WTF : Jepun Sebelum dan Selepas Tragedi Tsunami dan Gempa Bumi
Home » » WTF : Jepun Sebelum dan Selepas Tragedi Tsunami dan Gempa Bumi

WTF : Jepun Sebelum dan Selepas Tragedi Tsunami dan Gempa Bumi

10 Feb 2013 34 Comments
Dunia dikejutkan pada March tahun lalu dengan tragedi tsunami dan gempa bumi yang terteruk pernah dialami oleh negara matahari terbit, Jepun. Setelah 11 bulan berlalu dengan penuh tragis, negara Jepun kini sudah bangkit dan diberi nafas baru hasil kerja keras kerajaan Jepun dengan membelanjakan hampir $50 billion untuk projek membaik pulih bangunan dan jalan semasa kejadian gempa bumi serta tsunami (projek budget yang terbesar selepas kejadian bom di Hiroshima dan Nagasaki) dan dikatakan purata keseluruhan jumlah untuk bajet yang diperuntukkan adalah sebanyak $300 billion untuk projek baik pulih negara Jepun.

#Respect! Demi negara sanggup belanja $300Billion.
















































34 comments:

  1. 1st......mazeer babi pukimak kau!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author

      Delete
  2. 3rd......encik sehinggit pukimak kau!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum orang atas dan orang bawah

    ReplyDelete
  4. Bgus nye... Kerajaan malaysia tau nk rembat duit rakyat je..

    ReplyDelete
  5. Mana ko taw kerajaan rmbat duit rakyat je? Ko pegi buat pulau sndiri lar law nk xde kerajaan bodoh.. Ko setakat kutu hantu nk ckp mcm ni.. Pergi tdo je lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul.....ery sky pukimak kau!!!!!

      Delete
  6. bagusnye kalo kerajaan malaysia mcmnie...nie x..project jmbtna kt kelntan nie pun da 7 thn xsiap2 lg..padahal xsmpai skilo pun..puihh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  7. mana mazeer celaka tu? aku nak tendang muka dia!

    ReplyDelete
  8. Cepatnya rakyat jepun bangun..kalau malaysia berapa lama nak bangun ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dorang cepat membangun sebab dorng berusaha sendiri x mengharap kan kerajaan je bukan macam malaysia ni semua tunggu kerajaan yang bertindak....adoiiii terasa plak aku wakakaka......

      Delete
  9. malaysia babi pukimak!!!

    ReplyDelete
  10. ilek brader.... Dasar Pandang ke Timur da lama wujud..org kite je lembam sket...so..kite ilek jeeee...#facepalm

    ReplyDelete
  11. Photoshop & photostat..

    ReplyDelete
  12. ini semua salah umno

    ReplyDelete
  13. sebab kita org2 kita malas...!!
    mana negara nak maju...
    mengharapkan pendatang asing kerja kuli...org kita ada nak buat??event buat tar jalan pon bangladesh dgn indon..cuba korang byangkan bertapa jauhnya dia org dtg..semata2 nak cari rezeki...
    org2 kita nak hidup mewah tapi malas nak berusaha...asyik complaint(kalau sekali-sekala tak apa la jugak)..lepas tu x abis2 politik..Jadi la org yang sentiasa berfikiran positif dan matang..dekat dunia ni semuanya sementara..fikirkan lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pun sama la syahril zaman,menyalak serupa hanjing,ko nk ke buat jalan tar?ko nk?puihhhhh

      Delete
    2. bila masa aku menyalak..aku menulis..tu la org2 skrang pengaruh sngat dgn cerita...tuhan dah bagi akal fikiran..tapi tak nak guna dgn baik..aku dulu pernah buat kerja tarkan jalan..tu pasal aku ckp..sekurang2 aku tahu mcm mane hidup susah..sebab aku berusaha gigih mencari rezeki..bukanya asyik duk complaint jew..skrang hidup aku dah senang...syukur pada tuhan..

      Delete
    3. Kita orang Malaysia tak baik bergaduh,mengejek dan sakitkan hati orang.Bagaimana nak maju kalau ada sesetengah dari kita berakhlak jahat.Saya cuba nak sedarkan kamu semua saja.Janganlah komplen,pasal saya bagi ceramah kerana saya hanya bagi ilmu.

      p.s:Tiada sesiapa sempurna.

      Delete
  14. Saya sokong kmu syahril zaman...semau tahu nak complain tapi buat mcm tukul ngan paku..

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. apsal 'WTF' plak.... patut-nye 'WOW' apedaaaa...

    ReplyDelete
  17. perghhhh .. gila cepat baik pulih

    ReplyDelete
  18. Sony tukar ke Mayurama.. Perasan x?

    ReplyDelete
  19. Haha yeah that was not the same way you look for in this category and the family of a new one by one of the most of my favourite place in a new one is the most of my favourite place in a new one by one of my own business days to be able and the rest of the best price you can get a chance to look after you get the best way of getting the right place to stay in touch with you to do with a new one by one of our website and its

    ReplyDelete
  20. cube lar gne perkataan yg elok skit klaw nk komen 2... by the way nape mesti ad komen yg x der kaitan.. -_-

    ReplyDelete
  21. 1st---> baca2, tgk gmbar2
    2nd---> puji2, "bagus gov diorg ni bla bla"
    3rd--->kutuk caci maki gov sendiri
    (cara malaysian baca dan bagi pandangan)(kebanyakanya)
    (padahal kalau korg search betul2 kerja baik pulih tuh hasil usaha tanggungjawab org tmpatan sendiri bukan 100% gov)
    (sebab tuh diorg maju)
    (kalau search, politik kat jepun xstabil)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju bro. semua nak harap subsidi~ usehe lah sendiri! =="

      Delete
  22. BN !!! BN !!! BN !!! BN !!!!

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri