Cute : Kucing Gemuk Seberat 16kg Mencari Rumah Baru (3 Gambar)
Home » » Cute : Kucing Gemuk Seberat 16kg Mencari Rumah Baru (3 Gambar)

Cute : Kucing Gemuk Seberat 16kg Mencari Rumah Baru (3 Gambar)

27 Comments
Dengan berat 16 kilogram, kucing bernama Biscuit ini hampir sama berat dengan kanak-kanak berusia empat tahun. Sebuah pusat perlindungan haiwan kini berusaha mencari rumah baru untuknya.

Pemilik pertama kucing itu ialah wanita cacat terlalu memanjakannya, termasuk memberi haiwan itu banyak makan. Kini, Biscuit mempunyai berat tiga kali ganda berbanding kucing dewasa biasa.


Biscuit diserahkan oleh tuannya kira-kira setahun lalu kerana tidak berdaya untuk menjaganya, kata jurucakap pusat perlindungan, Teresa Gilley.

“Tuannya tidak berniat membuang Biscuit. Dia tidak mampu lagi untuk menjaganya dengan lebih baik,” kata Gilley. Menurut Gilley, kucing itu kini sudah mula menyesuaikan diri dengan diet rendah kalori.

“Ketika mula tiba, dia hanya boleh berjalan beberapa tapak sebelum duduk dalam keadaan mencungap. Kini, tenaganya sudah meningkat. ‘Malah dia sudah boleh melompat naik ke atas kerusi,” kata Gilley.



27 comments:

  1. Replies
    1. utk 18 ke ats je tgk http://www.newgadgets.com.my/

      Delete
  2. Replies
    1. Gemok macam hang la Iss?

      Jom ke laut :

      Mewah : Kilang Karipap Mak Jemah
      Bestt : Pemadam Api Terbesar Dunia
      Update : Keretapi Ferrero Rocher
      Menarik : Kecantikan Paling Hodoh
      Popular : Senibina Menggempar Dunia Kewartawanan
      Fuyoo : Kapal Lanun MEwah Gila
      Seram : Gambar Hantu ISs tertangkap secara tidak sengaja pulak
      Confius : Tasik Garam Warna-warni Macam Spender ISs
      Meletup : Kapal Bawa Sayur Terbesar Dunia
      Meriah : Hotel ISs di tengah ladang Nenas
      Ngeri : Telapak Tangan ISs Putus Dibaham Tokek

      Delete
  3. Ah ah ah geramnyeerrrrr ngan kucing nie ah aha ah arrrgggg!!!!! Enaakkkk......kalau lah dapat peluk kucing tue mesti tidur lenaaa....argggjhh ah ah ah sedaaaapppp!!!! Arreegggggg gimme more !!!! Aaahhhhhhhhh !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi.. sangap ngn kucing ke? =,=

      Delete
    2. bise r pempuan.. sume bende die nk pelok...

      Delete
  4. aiyooo.....beratnya meow...

    ReplyDelete
  5. kucing gemok gini sume nak. haha! kalo orang gemok plak canne? =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. org gemuk jadik org laa..xkan nk jadik kucing pulak..dolll!!!

      Delete
  6. dah boleh komen guna anonymous sudah..hihihi

    ReplyDelete
  7. Ni Klau panggang sedap oo... banyak isi lagi tue ... Hihihi

    ReplyDelete
  8. dalam kotak ada katak..pastu aku pon amik bola tendang kat dinding, aku pon tatau nape naruto tu rambut kaler oren..entahla, puas aku pikir berkali2...lame2 terkeluar jgk otak aku ni..hahahaha..puihhlaa korang2 sumaaa!!!

    ReplyDelete
  9. wahh..comey and gebu je..boleh guling macam bola..haha

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Cute mcm kucing aku jojo gemok!!

    ReplyDelete
  12. comeyyyyy, suka kucing gmok2 :)

    ReplyDelete
  13. comel yer..bez yer dapat wat bntal pluk...

    ReplyDelete
  14. Dua tiga kucing berlari
    Manakan sama sikucing montel
    Sudah lama aku menanti disini
    Si montel masih tak timbul

    ReplyDelete
  15. ni sgt comel!!! hugs*

    ReplyDelete
  16. comeynya.. bak kat sy la meow2 ni..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri