WTF : RM29,000 Dihabiskan Untuk Menyelamatkan Seekor Tupai (4 Gambar)
Home » » WTF : RM29,000 Dihabiskan Untuk Menyelamatkan Seekor Tupai (4 Gambar)

WTF : RM29,000 Dihabiskan Untuk Menyelamatkan Seekor Tupai (4 Gambar)

17 Comments
London: Tujuh anggota bomba bergegas menyelamatkan seekor tupai dalam satu operasi bernilai enam ribu pound (RM29,000).

Anggota bomba tiba di tempat kejadian dengan tiga jentera bomba selepas seorang penduduk melaporkan haiwan itu terperangkap dalam lalang di tengah kolam. Mereka membuat laluan ke tebing tasik menggunakan dua tangga dengan seorang anggota bomba masuk ke dalam air memujuk tupai yang ketakutan itu. Haiwan itu kemudian merapati “jambatan” sementara sebelum berlari menaiki anak tangga dan melompat ke tempat selamat.

Balai Bomba dan Penyelamat Herts, semalam mengesahkan insiden di Watford High Street itu. Jurucakapnya berkata: “Tiga jentera bomba dikejarkan ke tempat kejadian di mana seekor tupai terperangkap.” Bagaimanapun, ahli Parlimen tempatan dari parti Konservatif, Richard Harrington mengkritik operasi menyelamat yang mengarut itu.







Harrington berkata: “Balai Bomba dan Penyelamat Herts melakukan tugas yang hebat - bagaimanapun, ia seolah-olah tindakan yang berlebihan dan membazir.

“Tidak pasti mengapa terlalu banyak jentera bomba dan anggota bomba yang dihantar ke tempat kejadian. “Persoalan yang serius perlu dijawab jika tindakan itu akan menyebabkan panggilan lebih serius lain tidak dapat dipenuhi,” katanya.

Kaunselor daerah Herts, Steven Giles-Medhurst berkata: “Mereka biasanya menghantar tiga jentera bomba untuk kes melibatkan kemalangan jiwa.

“Ia keterlaluan bagi seekor tupai, tetapi mungkin soalan perlu dikemukakan,” katanya.

“Ia keterlaluan bagi seekor tupai, tetapi mungkin soalan perlu dikemukakan,” katanya.

Kos untuk menghantar sebuah jentera bomba bagi menangani panggilan palsu dianggarkan kerajaan bernilai 1,970 pound (RM9,600) pada 2008. Ia menyebabkan kos menyelamatkan tupai di daerah itu bernilai hampir RM29,000. Haiwan berkenaan terperangkap kerana ia tidak dapat melompat menaiki tembok konkrit di kolam itu.

Pada Mac 2011 anggota bomba di Gosport, Hants, enggan memasuki tasik sedalam tiga kaki di mana seorang lelaki jatuh selepas mengalami serangan epilepsi. Peraturan keselamatan menggariskan mereka tidak boleh memasuki air lebih dalam daripada separuh paras but kecuali situasi mengancam keselamatan nyawa. Mereka percaya lelaki terbabit sudah mati.


17 comments:

  1. Alhamdulilah..
    looks like people still caree..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodosss... (orang yang bodoh) pecaya ke duit sebanyak tu untuk selamt kan tupai tu je.. sebenarnya duit yang digunakan tak la sebanyak tu. sikit je

      Delete
    2. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?-> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM




















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. WTF kan orang atas? bayangkan tu kau , tengah lautan ... tupai pn makhluk jugak

    ReplyDelete
  3. Tupai pun makhluk Allah S.W.T jgk, kalu Malaysia pakai mampus dah tupai tu

    ReplyDelete
  4. aku slalu ja pi tembak tupai kat dusun durian bapak aku.. abih berlubang durian dia tebuk...

    ReplyDelete
  5. Korg xtaw tu la sbnrnya alvin chipmunk tu..
    Sbb tu mreka berusaha nk mnyelmtkn..
    Tu slh stu adegan dlm filem chipmunk y akn dtg..huhuu

    ReplyDelete
  6. tapi org kafir mcm tu pon .. ada hati nk selamatkan nyawa menatang

    ReplyDelete
  7. Sedangkan di malaysia beratus tupai dibunuh setiap kali menjelang musim durian

    ReplyDelete
  8. tupai dipanggang di kawasan pedalaman S'wak bro!! jom buat duit!! http://www.emailcashpro.com/?source=[Friend's Email]&r=joedanmx

    ReplyDelete
  9. good job bomba london !!

    ReplyDelete
  10. korg pon slamatkan la duit korg, ibu korg n awek2 korg.. jimat ckit.. kat malaysia baru nk wujud ni ha.. compare sblom spend.. click nama sy

    ReplyDelete
  11. Masih ada yang berhati mulia :)

    ReplyDelete
  12. Aq x fhm duit tu gune untuk ape yg bnyak sgt..xkan nak isi minyak untuk 3 buah..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri