WTF : Kemarau teruk di China (10 Gambar)

#Ini baru duniawi weh. Tapi ngeri juga..


























{ 25 comments.. read them below or add one }

POORBOY POORBOY 24 February, 2013
This comment has been removed by the author.
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
undilah umno tuk pru13 nanti, dapat lah bantuan ikan 1malaysia
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
mazeer stim tgok ikan mati ka?
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
mesti dia stim. jap..dia boleh stim ke?
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
ikan pun dah jadi ikan kering
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
china kemarau cina boleh hidup lain tempat dalam dunia.malaysia kemarau mana malayu mau duduk?
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
mazeer,ko apa kabar?pelajaran kau macamana?lama tak balik rembau jumpa pak ngah dgn mak ngah?
-pak ngan husin-
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
boleh buat bisnes ikan kering ni....sian ikan tu,,ingat msuk tanah selamat, tp terus kering
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
pak ngah husin tolong lah nasihat mazeer ni.. semak sngt aku tngk die..
AnonymousAnonymous 24 February, 2013
Anon 20:18, mazeer ni anak yg degil. pak ngah pun dia nak lawan.
-pak ngah husin-
AnonymousAnonymous 25 February, 2013
duduk kat tempat lain la..dunia ni ko ingat cina jer ke leh duduk. bodoh gak cina zaman skrang ni.
AnonymousAnonymous 25 February, 2013
mazeer ko dah sunat ke belum.
-mak ngah husin-
MOL.fm MOL.fm 25 February, 2013
wow .. bebetul kaw nye kemarau ..
makcik bedahmakcik bedah 25 February, 2013
resepi cempedak goreng. Di dalam bekas, satukan tepung bersama marjerin, garam dan gula. Bancuh dengan air ( guna whisk lagi senang ) warnakan kuning dan ketepikan.
Panaskan minyak di dalam kuali untuk menggoreng.
Masukkan isi cempedak ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga cempedak masak dan garing.
Angkat dan toskan....sedia dimakan....

enjoy ur day!
khairul anuar khairul anuar 26 February, 2013
Dalam sebuah hadith ada disebutkan, KUBUR ITU PINTU KE ALAM BARZAKH (alam perantaraan).. Dalam hadith yang lain disebut, malam pertama adalah malam yang paling menakutkan di Alam Barzakh, oleh itu jinakkanlah roh dengan membaca ayat-ayat al-Quran.. Alam Barzakah amat menakutkan, kerana ia adalah satu tempat yang roh belum pernah sampai dan melaluinya....

Setiap alam ada masalah-masalah pada individu tersebut, termasuklah Alam Barzakh... Ada orang rasa sekejap sahaja masa di alam barzakh, ada yang merasa lama... Rasulullah s.a.w. mengingatkan umatnya supaya mereka MEMOHON PERLINDUNGAN ALLAH S.W.T. dari azab dan siksaan kubur... Kubur itu satu taman dari TAMAN-TAMAN SYURGA atau satu gaung dari GAUNG NERAKA... Terpulanglah kepada keadaan AMALAN seseorang... Kitalah yang menentukan bagaimana keadaan kita di alam kubur nanti....

Antara golongan yang disiksa dengan AZAB KUBUR ialah mereka yang tidak berjaya menjawab soalan malaikat Mungkar dan Nakir..,(yang menjawab segala soalan malaikat adalah AMALAN sendiri) Mereka yang tidak sembahyang atau tidak cukup bilangan sembahyangnya. Mereka yang melaga-lagakan orang lain (adu-domba), mereka yang tidak membersihkan air kencingnya....

Rasulullah S.A.W. bersabda: “(Allah) akan memberi kuasa untuk menyeksa orang kafir di dalam kuburnya kepada 99 EKOR ULAR yang akan mematuknya hingga berdirinya kiamat... Jika seekor saja dari ular itu meniupkan bisanya ke bumi, nescaya tidak akan ada tumbuhan hijau yang tumbuh (di atas muka bumi).” (Hadis riwayat Imam Ahmad)....

Daripada Ibn Abbas r.a. : ” Sesungguhnya Nabi s.a.w. melalui dua kuburan , lalu Baginda s.a.w bersabda :'' Sesungguhnya kedua dua penghuni kuburan ini sedang disiksa dan mereka tidaklah disiksa kerana dosa besar.... adapun yang seorang disiksa kerana TIDAK ISTINJAK SETELAH KENCING, sedangkan yang satu lagi kerana SUKA MENGADU-DOMBA... Kemudian Baginda s.a.w. meminta satu pelepah kurma lalu dibelahnya menjadi dua , lalu bersabda : ''Semoga pelepah kurma ini akan dapat meringankan siksaan mereka berdua, selama ia belum kering''.( HR Bukhari dan Muslim )....
@ Jadi masyarakat kini, bila waktu pengebumian sering mereka pacakkan batang pokok puding atau pokok lainnya.Bunga rampai serta bungaan menjadi pilihan untuk menaburkannya di pusara.Ada pula yang akan tanam pokok bunga bagi menghiasi kubur,kadangkala bersiapan rumput karpet'' seakan kubur itu sebuah taman yang indah dimasa kini.
AnonymousAnonymous 26 February, 2013
aku beromen ngan mak kau lagi mazeer... pak ngah tak beniat.. mak kau asyik buat2 jatuhkan cekak rambut sambil tonggeng kat pak ngah, pak ngah pon ape lagi...
-pak ngah husin-
AnonymousAnonymous 27 February, 2013
mazeer xkisah 2 pak ngah, die kn bebal, die ske org duk kutuk2, maki2 die, mmg dasar anak haram..
AnonymousAnonymous 17 April, 2013
kepada anonymous 25/2/2013 @ 00:14.... orang cina boleh hidup di mana mana pun dalam dunia ni...dan kita memang dah pun hidup.... orang melayu kalau tanpa sokongan kerajaan, ataupun terpaksa di buang negara, mana boleh hidup...makan susah , semua nak Halal ....mana lah ada benda dalam dunia ni semua halal...duit kertas yang anda pegang itu pun tak halal...penjual daging babi pernah pegang mana u tau ??? kau ambil saje sebab itu duit....udara yang kita bernafas tu pun tak halal...sebab binatang yang anda kata haram tu bernafas jugak udara yang sama...cuba lah tahan nafas lah....JANGAN SESEKALI MENGUTUK BANGSA .....DONT TALK IF YOU DO NOT KNOW THE CONSEQUENCES...TANPA SOKONGAN KERAJAAN , U ALL CANNOT SUCCESS IN LIFE....CHINESE SUCCESS WITH OWN EFFORT.... MALAYS WILL NEVER EVER DO THAT BECOS U ALL ARE TOO DEPENDENCE.........
AnonymousAnonymous 18 April, 2013
agree.but pls respect each others
AnonymousAnonymous 18 November, 2013
SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) , IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD*--> WWW.IPHONEMSIA.COM










ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri