Cool : Cicit Keturunan Rasulullah s.a.w (4 Gambar)

Adakah anda ingat lagi apakah gelaran Rasulullah s.a.w untuk zaujahnya (isterinya), iaitu Saidatina Aisyah R.A? Tak ingat...mungkin? Sebenarnya, Rasulullah s.a.w pernah menggelar Saidatina Aisyah R.A dengan gelaran Al-Humaira yang bermaksud putih kemerah-merahan. Apakah kaitan dengan gambar budak comel yang atas?


Rasanya ramai yang akan tertanya-tanya siapakah gerangan pemilik pipi yang putih kemerah-merahan ini. Sebenarnya beliau adalah cicit Rasulullah, iaitu anak ulamak besar Madinah Al-Munawwarah, Sayyid Yusuf Halim anak Syeikh Jameel Halim Al-Husaini. Keturunan Rasulullah s.a.w melalui Sayyidina Husain.


{ 79 comments.. read them below or add one }

AnonymousAnonymous 18 May, 2013
1st...
Fuyooo...comell..

yang ni lagi come Saya comel
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
memang merah pipi dy tu...

Jom sini Green life
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
tetapi rasullullah s a.w tidak mempunyai anak dengan saidatina aisyah r.a krn semua anak baginda adalah hasil perkahwinan baginda dngan saidatina khadijah r.a...
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
bangga orang first haha.
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
ya Allah......masih hidup keturunan Rasullullah s.a.w
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Hazika : @#$%&
Hazik : !@#$%^&

Hazika : !@#$%^&*!@
Hazik : !@#$%^&*!@#$%^&

Hazika : !@#$%^&*!@#$%^&!@#$%^&*!@#$%^&
Hazik : !@#$%^&*!@!@#$%^&*!@!@#$%^&*!@!@#$%^&*!@

Hazika : @#$%&@#$%&@#$%&@#$%&@#$%&
Hazik : $%^&*!@#$%^&$%^&*!@#$%^&$%^&*!@#$%^&

Hazik : aummm aummm??
Hazika : eeeeeeee

WOW:SURAT OBAMA KEPADA ANWAR IBRAHIM!
DEWASA:JOM SKODENG BILIK GAADIS REMAJA DI JEPUN!
HOT:Lana Nordin Bikin Panas Lagi, Bergambar Dengan Lelaki Tanpa Baju
Siti Nabilah Siti Nabilah 18 May, 2013
setahu sy, rasulullah s.a.w, mempunyai 6 org ank brsama saidatina khadijah r.a. dan seorang anak bersama saidatina aisyah r.a......maafla kalau silap...
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Alhamdulillah blog ni berguna jugak akhirnya ..
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
subahanallah..kenape disebar2kan keturunan ini..pihak yahudi masih mencari keturunan rasulullah untuk dihapuskan
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Tentu Rasullullah seorang yang sangat tampan melihat rupa cicitnya.
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
kurang sopan bahasa anda
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Alhamdulillah ... betul tu ..,, dapat jugak pahala admin blog ni
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Rasulullah wafat da brape lme?
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
betul3!! selalunya post bnda yg dapat dosa je ..
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
tapi yang x best nye si mazeer sial tu masih lagi promote blog lucah dia kat sini .. hati kotor la mazeer tu ...
Smashing Labu Smashing Labu 18 May, 2013
kalo ko ckp masih hidup keturunan hang tuah xpelah jugak.. ni keturunan Rasulullah SAW lah!smpai kiamat xakan tamat..
AnonymousAnonymous 18 May, 2013
Rasulullah wafat tahun 11 hijrah..lebih seribu tahun..klau dikatakan cicit mustahil..keturunan?mungkin..sahihkan dulu fakta..jangan sebarkan fitnah
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
iman mahadi keturunan rasulullah.. sedangkn iman mahadi belum keluar lagi.. kurang ilmu org yg bercakp tu..
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
anak -> cucu -> cicit? aku rasa dah berkurun lama zaman rasulullah. dah terlepas zaman cicit dia tu kalau dah 1000 tahun
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
mf law trsilap...sthu sy... Rasulullah SAW lg tampan dri Nabi Yusuf ttp disbbkn pda zaman Baginda, manusia lg sukakn harta more than ketampanan wajah...
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
pandai2 sj engkau buat cerita ckp org pd zaman rasulullah org gila harta..,org dulu lg lah kuat amalnya dibandingkan skrg..LOL
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
kalo cicit comel begini, rasulullah pasti tampan orgnya..
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
bukan ke keturunan Rasullulah sudah tak ada , sebab baginda mempunyai anak-2 perempuan sahaja .
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
Assalamualaikum Layan Twitterrrrrrrrrrr...........
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
Tak, keturunan Rasul masih wujud.Salah satu nya yang akan datang adalah Imam Mahdi.
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
setahu aq nabi tkdak keturunan dari saidatina Aisyah r.a,sbb tu dia cemburu gila dkt saidatina Khadijah r.a..n aq tk rasa pulak bdk ni keturunan nabi..sbb menurut keterangan yg admin bgi ni mcm pelik,dia sheikh,bukan sayyid atau sharif..setahu aq sesapa boleh dpt gelaran sheikh kalau belajaq,sbb dia bukan kira ikut keturunan
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
Mohon pencerahan, Husain anak lelaki Fatimah yang merupakan anak Nabi Muhammad dengan Siti Khadijah, tidak dinafikan budak ini comel dan geram bila tengok (hihi) tapi adakah betul budak ini betul2 keturunan nabi? Sekiranya kita tahu keturunan nabi, betapa senangnya nak track Imam Mahdi nanti...
AnonymousAnonymous 19 May, 2013
Anak-anak dan adik adik semua. Apabila wafatnya Rasulullah SAWAW, Baginda tidak meninggalkan zuriat yang bolehmemanjangkan nasb keturunan Baginda kerana kesemua anak lelaki Baginda wafat sewaktu kecil. Yang tinggal ialah anak-anak perempuan Baginda yang kemudian beranak-pinak. Dalam Islam juga dalam banyak bangsa lain, keturunan diambil kira dari AYAH, bukan IBU. Kena faham ye...AYAH bukan IBU... Sy. Hassan dan Sy.Hussin memang cucu Rasulullah SAWAW tetapi dia adalah keturunan Sy. Ali Karomallahuwajhah.
AnonymousAnonymous 20 May, 2013
Beb.. Darah keturunan Rasulullah smpi skrg ade. Ramai. Golongan ni dipangil Ahlulbait. Rujuk ustaz la. Klau nk tau salah sorg, try google Habib Umar Hafiz. Nie ulamak besar hadramaut yaman yang slalu ziarah kat malaysia nie.
AnonymousAnonymous 20 May, 2013
Ramai beb.. Try la google Ahlul bait.. Nk jumper dieorg pn insyAllah senang skrg. Try la join Majlis ilmu yang besar². Dah banyak kat malaysia nie.
Faizal_ Raman Faizal_ Raman 21 May, 2013
Assalamualaikum. sy bkn nk mncelah. tp jgn la kite brtelagah sesame kita ttg nasab dan keturunan Rasulullah S.A.W ni. bukankah kita ni umat baginda. Banyakkanlah selawat ke atas baginda S.A.W.
sohibuzzidane sohibuzzidane 21 May, 2013
masyaallah..ramainya manusia yg jahil ttg agama..jom gi kuliah
AnonymousAnonymous 21 May, 2013
setahu sayalah sheikh bermaksud - golongan yang berilmu tinggi( dalam agama ) dan dalam kata lain sheikh nieh bermaksud Ulamak ... manakala yang ada gelaran habib berkemungkinan dia keturunan rasullulah s.a.w ( xsure tpi setahu saya la habib-habib nieh selalunya mmg keturunan rasullullah s.a.w )
AnonymousAnonymous 22 May, 2013
Pohon copy wajah yang comel ni. Jika benar cicit keturunan Nabi SAW kita patut terima jangan terlalu suka bahas2, kita patrut restu kebenaran. Bertanyalah kepda yang ariff mengenai keuturunan Baginda.
budax bonzai budax bonzai 23 May, 2013
salam... jangan marah2.. sbb budak kat atas nih bukan keturunan rasulullah... sbb keturunan rasulullah s.a.w sudah tiada.. nnty saya bagi tahu cerita nya.. saya akan tanya ustaz saya.. sbb saya ingt2 lupa..
yg pasti keturunan rasulullah s.a.w sudah tiada
AnonymousAnonymous 23 May, 2013
keturunan rasulullah s.a.w mmg tak ada..sbb yang membawa keturunan adalah anak lelaki.tetapi anak lelaki rasulullah s.a.w semuanya meninggal dunia ketika kecil,yang tinggal hanya anak perempuan..anak perempuan tak membawa apa apa keturunan. setahu saya la..kalau ada apa apa maklumat kongsi kogsi lah. :)
AnonymousAnonymous 23 May, 2013
tak dinafikan memang comel budak ni.
AnonymousAnonymous 23 May, 2013
kita dengan nabi adam da berape kurun pulak?! tpi bahasa dia masih cucu cicit nabi Adam, xgitu?! kalu betul alhamdulillah bersyukurnya masih dapat melihat dan diberi peluang melihat wajah keturunan Nabi kita, kalu idak pun yakinlah bahawa keturunan Nabi masih terpelihara dengan baik.. =)
Liling Liling 23 May, 2013
alhamdulillah !

http://lovelynemo.blogspot.com
AnonymousAnonymous 24 May, 2013
Memang Rasulullah memberi gelaran manja kepada siti Aisyah Ra "Humairah" yang mbawa maksud kemerahan.sbab merah delima pipi siti Aisyah.tetapi menurut drpd bbrpa sumber.Rasulullah saw tidak memiliki zuriat dr siti Aisyah.jd tidak boleh kaitkan pipi merah ini dengan siti Aisyah. lagi satu, kebiasaan yang memiliki talian darah atau keturunan dari Rasulullah akan mendapat gelaran "Habaib".memang kita kena muliakan keluarga dan kturunan Rasulullah.tp mohon Admin berikan kesahihan bhw mmg benar budak ini kturunan mulia dr Rasulullah.
nuyunbiz (001873431-W) nuyunbiz (001873431-W) 17 June, 2013
comel betul budak ni.. :-)
http://www.jutawanshaklee.com
AnonymousAnonymous 21 June, 2013
!@#$%^& . . adik aq ne
AnonymousAnonymous 02 August, 2013
ade beberapa orang yg berketurunan Rasulullah yg kite blh tgk skng ni..antaranya Habib Umar Hafiz dan Habib Ali Jufri, mereka ni antara ulamak yg masyhur...salasilah daripada zuriat keturunan Fatimah anak Nabi Muhammad..blh baca biograpi mereka...sekian...tidak akan terputus keturunan Nabi Muhammad kerana telah diberi jaminan oleh Allah...
AnonymousAnonymous 21 August, 2013
saya sokong ithrah nabi masih wujud........memangla nabi ade 7 org anak..3 lelaki dan 4 ppuan...
qasim, ibrahim, zainab, ruqayyah, ummu kalsum dan siti fathimah beribukan siti khodijah...mnkala ibrahim beribukan mariah qibtiah... tapi ketiga-tiga anak nabi telah wafat sms kecil....bole tgk buku pend islam tahun 2 ye.
Hanya Allah Taala yg tahu mengapa nabi tiada penyambung zuriat dr anak lelaki baginda. Jgn pula kite sesuka hati seperti mencaci nabi secara tidak langsung dgn mengatakan nabi tiada waris keturunannya. Cara kite ini ibarat org2 kafir musyrik yg sengaja mempersendakan nabi dgn mengejek baginda tiada zuriat.

Cuba-cuba kite cari hadis nabi yg mengatakan keturunannya tidak akan putus selamanya dan bertemu dgn baginda di telaga haudh. Satu lagi hadis sohih ttg perlantikan imam mahdi yg ditunggu-tunggu umat manusia dr keturunan nabi juga. Bukan hadis dhoif ye.......cubala kite kaji sama-sama...

Apa yg berlaku di mesir skrg pun menunjukkan bhw memang kite memerlukan sgt2 pemimpin berwibawa dan disanjung tinggi di seluruh alam utk memimpin dunia yg semakin kucar-kacir.
Jgnla pasal keturunan nabi ini pun kite rakyat malaysia nk bergaduh....memang sudah ada hadis dan bukti2....sepatutnya kite jagelah perpaduan dan ikatan ukhwah sesama islam k....luv u muslimin and muslimat...peace for all
AnonymousAnonymous 28 August, 2013
jgn takut dengan yahudi..mereka bukan tuhan
AnonymousAnonymous 14 September, 2013
salam...baru2 ini ade kajian mengatakan anak putera william dan kate mempunyai darah nabi muhammad.....kite pun x tahu ape tujuan barat mencanang pada dunia tentang keturunan nabi muhammad ini ade pade darah bukan muslim......berhati-hatilah dengan agenda barat, yahudi dan nasrani... ..

AnonymousAnonymous 28 October, 2013
Yang aku meluat tu ramai keturunan SYED kat malaysia nyang nak ngaku keturunan Nabi, padahal ramai dari mereka keturunan Abu Jahal, perangai pun macam sial! Pastu tak boleh kawen dengan orang bisa, kena sesama diaorang sendiri! Meluat tul aku
AnonymousAnonymous 28 October, 2013
Akan tetapi, Imam Mahd itu dari keturunan Hassan. bukannya hussain
AnonymousAnonymous 28 October, 2013
http://www.youtube.com/watch?v=l20cu1zQ_aE

(suntingan movie yg ada di dalam video ini, hanyalah "gambaran" sahaja. Wallahu"alam)

AnonymousAnonymous 28 October, 2013
Diorang nie keturunan yg tak diredhai.. abang dan adik perempuan pun diorang sanggup kahwin kan, untuk jaga "bloodline" dan harta diorang..

http://www.youtube.com/watch?v=U9wqqe2cpAU
AnonymousAnonymous 28 October, 2013
yg kau x suka orang keturunan SYED ni kenapa , kau ni dah nak mampus ke ape .biar lah dia .
AnonymousAnonymous 29 October, 2013
Apa beza nasab dan keturunan?.Keturunan nabi masih ada,,tetapi nasab nabi telah terputus.
ahmad firdaus ahmad firdaus 29 October, 2013
nasab diangkat melalui anak lelaki..n anak2 lelaki Rasulullah S.A.W.. telah wafat sejak kecil....sedangkan keturunan melalui hubungan darah...yg ade skrg keturunan Rasulullah S.A.W..melalui zuriat dr anak2 pompuan Baginda S.A.W
AnonymousAnonymous 12 November, 2013
SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) , IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD*--> WWW.IPHONEMSIA.COM










ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)
us.hamiz us.hamiz 29 November, 2013
boleh buktikan pada ana berkenaan cicit nabi s.a.w. ?
AnonymousAnonymous 01 December, 2013
kpd yg kt atas , . . ade kturunan rasulullah x dk name syed / shariff , . . yg penting nasab tu brsambung
AnonymousAnonymous 19 December, 2013
Assalam.. sedikit perkongsian, moga kita sama2 dpt pencerahan. william bkn keturunan Nabi Muhammad sebaliknya ktrunan musuh2 Islam yg utama... utk penjelasan lanjut bleh cr siri THE ARRIVALS kt youtube... siri yg ke7 n 8 mnjelaskan susur galur kerabat diraja britain.n dlm siri ini jugak akan mmbuka minda anda ttg konspirasi dunia pd hari ini... keturunan Nabi Muhammad mmg masih ada sbb Imam Mahadi dr keturunan Nabi Muhammad kerana baginda telah bersabda 'Akan lahir dari keturunan baginda, yang namanya sperti nama baginda dan nama bapanya spt nama bapa baginda'.. yg merujuk kpd Imam Mahadi ketika ditny oleh para sahabat(sila buat rujukan sndiri utk hadis ini).. wallahualam.
wa gadis relexwa gadis relex 03 February, 2014
Ermm... Nak commen apa yer
Wahidiyah Jakarta Wahidiyah Jakarta 11 March, 2014
Yaa Sayyidii Yaa RosuulAllooh
AnonymousAnonymous 13 March, 2014
npk nye ade byk blogger tesepit n desperate nk publisiti org ramai pg kat blog dorang dgn promote mende tak penting kt comment ni...
AnonymousAnonymous 15 March, 2014
benarkah ini keturunan Rasulullah?
Ayu Nur Hamidah Ayu Nur Hamidah 15 March, 2014
benarkah ini keturunan Rasulullah?
IQROZEN IQROZEN 17 March, 2014
Subhanallah ini luar biasa tampan dan comelll... IQROZEN
Helmi Azrin Helmi Azrin 07 April, 2014
Yang aku pelik, dalam artikel ni mula2 tulis pasal gelaran yg diberi pada Saidatina Aisyah tapi budak ni dikatakan dari keturunan Sayyidina Hussein iaitu dari keturunan Saidatina Khadijah. Jadi apa kena mengena nya budak ni dengan Saidatina Aisyah? Rasanya tiada pertalian darah pun kalau nak dihubungkaitkan wajah budak ni dengan gelaran Saidatina Aisyah tu... Mohon diberi pencerahan yea.....
Gadis DungunGadis Dungun 18 June, 2014
Cuba anda fikir tentang nabi isa....dr keturunan Mariam (iaitu seorang perempuan) lahirnya seorang nabi....Mariam pula dari keturunan nabi sulaiman......penting sangat ke soal anak perempuan tak membawa apa2 keturunan sedangkan Allah telah mengangkat seorang nabi dari keturunan cicit Nabi Sulaiman..cicit yg dimaksudkan disini ialah Mariam (confirm seorang perempuan)

http://kalamkasih.blogspot.com/2012/08/susur-galur-nabi-muhammad-saw.html

Hanya Allah saja yg tahu kenapa anak2 lelaki rasulullah meninggal semasa kecil..mungkin juga Allah tidak mahu kita silap menganggapnya sebagai nabi pula setelah nabi wafat atau mengkin mengelakkan kita dari mengagung2kan nya..wallahualam...ini pandangan peribadi saya sahaja tiada reference pada mana2 hadis...

Hanya Allah yg tahu apa yg tersurat dan tersirat..mohon ampun jika ada kekhilafan
ahmad abdullah ahmad abdullah 24 June, 2014
sayidatina Aisyah mempunyai anak yaitu Fatimah azzahra lahirlah Hasan dan Husein.. Masa antum tidak tahu sejarah Nabi kita sendiri.. Sukron
ahmad abdullah ahmad abdullah 24 June, 2014
Sekedar meluruskan sayidatina Aisyah ra memnpunyai anak dari Rasulullah yaitu Fatimah Azzahra lalu lahirlah Hasan dan Husein dari perkawinan dengan Ali r.a.. Masa antum tidak tahu sejarah Rasul kita sendiri.. Sukron
coloringpages coloringpages 08 October, 2014
wajahnya memang kemerah-merahan, al-humaira gelar yang diberikan kepada siti Aisyah, subhanallah menurun ke cicitnya.
AnonymousAnonymous 09 October, 2014
Fatimah Azzahra adalah anak pada saidatina khadijah r.a dan bukannga s.aisyah r.a.. jgn keliru dan mengelirukan orang lain..
AnonymousAnonymous 17 November, 2014
binatang nabi pembohong fuck islam hahaaaaaaaaaaaaaaa...........................................nabi celaka laknatullah.betul islam celaka.mampos kau.........................dasar sigila burik.patotlah semua termasok binatang azhar idrus gila burik rupanya nabi keparat gila betina .kah kah...........................
tania tania 09 February, 2015
Salam saya keturunan ahlu bait susur galur dari bonda fatimah ra puteri khadijah ra,hanya org yg mengenali ahlu bait tahu keistimewaan kami.kami digelar syed dan syarifah.syed tidak semetinya keturunan kami .org pakistan bernama syed apbl lahir pd hari jumaat.kami kawin sesama keturunan supaya susur galur tidak hilang.ada kalangan ahlu bait sendiri pun tidak memahaminya.tolong jgn hina keturunan kami
Obat Gagal Ginjal Obat Gagal Ginjal 23 April, 2015
makasih artikelnya sangat membantu
AnonymousAnonymous 18 February, 2016
maaf nk kongsi citer jap...sy penah mimpikan rasullullah...n bila d compare kan dgn budak nie mmg ada iras2 nabi Muhahmmad SAW yg sy mimpikan tu......wallahualam...

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri