Kejam : Mayat Nureffa Sahira Ditemui Dalam Tong Dram (Gambar)
Home » » Kejam : Mayat Nureffa Sahira Ditemui Dalam Tong Dram (Gambar)

Kejam : Mayat Nureffa Sahira Ditemui Dalam Tong Dram (Gambar)

31 Comments

KEJAM…inilah perkataan terbaik boleh kita beri kepada penjenayah yang sanggup melakukan perbuatan paling hina seperti ini.

Misteri kehilangan seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun sejak lima hari lalu terjawab apabila mayatnya ditemui dalam keadaan menyayat hati di sebuah ladang sawit di Kampung Salimbangun, Semporna, Sabah kelmarin.

Harian Metro melaporkan, mayat Nureffa Sahira Ringkasan ditemui dalam tong dram dengan badannya berlipat, dipenuhi ulat dan mulai reput, kira-kira 500 meter dari kediaman mangsa.

Mayat kanak-kanak itu ditemui jam 2 petang oleh penduduk kampung yang melakukan gerakan mencari sejak mangsa dilaporkan hilang 31 Disember lalu.

Menurut seorang ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali, kanak-kanak itu yang juga anak tunggal disedari hilang dari rumahnya apabila tidak pulang selepas bermain di pekarangan kediamannya itu.

Berikutan itu, katanya, usaha mencari mangsa dilakukan ahli keluarganya dengan bantuan penduduk kampung, namun gagal hinggalah ia ditemui dalam tong dram tersebut.

Apa dosa Nureffa Sahira…apa yang kanak-kanak enam tahun ini mampu lakukan hingga dia diperlakukan sebegini rupa?

Semoga polis dapat segera mengheret pelakunya ke muka pengadilan, kalau ia boleh berlaku pada Nureffa Sahira, ia juga boleh berlaku pada anak kita semua, Nauzubillah.

31 comments:

  1. NIE SLAH STU CNTOH KES YG X SETTLE2 LG.. 2 KES NUR SAFIERA LIYANA, KES NURIN JAZLIN... KT DUNIA BLEH LA LARI. AKHIRAT BESOK...

    ReplyDelete
  2. Subhanallah...takziah kpd ahli kelurga arwah...

    ReplyDelete
  3. Masyaalah, mengapakah manusia skrg bertambah kejam. Apakah dosa kanak2 sekecil itu d perlakukan bgitu. Yg bersalah knp x dhukum yg x bersalah yg d hukum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  4. Replies
    1. mak bpk lg cuai....

      Delete
    2. ko buat kerja tu laju sgt ke?

      Delete
  5. Masyallah.. Astaghfirullahalazim.. Kejamnye manusia skunk.. :(

    ReplyDelete
  6. kot dapat tangkap penjenayah tu .. carik2 kulit dia .. pastu simbah air garam ..

    ReplyDelete
  7. Manusia yang bertopengkan syaitan...

    ReplyDelete
  8. siapa lah yg sangup buat adik nureffa harap mereka akan dapat balasan dari tuhan atas perbuatan mereka yg kejam itu

    ReplyDelete
  9. bodoh...buat apa suka artikel macam tu...kalau suka,hari2 ada macam ni la kan???

    ReplyDelete
  10. semoga pelaku yg kejam & tidak berperikemanusiaan ini mendapat balasan yg setimpal atas perbuatan nya kpd kanak2 malang ni........takziah kpd keluarga mangsa...Al- Fatihah... semoga rohmu di cucuri rahmat....amin......

    ReplyDelete
  11. ish kalo nak rogol, rogol je la pastu pass kat aku ni pegi bunoh dah tak merasa lagi la nak meratah kanak-kanak sedemikian rupa, by the way, I am pedo

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang ajar betoi komen ko kan..tak kene batang idung sendiri..ko boleh nak main2 laa...org dah mati dalam seksa macam ni pon ko nak main2 lagi..dah tua pon bodoh!

      Delete
    2. kau ni mst gile seks.. kanak2 pon kau bernafsu dasar bangang! elok kecik2 dulu bapak kau pijak sampai lumat

      Delete
    3. Astargfirullah..sedarlh whai mnusia...jgn dtnjukkn sgt kjhilan itu..

      Delete
    4. Astaghfirullah...apa punya bangang ko ni haaa...apa yg seksi sgt dgn bdk kecik yg ko lahap sgt tu. Weiii...ko ni elok gi mampuslah dari sibok duk tala anu ko kat bdk kecik. BODOHHH...!!!

      Delete
  12. sedekahkan al-fatihah semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman. dia tak salah :( sedih berita mcmni, parents sila pantau anak2

    ReplyDelete
  13. ape salah bdk prmpuan tu smpai diperlakukan sedemikian rupe..:'(((

    ReplyDelete
  14. condolences to her family :(

    ReplyDelete
  15. yg wat keje nih mesti dah kena syabu, org tak der perasaan...

    ReplyDelete
  16. :( takziah untuk keluarga adik nureffa sahira......

    SEDIKIT INFO UNTUK PERKONGSIAN BERSAMA

    Ramai penduduk di Malaysia nih tak sedar yang mereka menghidapi gejala2 resdung.

    MASALAH RESDUNG ADALAH ANTARA PENYEBAB MASALAH JERAWAT

    Tahukah anda Resdung adalah antara penyebab utama masaalah jerawat sebab jika jerawat yang tumbuh akibat kuman resdung, memang jerawat jenis ini adalah jerawat yang memang susah untuk sembuh. Bukan tidak boleh sembuh tetapi ambil masa juga untuk sembuh.

    Tanda-tanda jangkitan penyakit resdung ialah:

    1. Hilang deria bau.
    2. Pelupa/daya mengingat lemah
    3. Lubang hidung bengkak dan tersumbat
    4. Jangkitan nanah di sekeliling mata
    5. Jangkitan otak (meningitis)
    6. Sakit tekak yang kronik
    7. Jangkitan tulang muka
    8. Memburukkan keadaan lelah
    9. Berdengkur yang kronik
    10. Jangkitan telingan dan tonsil, terutamanya kanak-kanak
    11. Alahan hidung atau hidung sensitif
    12. Selsema yang melarat
    CMC PENAWAR RESDUNG NO. 1

    Kami boleh membantu anda dengan CMCure

    =======================================================

    Berminat nak cuba produk CMCure ini? Boleh SMS /WHATSUP ke 011 28081539.

    Daripada Herba Semulajadi dan TIADA KESAN SAMPINGAN

    Terbukti berkesan !!!
    Harga pun berpatutan!!!

    ReplyDelete
  17. Jahanam! Puki mak pembunuh tu!

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri