
    lelaki: mana dulu, telur atau ayam..? Cuba
    teka..! :)
    KFC: Tolooooong... Aaarrghh.. :'(

    ReplyDelete
  6. orang indon mmg takde otak.. kalau di kalimantan spesis orang utan ni pun dorang jadikan pelacur...mmg lakhnatullah...

    ReplyDelete
  7. babi juak org indon ye !! sukati jak bunuh binatang!!!

    ReplyDelete
  8. Ini kalau d sabah,lama suda d slamatkn oleh jbatan perlindungan yg akan d tmpatkn d sepilok... Meh syg orang utan kenkwang

    ReplyDelete
  9. kamu tau cerita dulu br commen pls. pihak hidupan liar indonesia cuba untuk memindah kan orang hutan tersebut. sebelum pindah tangkap dulu. cara mereka menggunakan asap. tetapi angin kuat asap trus keluar api. bukan sengaja mau bakar tp terbakar tanpa disengjakan. lihat photo last. durang masih cuba menyrlamatkan urang utan tu

    ReplyDelete
  10. ngok punya orang. nk pindah Umpan makanan jelah.

    ReplyDelete
  11. Bangang lah depa ni . Nt kat akhirat dpt blsn gak !

    ReplyDelete
  12. Biasa la tu.. kat mesia ibu buang baby kecik .. rileks ja.

    ReplyDelete
  13. klu sabah masuk indon....habis seluruh org utan dibakar indon

    ReplyDelete
  14. ya Allah kau berikanlah balasan di akhirat nanti kpd mereka2 yg membunuh haiwan2 yg tidak mempunyai akal fikiran. Kesian aku tgk.

    ReplyDelete
  15. AKU PLAK NAK BAKAR INDON2 YANG MENYEMAK KAT KL NI...

    APEPUN

    KAT BAWAH AND ATAS AKU NI GAMPANG..HAHAHAHH'

    FREE2 JE KENE

    ReplyDelete
  16. Mereka bukan ada niat nak bunuh pun,tak sengaja....doa kan je kpd mereka supaya selamat di dunia dan di akhirat...

    ( =

    ReplyDelete
  17. apalah korang ni kutuk2 indon, malaysia dan indon satu rumpun lah

    ReplyDelete
  18. rumpun wak lu..indon x thu cra btrima ksih dgn jiran yg dah tlbih byk mbntu ni..shittttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul2..cm kimak rkyt diorg pling kimak kt jkrta

      Delete
  19. Bodo gile mereng....kayuuuuuuu... Manusie bodo...hahahahahaha

    ReplyDelete
  20. bagus aku makan org utan ne...apa susahnya..makan la benda binatang hutan demi kesihatan..bukan makan kfc, ayam je..mati pn cepat..

    ReplyDelete
  21. Masalah kat sini penulis tu.. Tajuk die buat mcm org indon smue jahat.. buat berbalah.. xde org smpurna pon kt dunia nie.. ckap korg x pernah buat silap?.. bace btol2 jgn nk wat andaian sndri.. sape kite nk hukum org lain.. tepuk dada tnya iman.. sekian..

    ReplyDelete
  22. bodok lak aii orang endon ni ~

    ReplyDelete
  23. Allah Maha Mengetahui,,siap bende yg berlaku,dlm kehendak Allah.

    ReplyDelete
  24. korang agak2 la kalo nk kutuk mat indon pun...dude harlino hensem la siallll

    ReplyDelete
  25. melayu ngn indon lebih kurg je.ade bodoh ade bangang,memalukan je hidup.

    ReplyDelete
  26. Buat dosa jer tajuk tuh...bukan sengaja bakar pun..atuyai~
    #tapi apa2 pun..kesian ngan makhluk Allah berkenaan..:'(

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri