COOL - BISHWA IJTEMA : PERTEMUAN 5 JUTA UMAT ISLAM DI BANGLADESH (17 GAMBAR)
Home » » COOL - BISHWA IJTEMA : PERTEMUAN 5 JUTA UMAT ISLAM DI BANGLADESH (17 GAMBAR)

COOL - BISHWA IJTEMA : PERTEMUAN 5 JUTA UMAT ISLAM DI BANGLADESH (17 GAMBAR)

6 Comments
Bishwa Ijtema ialah himpunan tahunan Tabligh terbesar dunia. Ianya berlangsung di Tongi, Bangladesh bersebelahan sungai Turag. Acara ini berlangsung selama 3 hari dan dipenuhi dengan membaca kitab suci Al Quran, bermunajat dan berdoa kepada yang Esa. Ianya sudah disambut sejak 1946. Tahun ini sebanyak 5 juta umat Islam berkumpul di Tongi untuk Bsihawa Ijtema. Sebanyak 5 orang jemaah dikatakan meninggal dunia kerana kemalangan.

#Kalau tak silap MALAYSIA pun pernah anjurkan di sepang, RIGHT?







Laporan asal Yahoo

6 comments:

  1. yes. penah. kat sepang dulu. ramai gak. tp x la seramai nih.

    ReplyDelete
  2. baru2 ni kat Masjid Sri Petaling .. ada buat gak Ijtema ni .. ramai siot omputih

    ReplyDelete
  3. aku pernah g ijtima' ni tahun 2004 masa tu ada +-6juta org dari seluruh dunia...mmg perhimpunan yg sgt besar...dgn keluasan saf solat 2km x 3km...lebih kurang 500 mukabbir (yg akan menguatkan bacaan takbir imam dgn sahut menyahut)...sbb solat xpakai microfon...
    Aku bangga dgn perhimpunan ni yg xde sedikitpun mencampuri urusan politik, perbezaan kaum dan darjat...semua datang dgn 1 tujuan kerana Allah semata2...

    ReplyDelete
  4. syukur...al hamdulillah...

    salam maulidur rasul 1434H

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri