Pelik : Hidangan Anak Ayam Goreng Di Filipina (7 Gambar)
Home » » Pelik : Hidangan Anak Ayam Goreng Di Filipina (7 Gambar)

Pelik : Hidangan Anak Ayam Goreng Di Filipina (7 Gambar)

17 Comments
Korang pernah makan anak ayam goreng? Kalau kat Kenny Rogers tu ayam kecik..tapi bukan anak ayam.. Terliur tak tengok gambar kat atas nih? Anak ayam goreng BBQ tu beb.. Haha..

Fakta Ringkas:

1. Merupakan salah satu makanan popular yang dijual di sebuah pasar di Manila, Filipina


2. Ayam-ayam yang digunakan merupakan anak-anak ayam jantan yang direject dari industri penternakan ayam di sana. Ini kerana hanya ayam betina yang diperlukan untuk menghasilkan telur
3. Anak-anak ayam jantan ini dibunuh sejak dari hari pertama mereka menetas lagi.

4. Untuk tidak merugikan, ia kemudiannya dijual pula ke pasar-pasar utama di Manila
5. Cara penyediaan anak ayam goreng ini amat mudah. Hanya paruh dan usus yang dibuang sebelum ianya digoreng dengan mentega. Tulang-temulang ayam ini tidak dibuang kerana masih lembut dan enak dimakan sekaligus bersama isi ayam.












17 comments:

  1. kta buang paruh..ada je tu...

    ReplyDelete
  2. Tak sanggup nak makan anak ayam.. Dah tu masih ada kepala lagi tu.. Erk..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kepala bapak hang.. Haha

      Delete
  4. sedapnyerrrrrrr... stim nampak..

    ReplyDelete
  5. org ats bapak ayam ke?

    ReplyDelete
  6. x sembelih? mane boleh mkan..

    ReplyDelete
  7. sian ank ayam tu...apa kata org bwh?

    ReplyDelete
  8. Selera mengalahkan iblis

    ReplyDelete
  9. xnmpak ape yg pelik kat sini???...

    ReplyDelete
  10. anak ayam sgguh puak ni

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri