OMG! - BERANI MATI,JURUGAMBAR AMBIL GAMBAR ANACONDA SECARA DEKAT (6 GAMBAR)
Home » » OMG! - BERANI MATI,JURUGAMBAR AMBIL GAMBAR ANACONDA SECARA DEKAT (6 GAMBAR)

OMG! - BERANI MATI,JURUGAMBAR AMBIL GAMBAR ANACONDA SECARA DEKAT (6 GAMBAR)

13 Nov 2012 55 Comments
Anaconda adalah spesis ular yang tidak berbisa namun begitu mempunyai tenaga dan tubuh yang besar berbanding dari ular-ular yang lain. Ia adalah salah satu haiwan yang paling di takuti. Tapi seorang jurugambar ini sungguh berani merakamkan gambar haiwan ini secara dekat. Memang giler dan boleh menempah maut.

Franco Banfi penyelam Swiss pergi ke rantau Mato Grosso Brazil untuk merakamkan kejadian yang menakjubkan ini secara dekat, ular Anaconda yang sangat besar dalam habitat semulajadi mereka,
Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini....
Ia berada hanya beberapa inci di bawah permukaan air dan bersedia untuk menyerang - dan korang takkan sedar ia berada di bawah permukaan air.


Imej-imej yang luar biasa menunjukkan ular yang besar 26 kaki (lapan meter) anacondas Mato Grosso di Brazil mencari mangsa.


Dirakamkan oleh penyelam berani dan peminat ular iaitu Franco Banfi, 53, yang menyertai binatang ini dalam habitat semulajadinya dengan hanya bersenjatakan kamera.






Bersedia untuk menyerang : penyelam Berani dan ular peminat Franco Banfi menangkap imej ular Anaconda yang sangat besar mengintai di bawah permukaan sungai di Mato Grosso do Sul, Brazil





Memburu: Anaconda Ini mengimbas permukaan air mencari mangsanya seperti tikus, ikan atau burung





Besar: Ini Anaconda dengan kira-kira lapan meter panjang. Franco Banfi penyelam Swiss menangkap gambar pada lawatan sepuluh hari untuk Grosso Mato Sul di Brazil.


55 comments:

  1. Giler... Memang nak tempah maut!

    ReplyDelete
  2. Bapak besar. Ney kalau telan lori pon boley. Haha

    ReplyDelete
  3. aq rse anaconda tu baru makan kot .. tu psal brani p dkat2

    ReplyDelete
  4. Hare , besaq gila .. Caqi mampuih ka

    ReplyDelete
  5. hahah anakonda berat sangat nak tangkap mangsa kowt lol

    ReplyDelete
  6. Kalo org kasi 1 million sekali pon .. aq xsanggup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penakot... Bodo

      Delete
    2. Ko berani lah? Ko lagi bodo...bahlol

      Delete
    3. tau takpe..seram sejuk je bile tengok gambar tu..

      Delete
  7. " Tapi seorang jurugambar ini sungguh berani merakamkan gambar haiwan ini secara dekat."...silap tu, bukan seorang..tp dua orang..klu sorng, sape yg snap untuk picture first tu??..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang sorang lagi tu dia duduk jauh tapi guna lens yang sangat jauh aku rasa...

      Delete
  8. aku berani ambik gambar lipas je...hahahhaa

    ReplyDelete
  9. ................................................_¸„„„„_
    ........................................„--~*'¯.......'\
    ..................................... („-~~--„¸_....,/ì'Ì
    ................................¸„-^"¯ : : : : :¸-¯"¯/'
    ........................¸„„-^"¯ : : : : : : : '\¸„„,-"
    **¯¯¯'^^~-„„„----~^*'"¯ : : : : : : : : : :¸-"
    .:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
    .::.:.:.:.:.:.:.:. : : : : : : : ¸„„-^¯
    :.' : : '\ : : : : : : : ;¸„„-~"¯
    :.:.:: :"-„""***/*'ì¸'¯
    :.': : : : :"-„ : : :"\
    .:.:.: : : : :" : : : : \,
    :.: : : : : : : : : : : : 'Ì
    : : : : : : :, : : : : :
    "-„_::::_„-*__„„~"

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ular nieeeee

      Delete
    2. bodoh...bahalul

      Delete
    3. wow!! mst penuh pantat aku!! i like!!

      Delete
  10. ularrr yg kt Atas nih lagi bahaye... heheheeh... siap boleh kluar bisa lagi

    ReplyDelete
  11. Ular yang kat atas.ni.sedap lagi. Sehingga menjilat jari.hohoho

    ReplyDelete
  12. kalo ular yg itu.. bisanya bukan membunuh.. tapi ianya mampu menambah populasi manusia di bumi ini...

    ReplyDelete
  13. Booh thap gaban. Xpasal2 lh kluar ular pendek ko tu.

    ReplyDelete
  14. sape amek gambar juru kamera terberani tu??huhu...

    ReplyDelete
  15. Yang komen takut ular semua PONDAN! hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam ko berani sngt tngk dpn2

      Delete
  16. bodoh la org tu..hadoi..ade ke...ish2

    ReplyDelete
  17. yang kat atas komen aku ni semua GAMPANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kat bwah aq nie bangang n ank luar nikah.....! :p

      Delete
  18. yang kat bawah aku skali GAMPANG

    ReplyDelete
  19. Jgn nak kata aku bawah ko la..kalau cmtu yg bawah aku plak anak luar nikah..kan kan..

    ReplyDelete
  20. abs 2 sape y abk gbr jurugambr 2..pelik2..y atas aku ni pehal..mst ko ank gmpang.xpun byk simpan anak gampang..

    ReplyDelete
  21. Org kt atas aku ni anak anankonda kot..kacukan dgn babi..yg bwh aku plak anak babi kacuk dgn lembu..

    ReplyDelete
  22. ................................................_¸„„„„_
    ........................................„--~*'¯.......'\
    ..................................... („-~~--„¸_....,/ì'Ì
    ................................¸„-^"¯ : : : : :¸-¯"¯/'
    ........................¸„„-^"¯ : : : : : : : '\¸„„,-"
    **¯¯¯'^^~-„„„----~^*'"¯ : : : : : : : : : :¸-"
    .:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
    .::.:.:.:.:.:.:.:. : : : : : : : ¸„„-^¯
    :.' : : '\ : : : : : : : ;¸„„-~"¯
    :.:.:: :"-„""***/*'ì¸'¯
    :.': : : : :"-„ : : :"\
    .:.:.: : : : :" : : : : \,
    :.: : : : : : : : : : : : 'Ì
    : : : : : : :, : : : : :
    "-„_::::_„-*__„„~"

    ular yg baik..

    ReplyDelete
  23. atas aku sume sial, bwah aku plak gay...

    ReplyDelete
  24. fuh..org yg tangkap gambar dia tangkap gambar ular tu pun sama berani cam dia jgk...

    ReplyDelete
  25. *SALUTE

    kali ini,cube ambik gambar isteri org pulak,

    cari nahas ,ade brani?

    ReplyDelete
  26. yg komen atas2 kau ni sume mcm setan ,xde beza .apa kata org bwh ,ko pun mcm setan ke ?

    ReplyDelete
  27. mesti la ilmu penuh di dada .. lau tak takkan brani shot dekat2.. hehehe

    ReplyDelete
  28. Tgk 'ular' ko ke?

    ReplyDelete
  29. atas n bwh aku smua baik2 blaka..

    ReplyDelete
  30. beso nk mmpoh ulor 2 yerk......ulor pendek ko 2...kerat ksi anjing mkn....cam sial jew aq tgk....sma la hgpa yg pelaq kat atz tu...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri