WTF : Kemarau teruk di China (10 Gambar)
Home » » WTF : Kemarau teruk di China (10 Gambar)

WTF : Kemarau teruk di China (10 Gambar)

24 Feb 2013 25 Comments
#Ini baru duniawi weh. Tapi ngeri juga..


























25 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) , IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD*--> WWW.IPHONEMSIA.COM










      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. undilah umno tuk pru13 nanti, dapat lah bantuan ikan 1malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. china kemarau cina boleh hidup lain tempat dalam dunia.malaysia kemarau mana malayu mau duduk?

      Delete
    2. duduk kat tempat lain la..dunia ni ko ingat cina jer ke leh duduk. bodoh gak cina zaman skrang ni.

      Delete
  3. Replies
    1. mazeer pondan

      Delete
    2. mazeer,ko apa kabar?pelajaran kau macamana?lama tak balik rembau jumpa pak ngah dgn mak ngah?
      -pak ngan husin-

      Delete
    3. pak ngah husin tolong lah nasihat mazeer ni.. semak sngt aku tngk die..

      Delete
    4. Anon 20:18, mazeer ni anak yg degil. pak ngah pun dia nak lawan.
      -pak ngah husin-

      Delete
    5. mazeer ko dah sunat ke belum.
      -mak ngah husin-

      Delete
    6. aku beromen ngan mak kau lagi mazeer... pak ngah tak beniat.. mak kau asyik buat2 jatuhkan cekak rambut sambil tonggeng kat pak ngah, pak ngah pon ape lagi...
      -pak ngah husin-

      Delete
    7. mazeer xkisah 2 pak ngah, die kn bebal, die ske org duk kutuk2, maki2 die, mmg dasar anak haram..

      Delete
  4. mazeer stim tgok ikan mati ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti dia stim. jap..dia boleh stim ke?

      Delete
  5. IKAN MATI WAT MODAL

    ReplyDelete
  6. ikan pun dah jadi ikan kering

    ReplyDelete
  7. boleh buat bisnes ikan kering ni....sian ikan tu,,ingat msuk tanah selamat, tp terus kering

    ReplyDelete
  8. wow .. bebetul kaw nye kemarau ..

    ReplyDelete
  9. resepi cempedak goreng. Di dalam bekas, satukan tepung bersama marjerin, garam dan gula. Bancuh dengan air ( guna whisk lagi senang ) warnakan kuning dan ketepikan.
    Panaskan minyak di dalam kuali untuk menggoreng.
    Masukkan isi cempedak ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga cempedak masak dan garing.
    Angkat dan toskan....sedia dimakan....

    enjoy ur day!

    ReplyDelete
  10. Dalam sebuah hadith ada disebutkan, KUBUR ITU PINTU KE ALAM BARZAKH (alam perantaraan).. Dalam hadith yang lain disebut, malam pertama adalah malam yang paling menakutkan di Alam Barzakh, oleh itu jinakkanlah roh dengan membaca ayat-ayat al-Quran.. Alam Barzakah amat menakutkan, kerana ia adalah satu tempat yang roh belum pernah sampai dan melaluinya....

    Setiap alam ada masalah-masalah pada individu tersebut, termasuklah Alam Barzakh... Ada orang rasa sekejap sahaja masa di alam barzakh, ada yang merasa lama... Rasulullah s.a.w. mengingatkan umatnya supaya mereka MEMOHON PERLINDUNGAN ALLAH S.W.T. dari azab dan siksaan kubur... Kubur itu satu taman dari TAMAN-TAMAN SYURGA atau satu gaung dari GAUNG NERAKA... Terpulanglah kepada keadaan AMALAN seseorang... Kitalah yang menentukan bagaimana keadaan kita di alam kubur nanti....

    Antara golongan yang disiksa dengan AZAB KUBUR ialah mereka yang tidak berjaya menjawab soalan malaikat Mungkar dan Nakir..,(yang menjawab segala soalan malaikat adalah AMALAN sendiri) Mereka yang tidak sembahyang atau tidak cukup bilangan sembahyangnya. Mereka yang melaga-lagakan orang lain (adu-domba), mereka yang tidak membersihkan air kencingnya....

    Rasulullah S.A.W. bersabda: “(Allah) akan memberi kuasa untuk menyeksa orang kafir di dalam kuburnya kepada 99 EKOR ULAR yang akan mematuknya hingga berdirinya kiamat... Jika seekor saja dari ular itu meniupkan bisanya ke bumi, nescaya tidak akan ada tumbuhan hijau yang tumbuh (di atas muka bumi).” (Hadis riwayat Imam Ahmad)....

    Daripada Ibn Abbas r.a. : ” Sesungguhnya Nabi s.a.w. melalui dua kuburan , lalu Baginda s.a.w bersabda :'' Sesungguhnya kedua dua penghuni kuburan ini sedang disiksa dan mereka tidaklah disiksa kerana dosa besar.... adapun yang seorang disiksa kerana TIDAK ISTINJAK SETELAH KENCING, sedangkan yang satu lagi kerana SUKA MENGADU-DOMBA... Kemudian Baginda s.a.w. meminta satu pelepah kurma lalu dibelahnya menjadi dua , lalu bersabda : ''Semoga pelepah kurma ini akan dapat meringankan siksaan mereka berdua, selama ia belum kering''.( HR Bukhari dan Muslim )....
    @ Jadi masyarakat kini, bila waktu pengebumian sering mereka pacakkan batang pokok puding atau pokok lainnya.Bunga rampai serta bungaan menjadi pilihan untuk menaburkannya di pusara.Ada pula yang akan tanam pokok bunga bagi menghiasi kubur,kadangkala bersiapan rumput karpet'' seakan kubur itu sebuah taman yang indah dimasa kini.

    ReplyDelete
  11. kepada anonymous 25/2/2013 @ 00:14.... orang cina boleh hidup di mana mana pun dalam dunia ni...dan kita memang dah pun hidup.... orang melayu kalau tanpa sokongan kerajaan, ataupun terpaksa di buang negara, mana boleh hidup...makan susah , semua nak Halal ....mana lah ada benda dalam dunia ni semua halal...duit kertas yang anda pegang itu pun tak halal...penjual daging babi pernah pegang mana u tau ??? kau ambil saje sebab itu duit....udara yang kita bernafas tu pun tak halal...sebab binatang yang anda kata haram tu bernafas jugak udara yang sama...cuba lah tahan nafas lah....JANGAN SESEKALI MENGUTUK BANGSA .....DONT TALK IF YOU DO NOT KNOW THE CONSEQUENCES...TANPA SOKONGAN KERAJAAN , U ALL CANNOT SUCCESS IN LIFE....CHINESE SUCCESS WITH OWN EFFORT.... MALAYS WILL NEVER EVER DO THAT BECOS U ALL ARE TOO DEPENDENCE.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. agree.but pls respect each others

      Delete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri