WTF - KAYA VS MISKIN DI NEGARA INDIA
Home » » WTF - KAYA VS MISKIN DI NEGARA INDIA

WTF - KAYA VS MISKIN DI NEGARA INDIA

10 Comments
Baca fakta dibawah dan rasa menyesal kejap.



Laporan asal Visually

10 comments:

  1. Replies
    1. Kalo kekayaan harta semua nak sama org x keje pon kaya .orang gaji besar pasal tanggungjawab besar, tugas besar . camtu kalo kekayaan semua nk sama . semua keje kerani sekolah . gaji macam engineer tanggung jawab takdelah banyak . org keje 7eleven pon naik kete mahal.

      nampak sangat dh macam negara komunis

      Delete
    2. Cuba fikir secara logik...kenapa Allah menentukan takdir seseorang itu kaya dan miskin...kalau kita fikir semua nk kaya tapi kita x pedulikan apa yg didahulukan x berguna juga...sbb harta di dunia tidak boleh bawa ke akhirat...tpi apa yg berlaku di luar sana itu adalah ujian Allah...

      Delete
  2. buat duit dgn cara mudah

    http://www.youtube.com/watch?v=coWztbdPnWQ

    atau dapatkan maklumat lanjut di

    https://www.facebook.com/DuitPasifInspiredLivingApps

    ReplyDelete
  3. Keputusan terkini, live streaming dan video highlight Liga Super, Liga Premier dan Liga FAM 2013 hanya di http://sepaktonjol.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Ape kaitan dengan Malaysia? Rezeki masing2.. sebab tu lah kita yang ada duit ni kena rajin bayar zakat.. bukan setakat derma kat tin milo je.. Faham??

    ReplyDelete
  5. jurang perbezaan tinggi betul. yang kaya tak tolong orang susahh :/

    ReplyDelete
  6. Pembayaran zakat dan derma kepada fakir (bukan parti) adalah tuntutan Islam untuk membasmi kemiskinan....

    Kekuatan ekonomi Malaysia berdiri atas zakat dan sedekah.... tak caya pi check... Kekuatan wang zakat Malaysia yang mengalir dalam bank-bank mencapai 2 trillion ringgit telah menjadikan bank-bank Malaysia berdaya saing... sebab itu bank kita mampu memberikan kredit dan pinjaman mudah membeli rumah dan kenderaan sehingga 100%...

    Kalau nak bandingkan dengan Indonesia dan Thailand... Bank mereka tak mampu utk memberikn pinjaman mudah pembelian kenderaan atau rumah... either bayar lump-sum atau 50% dahulu... Kita di Malaysia ni tak kaya sebenornya.. cuma kelihatan kaya akibat bank mampu memberikan kredit dan pinjaman.... Mengapa bank berani bagi??? Sebab kekukuhan ekonomi dan kesinambungan dasar.... Kesinambungan Dasar bermakna kestabilan politik yang tidak menukar satu-satu dasar itu secara sewenang-wenangnya bagi memastikan wujud persekitaran perniagaan kondusif yang menjamin peluang pekerjaan yang stabil...

    Kerajaan melindungi korporat bagi memastikan pekerjaan rakyat kekal dan terjamin dalam sektor swasta... Bayangkan situasi perniagaan TM (Telekom Malaysia) dalam suasana Free Wi-Fi (belum tentu ada Internet, wifi jer free).... Harga akses internet pula dikawal kerajaan... Pengurangan Pendapatan bermakna pengurangan kos perlu dilakukan - Pengurangan kos bermakna pengurangan kakitangan... Pengurangan kos juga bermakna kurang pelaburan untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan...

    Adalah satu tindakan bijak oleh kerajaan dengan melaksanakan dasar Negara Berpendapatan Tinggi dengan harga terkawal berbanding memberikan subsidi maksima tanpa peningkatan ekonomi.... Peningkatan ekonomi mesti selari dengan pemberian subsidi dan jumlah penduduk...

    Di Malaysia sudah ramai yang melepasi taraf kemiskinan tetapi sengaja menyusahkan diri dengan pelbagai hutang yang tak sepatutnya.... Hutang rumah dan kereta adalah satu kemestian - ditambah dengan hutang produk luxury seperti telefon pintar, komputer, kereta luar status (kalau kerje kerani tu, pakai jer la viva, ni nak pakai Honda)... Hutang luar status ini menyebabkan ramai rakyat Malaysia menjadi muflis akibat pilihan dan tindakan mereka sendiri.... Kerajaan telah menubuhkan AKPK yang mana hutang2 anda di AKPK ini dijamin oleh kerajaan sekaligus meningkatkan jumlah Hutang Kerajaan....

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri