Serius : Pemandu Teksi Pulangkan 3 Juta Baht Yang Dijumpainya (2 Gambar)
Home » » Serius : Pemandu Teksi Pulangkan 3 Juta Baht Yang Dijumpainya (2 Gambar)

Serius : Pemandu Teksi Pulangkan 3 Juta Baht Yang Dijumpainya (2 Gambar)

2 Jan 2013 14 Comments
BANGKOK - Seorang pemandu teksi mengambil keputusan untuk memulangkan empat kotak berisi 3 juta baht (RM300,000) kepada kakitangan trak penghantaran tunai selepas menjumpainya di tepi jalan raya dalam ibu kota, awal pagi kelmarin.

Pongsin Jirakulthawornpat, 45, berkata beliau menjumpai kotak berkenaan sewaktu melalui Jambatan Rama III.

"Saya dapati, kotak-kotak ini amat berat dan bimbang akan menyebabkan kemalangan, jadi saya bawanya pulang ke rumah.



"Pada keesokan pagi, saya dapati kotak-kotak ini mengandungi wang tunai dan dipunyai Syarikat Brink," katanya merujuk kepada syarikat keselamatan dan perlindungan di negara itu.

Sementara itu, seorang daripada kakitangan syarikat, Tossaphorn Rewnak, 35, mengakui kumpulannya telah kehilangan beg berisi kotak duit berkenaan sewaktu melakukan penghantaran tunai ke mesin juruwang automatik (ATM) Bank Komersial Siam, jam 1.45 pagi. - Agensi

14 comments:

  1. klu mesia ni mmg hlg terus dh ni..

    ReplyDelete
  2. memang patut pun dia pulang ka. duit ni tak boleh pakai jg. sbb number siri bank boleh track down. duit baru.. amacm org bwh. boleh pakai ka alasan aku

    ReplyDelete
  3. Hahha..jujur la dia..bagus2..klau aq dah lama sebat..

    INFO BANGANG : 3 Sifat Baik dan Buruk Penis(18++)

    ReplyDelete
  4. kalau dia nak saman , cakap la "rezeki jangan ditolak" hahahaha

    ReplyDelete
  5. kalau ko guna kat pasar malam ade ke mesin nak track no siri? hahahahaha..

    ReplyDelete
  6. tapi terbaik la .. jujur

    ReplyDelete
  7. Pelik juga... Mcmana boleh ada bwh jambatan tu? Takkan trak bocor? Kalo bocor mesti jatuh atas jalan ajer.. Theres something fishy about this incident...

    ReplyDelete
  8. kalu trace pkai no siri . aq tebus kt kedai mamak , warung2 , kedai runcit . haahaha . brader yg jual shisha tu pon bole gak

    ReplyDelete
  9. Bli ais isap boleh trace kew ? Bli ganja kew bgs gak K‎​aн K‎​aн K‎​aн K‎​aн...=D

    ReplyDelete
  10. Klu org bawah aku yang jumpa jgn harap lah nk kembalikan..terus belagak jd org kaya adalah..betul tak org bawah..

    ReplyDelete
  11. same la mcm hg jugak org atas.. ^

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri