Cute : Kucing Gemuk Seberat 16kg Mencari Rumah Baru (3 Gambar)

Dengan berat 16 kilogram, kucing bernama Biscuit ini hampir sama berat dengan kanak-kanak berusia empat tahun. Sebuah pusat perlindungan haiwan kini berusaha mencari rumah baru untuknya.

Pemilik pertama kucing itu ialah wanita cacat terlalu memanjakannya, termasuk memberi haiwan itu banyak makan. Kini, Biscuit mempunyai berat tiga kali ganda berbanding kucing dewasa biasa.


Biscuit diserahkan oleh tuannya kira-kira setahun lalu kerana tidak berdaya untuk menjaganya, kata jurucakap pusat perlindungan, Teresa Gilley.

“Tuannya tidak berniat membuang Biscuit. Dia tidak mampu lagi untuk menjaganya dengan lebih baik,” kata Gilley. Menurut Gilley, kucing itu kini sudah mula menyesuaikan diri dengan diet rendah kalori.

“Ketika mula tiba, dia hanya boleh berjalan beberapa tapak sebelum duduk dalam keadaan mencungap. Kini, tenaganya sudah meningkat. ‘Malah dia sudah boleh melompat naik ke atas kerusi,” kata Gilley.



{ 27 comments.. read them below or add one }

AnonymousAnonymous 04 March, 2013
Ah ah ah geramnyeerrrrr ngan kucing nie ah aha ah arrrgggg!!!!! Enaakkkk......kalau lah dapat peluk kucing tue mesti tidur lenaaa....argggjhh ah ah ah sedaaaapppp!!!! Arreegggggg gimme more !!!! Aaahhhhhhhhh !!!!
anonymous anonymous 04 March, 2013
aiyooo.....beratnya meow...
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
kucing gemok gini sume nak. haha! kalo orang gemok plak canne? =p
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
oi.. sangap ngn kucing ke? =,=
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
dah boleh komen guna anonymous sudah..hihihi
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
Ni Klau panggang sedap oo... banyak isi lagi tue ... Hihihi
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
dalam kotak ada katak..pastu aku pon amik bola tendang kat dinding, aku pon tatau nape naruto tu rambut kaler oren..entahla, puas aku pikir berkali2...lame2 terkeluar jgk otak aku ni..hahahaha..puihhlaa korang2 sumaaa!!!
AnonymousAnonymous 05 March, 2013
org gemuk jadik org laa..xkan nk jadik kucing pulak..dolll!!!
AnonymousAnonymous 06 March, 2013
wahh..comey and gebu je..boleh guling macam bola..haha
AnonymousAnonymous 06 March, 2013
bise r pempuan.. sume bende die nk pelok...
khairul khairul 06 March, 2013
This comment has been removed by the author.
AnonymousAnonymous 06 March, 2013
Cute mcm kucing aku jojo gemok!!
AnonymousAnonymous 08 March, 2013
Gemok macam hang la Iss?

Jom ke laut :

Mewah : Kilang Karipap Mak Jemah
Bestt : Pemadam Api Terbesar Dunia
Update : Keretapi Ferrero Rocher
Menarik : Kecantikan Paling Hodoh
Popular : Senibina Menggempar Dunia Kewartawanan
Fuyoo : Kapal Lanun MEwah Gila
Seram : Gambar Hantu ISs tertangkap secara tidak sengaja pulak
Confius : Tasik Garam Warna-warni Macam Spender ISs
Meletup : Kapal Bawa Sayur Terbesar Dunia
Meriah : Hotel ISs di tengah ladang Nenas
Ngeri : Telapak Tangan ISs Putus Dibaham Tokek
AnonymousAnonymous 19 March, 2013
comeyyyyy, suka kucing gmok2 :)
AnonymousAnonymous 20 April, 2013
comel yer..bez yer dapat wat bntal pluk...
AnonymousAnonymous 06 June, 2013
Dua tiga kucing berlari
Manakan sama sikucing montel
Sudah lama aku menanti disini
Si montel masih tak timbul
AyeesyaAyeesya 11 June, 2013
ni sgt comel!!! hugs*
Ema Mustapha Ema Mustapha 01 July, 2013
comeynya.. bak kat sy la meow2 ni..
zai mohd zai mohd 03 July, 2013
utk 18 ke ats je tgk http://www.newgadgets.com.my/

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri