Cool : Cicit Keturunan Rasulullah s.a.w (4 Gambar)
Home » » Cool : Cicit Keturunan Rasulullah s.a.w (4 Gambar)

Cool : Cicit Keturunan Rasulullah s.a.w (4 Gambar)

18 May 2013 76 Comments
Adakah anda ingat lagi apakah gelaran Rasulullah s.a.w untuk zaujahnya (isterinya), iaitu Saidatina Aisyah R.A? Tak ingat...mungkin? Sebenarnya, Rasulullah s.a.w pernah menggelar Saidatina Aisyah R.A dengan gelaran Al-Humaira yang bermaksud putih kemerah-merahan. Apakah kaitan dengan gambar budak comel yang atas?


Rasanya ramai yang akan tertanya-tanya siapakah gerangan pemilik pipi yang putih kemerah-merahan ini. Sebenarnya beliau adalah cicit Rasulullah, iaitu anak ulamak besar Madinah Al-Munawwarah, Sayyid Yusuf Halim anak Syeikh Jameel Halim Al-Husaini. Keturunan Rasulullah s.a.w melalui Sayyidina Husain.


76 comments:

  1. 1st...
    Fuyooo...comell..

    yang ni lagi come Saya comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazika : @#$%&
      Hazik : !@#$%^&

      Hazika : !@#$%^&*!@
      Hazik : !@#$%^&*!@#$%^&

      Hazika : !@#$%^&*!@#$%^&!@#$%^&*!@#$%^&
      Hazik : !@#$%^&*!@!@#$%^&*!@!@#$%^&*!@!@#$%^&*!@

      Hazika : @#$%&@#$%&@#$%&@#$%&@#$%&
      Hazik : $%^&*!@#$%^&$%^&*!@#$%^&$%^&*!@#$%^&

      Hazik : aummm aummm??
      Hazika : eeeeeeee

      WOW:SURAT OBAMA KEPADA ANWAR IBRAHIM!
      DEWASA:JOM SKODENG BILIK GAADIS REMAJA DI JEPUN!
      HOT:Lana Nordin Bikin Panas Lagi, Bergambar Dengan Lelaki Tanpa Baju

      Delete
    2. mazeer bengong!!

      Delete
    3. mazeer babi

      Delete
    4. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) , IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD*--> WWW.IPHONEMSIA.COM










      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
    5. boleh buktikan pada ana berkenaan cicit nabi s.a.w. ?

      Delete
  2. memang merah pipi dy tu...

    Jom sini Green life

    ReplyDelete
  3. tetapi rasullullah s a.w tidak mempunyai anak dengan saidatina aisyah r.a krn semua anak baginda adalah hasil perkahwinan baginda dngan saidatina khadijah r.a...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu sy, rasulullah s.a.w, mempunyai 6 org ank brsama saidatina khadijah r.a. dan seorang anak bersama saidatina aisyah r.a......maafla kalau silap...

      Delete
    2. setahu aq nabi tkdak keturunan dari saidatina Aisyah r.a,sbb tu dia cemburu gila dkt saidatina Khadijah r.a..n aq tk rasa pulak bdk ni keturunan nabi..sbb menurut keterangan yg admin bgi ni mcm pelik,dia sheikh,bukan sayyid atau sharif..setahu aq sesapa boleh dpt gelaran sheikh kalau belajaq,sbb dia bukan kira ikut keturunan

      Delete
    3. Memang Rasulullah memberi gelaran manja kepada siti Aisyah Ra "Humairah" yang mbawa maksud kemerahan.sbab merah delima pipi siti Aisyah.tetapi menurut drpd bbrpa sumber.Rasulullah saw tidak memiliki zuriat dr siti Aisyah.jd tidak boleh kaitkan pipi merah ini dengan siti Aisyah. lagi satu, kebiasaan yang memiliki talian darah atau keturunan dari Rasulullah akan mendapat gelaran "Habaib".memang kita kena muliakan keluarga dan kturunan Rasulullah.tp mohon Admin berikan kesahihan bhw mmg benar budak ini kturunan mulia dr Rasulullah.

      Delete
    4. kpd yg kt atas , . . ade kturunan rasulullah x dk name syed / shariff , . . yg penting nasab tu brsambung

      Delete
    5. sayidatina Aisyah mempunyai anak yaitu Fatimah azzahra lahirlah Hasan dan Husein.. Masa antum tidak tahu sejarah Nabi kita sendiri.. Sukron

      Delete
    6. Sekedar meluruskan sayidatina Aisyah ra memnpunyai anak dari Rasulullah yaitu Fatimah Azzahra lalu lahirlah Hasan dan Husein dari perkawinan dengan Ali r.a.. Masa antum tidak tahu sejarah Rasul kita sendiri.. Sukron

      Delete
    7. Fatimah Azzahra adalah anak pada saidatina khadijah r.a dan bukannga s.aisyah r.a.. jgn keliru dan mengelirukan orang lain..

      Delete
  4. bangga orang first haha.

    ReplyDelete
  5. ya Allah......masih hidup keturunan Rasullullah s.a.w

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang sopan bahasa anda

      Delete
    2. kalo ko ckp masih hidup keturunan hang tuah xpelah jugak.. ni keturunan Rasulullah SAW lah!smpai kiamat xakan tamat..

      Delete
    3. iman mahadi keturunan rasulullah.. sedangkn iman mahadi belum keluar lagi.. kurang ilmu org yg bercakp tu..

      Delete
    4. bukan ke keturunan Rasullulah sudah tak ada , sebab baginda mempunyai anak-2 perempuan sahaja .

      Delete
    5. Tak, keturunan Rasul masih wujud.Salah satu nya yang akan datang adalah Imam Mahdi.

      Delete
    6. masyaallah..ramainya manusia yg jahil ttg agama..jom gi kuliah

      Delete
  6. Alhamdulillah blog ni berguna jugak akhirnya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ... betul tu ..,, dapat jugak pahala admin blog ni

      Delete
    2. betul3!! selalunya post bnda yg dapat dosa je ..

      Delete
    3. tapi yang x best nye si mazeer sial tu masih lagi promote blog lucah dia kat sini .. hati kotor la mazeer tu ...

      Delete
  7. subahanallah..kenape disebar2kan keturunan ini..pihak yahudi masih mencari keturunan rasulullah untuk dihapuskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn takut dengan yahudi..mereka bukan tuhan

      Delete
  8. Tentu Rasullullah seorang yang sangat tampan melihat rupa cicitnya.

    ReplyDelete
  9. Rasulullah wafat da brape lme?

    ReplyDelete
  10. Rasulullah wafat tahun 11 hijrah..lebih seribu tahun..klau dikatakan cicit mustahil..keturunan?mungkin..sahihkan dulu fakta..jangan sebarkan fitnah

    ReplyDelete
  11. anak -> cucu -> cicit? aku rasa dah berkurun lama zaman rasulullah. dah terlepas zaman cicit dia tu kalau dah 1000 tahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita dengan nabi adam da berape kurun pulak?! tpi bahasa dia masih cucu cicit nabi Adam, xgitu?! kalu betul alhamdulillah bersyukurnya masih dapat melihat dan diberi peluang melihat wajah keturunan Nabi kita, kalu idak pun yakinlah bahawa keturunan Nabi masih terpelihara dengan baik.. =)

      Delete
  12. mf law trsilap...sthu sy... Rasulullah SAW lg tampan dri Nabi Yusuf ttp disbbkn pda zaman Baginda, manusia lg sukakn harta more than ketampanan wajah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai2 sj engkau buat cerita ckp org pd zaman rasulullah org gila harta..,org dulu lg lah kuat amalnya dibandingkan skrg..LOL

      Delete
  13. kalo cicit comel begini, rasulullah pasti tampan orgnya..

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Layan Twitterrrrrrrrrrr...........

    ReplyDelete
  15. Mohon pencerahan, Husain anak lelaki Fatimah yang merupakan anak Nabi Muhammad dengan Siti Khadijah, tidak dinafikan budak ini comel dan geram bila tengok (hihi) tapi adakah betul budak ini betul2 keturunan nabi? Sekiranya kita tahu keturunan nabi, betapa senangnya nak track Imam Mahdi nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai beb.. Try la google Ahlul bait.. Nk jumper dieorg pn insyAllah senang skrg. Try la join Majlis ilmu yang besar². Dah banyak kat malaysia nie.

      Delete
  16. Anak-anak dan adik adik semua. Apabila wafatnya Rasulullah SAWAW, Baginda tidak meninggalkan zuriat yang bolehmemanjangkan nasb keturunan Baginda kerana kesemua anak lelaki Baginda wafat sewaktu kecil. Yang tinggal ialah anak-anak perempuan Baginda yang kemudian beranak-pinak. Dalam Islam juga dalam banyak bangsa lain, keturunan diambil kira dari AYAH, bukan IBU. Kena faham ye...AYAH bukan IBU... Sy. Hassan dan Sy.Hussin memang cucu Rasulullah SAWAW tetapi dia adalah keturunan Sy. Ali Karomallahuwajhah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beb.. Darah keturunan Rasulullah smpi skrg ade. Ramai. Golongan ni dipangil Ahlulbait. Rujuk ustaz la. Klau nk tau salah sorg, try google Habib Umar Hafiz. Nie ulamak besar hadramaut yaman yang slalu ziarah kat malaysia nie.

      Delete
  17. Assalamualaikum. sy bkn nk mncelah. tp jgn la kite brtelagah sesame kita ttg nasab dan keturunan Rasulullah S.A.W ni. bukankah kita ni umat baginda. Banyakkanlah selawat ke atas baginda S.A.W.

    ReplyDelete
  18. setahu sayalah sheikh bermaksud - golongan yang berilmu tinggi( dalam agama ) dan dalam kata lain sheikh nieh bermaksud Ulamak ... manakala yang ada gelaran habib berkemungkinan dia keturunan rasullulah s.a.w ( xsure tpi setahu saya la habib-habib nieh selalunya mmg keturunan rasullullah s.a.w )

    ReplyDelete
  19. Pohon copy wajah yang comel ni. Jika benar cicit keturunan Nabi SAW kita patut terima jangan terlalu suka bahas2, kita patrut restu kebenaran. Bertanyalah kepda yang ariff mengenai keuturunan Baginda.

    ReplyDelete
  20. salam... jangan marah2.. sbb budak kat atas nih bukan keturunan rasulullah... sbb keturunan rasulullah s.a.w sudah tiada.. nnty saya bagi tahu cerita nya.. saya akan tanya ustaz saya.. sbb saya ingt2 lupa..
    yg pasti keturunan rasulullah s.a.w sudah tiada

    ReplyDelete
  21. keturunan rasulullah s.a.w mmg tak ada..sbb yang membawa keturunan adalah anak lelaki.tetapi anak lelaki rasulullah s.a.w semuanya meninggal dunia ketika kecil,yang tinggal hanya anak perempuan..anak perempuan tak membawa apa apa keturunan. setahu saya la..kalau ada apa apa maklumat kongsi kogsi lah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba anda fikir tentang nabi isa....dr keturunan Mariam (iaitu seorang perempuan) lahirnya seorang nabi....Mariam pula dari keturunan nabi sulaiman......penting sangat ke soal anak perempuan tak membawa apa2 keturunan sedangkan Allah telah mengangkat seorang nabi dari keturunan cicit Nabi Sulaiman..cicit yg dimaksudkan disini ialah Mariam (confirm seorang perempuan)

      http://kalamkasih.blogspot.com/2012/08/susur-galur-nabi-muhammad-saw.html

      Hanya Allah saja yg tahu kenapa anak2 lelaki rasulullah meninggal semasa kecil..mungkin juga Allah tidak mahu kita silap menganggapnya sebagai nabi pula setelah nabi wafat atau mengkin mengelakkan kita dari mengagung2kan nya..wallahualam...ini pandangan peribadi saya sahaja tiada reference pada mana2 hadis...

      Hanya Allah yg tahu apa yg tersurat dan tersirat..mohon ampun jika ada kekhilafan

      Delete
  22. tak dinafikan memang comel budak ni.

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah !

    http://lovelynemo.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. comel betul budak ni.. :-)
    http://www.jutawanshaklee.com

    ReplyDelete
  25. !@#$%^& . . adik aq ne

    ReplyDelete
  26. ade beberapa orang yg berketurunan Rasulullah yg kite blh tgk skng ni..antaranya Habib Umar Hafiz dan Habib Ali Jufri, mereka ni antara ulamak yg masyhur...salasilah daripada zuriat keturunan Fatimah anak Nabi Muhammad..blh baca biograpi mereka...sekian...tidak akan terputus keturunan Nabi Muhammad kerana telah diberi jaminan oleh Allah...

    ReplyDelete
  27. saya sokong ithrah nabi masih wujud........memangla nabi ade 7 org anak..3 lelaki dan 4 ppuan...
    qasim, ibrahim, zainab, ruqayyah, ummu kalsum dan siti fathimah beribukan siti khodijah...mnkala ibrahim beribukan mariah qibtiah... tapi ketiga-tiga anak nabi telah wafat sms kecil....bole tgk buku pend islam tahun 2 ye.
    Hanya Allah Taala yg tahu mengapa nabi tiada penyambung zuriat dr anak lelaki baginda. Jgn pula kite sesuka hati seperti mencaci nabi secara tidak langsung dgn mengatakan nabi tiada waris keturunannya. Cara kite ini ibarat org2 kafir musyrik yg sengaja mempersendakan nabi dgn mengejek baginda tiada zuriat.

    Cuba-cuba kite cari hadis nabi yg mengatakan keturunannya tidak akan putus selamanya dan bertemu dgn baginda di telaga haudh. Satu lagi hadis sohih ttg perlantikan imam mahdi yg ditunggu-tunggu umat manusia dr keturunan nabi juga. Bukan hadis dhoif ye.......cubala kite kaji sama-sama...

    Apa yg berlaku di mesir skrg pun menunjukkan bhw memang kite memerlukan sgt2 pemimpin berwibawa dan disanjung tinggi di seluruh alam utk memimpin dunia yg semakin kucar-kacir.
    Jgnla pasal keturunan nabi ini pun kite rakyat malaysia nk bergaduh....memang sudah ada hadis dan bukti2....sepatutnya kite jagelah perpaduan dan ikatan ukhwah sesama islam k....luv u muslimin and muslimat...peace for all

    ReplyDelete
  28. salam...baru2 ini ade kajian mengatakan anak putera william dan kate mempunyai darah nabi muhammad.....kite pun x tahu ape tujuan barat mencanang pada dunia tentang keturunan nabi muhammad ini ade pade darah bukan muslim......berhati-hatilah dengan agenda barat, yahudi dan nasrani... ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang nie keturunan yg tak diredhai.. abang dan adik perempuan pun diorang sanggup kahwin kan, untuk jaga "bloodline" dan harta diorang..

      http://www.youtube.com/watch?v=U9wqqe2cpAU

      Delete
    2. Assalam.. sedikit perkongsian, moga kita sama2 dpt pencerahan. william bkn keturunan Nabi Muhammad sebaliknya ktrunan musuh2 Islam yg utama... utk penjelasan lanjut bleh cr siri THE ARRIVALS kt youtube... siri yg ke7 n 8 mnjelaskan susur galur kerabat diraja britain.n dlm siri ini jugak akan mmbuka minda anda ttg konspirasi dunia pd hari ini... keturunan Nabi Muhammad mmg masih ada sbb Imam Mahadi dr keturunan Nabi Muhammad kerana baginda telah bersabda 'Akan lahir dari keturunan baginda, yang namanya sperti nama baginda dan nama bapanya spt nama bapa baginda'.. yg merujuk kpd Imam Mahadi ketika ditny oleh para sahabat(sila buat rujukan sndiri utk hadis ini).. wallahualam.

      Delete
  29. Yang aku meluat tu ramai keturunan SYED kat malaysia nyang nak ngaku keturunan Nabi, padahal ramai dari mereka keturunan Abu Jahal, perangai pun macam sial! Pastu tak boleh kawen dengan orang bisa, kena sesama diaorang sendiri! Meluat tul aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kau x suka orang keturunan SYED ni kenapa , kau ni dah nak mampus ke ape .biar lah dia .

      Delete
  30. Akan tetapi, Imam Mahd itu dari keturunan Hassan. bukannya hussain

    ReplyDelete
  31. http://www.youtube.com/watch?v=l20cu1zQ_aE

    (suntingan movie yg ada di dalam video ini, hanyalah "gambaran" sahaja. Wallahu"alam)

    ReplyDelete
  32. Apa beza nasab dan keturunan?.Keturunan nabi masih ada,,tetapi nasab nabi telah terputus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasab diangkat melalui anak lelaki..n anak2 lelaki Rasulullah S.A.W.. telah wafat sejak kecil....sedangkan keturunan melalui hubungan darah...yg ade skrg keturunan Rasulullah S.A.W..melalui zuriat dr anak2 pompuan Baginda S.A.W

      Delete
  33. Ermm... Nak commen apa yer

    ReplyDelete
  34. npk nye ade byk blogger tesepit n desperate nk publisiti org ramai pg kat blog dorang dgn promote mende tak penting kt comment ni...

    ReplyDelete
  35. benarkah ini keturunan Rasulullah?

    ReplyDelete
  36. benarkah ini keturunan Rasulullah?

    ReplyDelete
  37. Subhanallah ini luar biasa tampan dan comelll... IQROZEN

    ReplyDelete
  38. Yang aku pelik, dalam artikel ni mula2 tulis pasal gelaran yg diberi pada Saidatina Aisyah tapi budak ni dikatakan dari keturunan Sayyidina Hussein iaitu dari keturunan Saidatina Khadijah. Jadi apa kena mengena nya budak ni dengan Saidatina Aisyah? Rasanya tiada pertalian darah pun kalau nak dihubungkaitkan wajah budak ni dengan gelaran Saidatina Aisyah tu... Mohon diberi pencerahan yea.....

    ReplyDelete
  39. wajahnya memang kemerah-merahan, al-humaira gelar yang diberikan kepada siti Aisyah, subhanallah menurun ke cicitnya.

    ReplyDelete
  40. binatang nabi pembohong fuck islam hahaaaaaaaaaaaaaaa...........................................nabi celaka laknatullah.betul islam celaka.mampos kau.........................dasar sigila burik.patotlah semua termasok binatang azhar idrus gila burik rupanya nabi keparat gila betina .kah kah...........................

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri