OMG : 30 benda Yang Diharamkan Di Iran
Home » » OMG : 30 benda Yang Diharamkan Di Iran

OMG : 30 benda Yang Diharamkan Di Iran

49 Comments
Ini adalah senarai 30 benda yang diharamkan di Iran. Seperti yang kita tahu, Iran menggunapakai undang-undang yang sangat ketat. 


#1.Gmail 


#2.Mullets (Bukan nama orang,tapi gaya potongan rambut yang depan dan tepi pendek,belakang panjang)


#3.Gay 


#4.Hari Kekasih 


#5. Rambut Spike (Punk is dead (in iran)LOL )


#6. The DaVinci Code 


#7. Grills (Hiasan dekat gigi.Contohnya gigi emas)


#8.Seluar Jeans “Skinny” 


#9.Tatu 


#10.YouTube 


#11.Kucing peliharaan 


#12.Patung Barbie


#13.Harry Potter 


#14.George Michael 


#15.Kenny G 


#16.Batman 


#17.Jorts.com


#18.Facebook (Negara lain yang mengharamkan facebook ialah China, Vietnam, North Korea, Uzbekistan, Iran, Pakistan, dan Syria)


#19.Gambar model seksi 


#20.Tali Leher 


#21.Filem 300 (Filem tentang sejarah Spartan menentang Parsi)


#22. Belajar Sains Politik 


#23.Rambut Ponytails 


#24. Rap (Genre music)


#25. Alkohol (Di Malaysia tak haram pulak kan?)


#26. Babi/Khinzir 


#27. Protein Tambahan (Biasanya orang bina badan ambil benda ni)


#28. Memakai pakaian berwarna terang 


#29.Anjing Peliharaan 


#30.Mannequins (Patung untuk memperagakan pakaian atau rambut)

49 comments:

  1. Replies
    1. Hazika : Jap ye..
      Hazik : SEKARANG!

      Hazika : Ala, jap lagi arrr..
      Hazik : Nak sekarang!!

      Hazika : Jap lagi, sikittt je lagi..
      Hazik : NAK SEKARANG! NAK SEKARANG!

      Hazika : Sikittttttttttttttt je lagi Abg..
      Hazik : Takde! NAK SKANG! NAK SKANG! NAK JUGAK! NAK SKANG!!!!

      Hazika : Jom, abang?
      Hazik : aummm aummm!

      Hazika : eeeeeeee

      WOW:TANDA-TANDA WANITA SEDANG TERANGSANG!
      18SX:KISAH MALAM PERTAMA 3 BERADIK!
      HOT:REMAJA MELAYU BERBANGGA MENEGUK ARAK!

      Delete
    2. menatang kat atas mane2 aq gi pun mesti ade menyampah nak mmpus ar...

      Delete
    3. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM













      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. aaik kucing pon xleh ke..gile ke ape aku xleh trima yg ni je ngan fb

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing tu sebab orang duk kurung kot.. sb tu diaorg tak bagi pelihara trus kot.. kat mesia pun byk kucing org pelihara duk kurung tkt org curi.. kesian kat kucing tu...

      Delete
    2. kepala hotak kau kurung.. kat malaysia bkan ada orang lepaskan ke?? dan kucing sihat2 cukup makan..

      Delete
    3. yelorh..xley bela kucing is very unacceptable..

      Delete
    4. yer lah...pastuh yang kucing2 terbiar tuh datang dari mana??..itu yg diorg xmo jadi...

      Delete
  3. yang arak tu penting haramkan~ skali tidak,makin menjadi2 org muda kita ni... sehingga ke tua pun masih lagi minum2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. facebook pon stuju..sbb facebook org xd life..facebook 24 jam

      Delete
  4. Macam ni la bila PAS memerintah Malaysia. Atau jadikan Malaysia negara Islam. Tak kisah lah Islam syiah ke atau sunni, mesti ada larangan tak masuk akal. Islam conservative memang tak relevan dengan dunia modern. Islam moderate atau liberal Islam je boleh pakai sekarang ni. Just my 2 cents.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pernah ke HIDUP bawah Pemeritahan Islam sebenar? Ko tau tak, pemerintahan OTTOMAN Empire tu jauh lebih baik dari pemerintahan liberal sekarang. Mereka boleh perintah beratus tahun. Orang kafir pun hidup aman dan sejartera. Ko pi baca dulu sejarah pemerintahan Islam, jangan nak memandai menggonggong macam anjing halau babi hutan. Ko ni macam anti Islam je

      Delete
    2. Aku sebagai wakil Anon kesal sebab ada orang tak faham Islam sebenar. Belajar dulu sejarah ketamadunan Islam yang sebenar, Islam adalah realistik sepanjang zaman. Belajar sirah-sirah nanti tahulah kehebatan Islam sekiranya digunapakai seluruhnya untuk zaman ini.

      Lagi satu, kalau dah tak cerdik tu jangan la mencermarkan nama Anon, buat malu jer kaum Anon. Kerana nila setitik, rosak susu Dutch Lady. Kbai.

      Delete
    3. Bwk mengucap...jika anda Seorg islam...kate2 anda takut bole Jatuh hukum murtad...islam is islam..xde moderate,liberal dan Sbgnye...islam hanyr satu berlandaskan alquran dan Sunnah...semua gelaran tersebut barat yg bg...

      Delete
    4. Hukum Allah relevant sepanjang zaman.. Dulu atau sekarang dan selamanya kita milik Allah.. Kita hanya hamba..

      Delete
    5. ntah...maen cakap je..x fikir ke sbelom tulis tu..cuba ingat balik rukun iman yg ke 3..ko x yakin dgn pemerintah islam yg berlandaskan syariat dlm al quran...itulah tanda2 org yg x beriman..

      Delete
    6. pas dah join ngn pkr... adkah itu islam yang sebenar??? kat situ bley nmpak.. pandai2 la pikir.. x kan mesia nk jadi mcm singapor jugak

      Delete
    7. p mampus la kau..ini kali lah!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    8. sokong2

      Delete
    9. Ada beberapa kesalahan dan kesilapan statement anon 1 May 2013 05:37

      pertama.... tiada undang2 mengarut dan tak masuk akal. 30 larangan di atas adalah masuk akal

      kedua.. tiada istilah Islam moden atau Islam moderate..seperti kata rakan di atas, kerajaan Islam uthmaniyah yang mengamalkan islam jauh lebih moden.... kerajaan umaiyah, abassiyah jauh lebih maju... buktinya mereka melahirkan banyak cendikiawan seperti ibn sina.

      sedangkan hari ini yang kita gelar kononnya moden lah sgt.... sebenarnya tak jauh beza dengan masyarakat pra sejarah zaman paleolitik yang hidup tidak berperaturan... dah la takde cendikiawan.... ilmu yang kita belajar skrg ni adalah hasil daripada cendikiawan zaman kerajaan Islam dulu

      ketiga.... sorry to say... PAS mungkin mampu tegakkan kerajaan Islam di kelantan..... tapi kalau peringkat pusat peringat malaysia.... 2x5 sama je macam BN... percaya lah

      Delete
    10. yang cakap zaman sekarang tidak boleh guna undang-undang islam tu kenapa. ke ko x belajar agama. ko tahu x Al-Quran merupakan kalam Allah dan perundangan Islam menggunakan rujukan dari Al-Quran. bukan mcm zaman sekarang yang merujuk sitem perundangan dari negara barat KAFIR LAKNAT.

      Delete
    11. Jangan sampai negara kita jadi mcm singapore... Melayu ditindas... Kesian..

      Delete
    12. Undi BN.BN membela kalian orng melayu,buka mata,telinga lihat kesan2 jika pakatan [ DAP,PKR,PAS ] yg kuat dipengaruhi keputusan DAP.melayu=bn.

      Delete
    13. KAU NI MAKAN BABI, BEZINA, MAK BAPAK KAU LAHIRKAN ANAK LUAR NIKAH MACAM KAU. TU SEBAB KAU NI BODOH

      Delete
    14. anon..(sekiranya anda islam)....
      syiah bukan islm kerana mereka tidak mengaku nabi muhammad sbg rasul. dan perlu diingatkan darah umat islam sunnah wajamaah adalah halal bagi puak2 syiah. dan puak2 syiah skrg nie tgh membabi buta membunuh umat2 islam seakidah dgn kita di syria, iraq dan iran. cuma tidak diketengahkan oleh media

      jadi, saya bimbg sekiranya saudara/saudari kata "Tak kisah lah Islam syiah ke atau sunni" KERANA mereka boleh membunuh kita lebih teruk dari israel membunuh rakyat palestin. harap saudara/saudari celik isu semasa yg berlaku skrg.

      ISLAM IS THE WAY OF LIFE

      Delete
  5. anon 5:37 telah memalukan seluruh komuniti anon di malaysia. saya berasa amat sedih kerana anon tersebut menghayati islam dgn lebih mendalam. jangan kerana tersilap kata, kita boleh jatuh kafir. just my 2 1/2 cents keep the change ikat tepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *tak menghayati

      Delete
  6. 1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. sy xsokong kucing di pelihara...yg pic gay tu handome giler huhuhuh sayangnya...facebook xde pn xperla mujur der byk lg laman social leh di layari...betul klu PAS memerintah mesti akan ikut cr arab...

    ReplyDelete
  8. ape kes kucing peliharaan tak boleh??

    ReplyDelete
  9. saya boleh faham tentang kenape bende2 ni diharamkan.Tapi,kenape kuceng peliharaan diharamkan?Sedangkan Rsulullah pon bela kuceng

    ReplyDelete
  10. syiah mmg anti suni...abu hurairah antara sahabat yg d kafirkan oleh syiah...dia kn suka kucing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooooo... patut la....

      ye tak ye jugak kan.... abu hurairah = bapa kucing.. kan

      syiah mmg benci para sahabat

      Delete
  11. yang lain tu boleh diterima lah tapi tak paham lah kenapa kucing pon tak leh bela?pelik2 je

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. takut rakyat dia bersuara melalui facebook maklumlah bukan negara mengamalkan demokrasi

      Delete
  13. asyik2 ngan isu agama je....bosan da...lantaklh negara diaorg tu nak guna undang2 pe pun....as for malaysia...sorie le..agama xagama..suma kena balance ma...nak hidup dalam satu negara with pelbagai kaum suma kena balance ma...mane boleh suka ati mak bapak die je nak tukar undang2... BN ke...PKR ke...PAS ke...DAP ke....sama je...politik is politik... nie x...asal timbul isu agam je..suma bagai nak putus urat leher bertengkar...come lh..wasting your time je... Malaysia is democrate country..should be the religion are also be democrate... "mean here agama is not suppose to be an issue to rule a nation"...

    ReplyDelete
  14. seluar ketat tu termasuk the jonas brother la.. haha.. GAY!

    ReplyDelete
  15. orang yg butanya paling teruk ialah orang yang buta politik

    ReplyDelete
  16. asal harry potter? :?

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak sangat pemujaan sihir

      Delete
  17. undang2 tersebut tiada kaitan dengan politik atau agama...ia berkaitan dengan sesuatu bangsa tersbut..pemikiran merekA mcm mana...hidup diorg mcm mana..negara diorg di mana...bangsa2 arab ni terkenal dengan jiwa mereka yg OVER...KEJAM...KERAS...mcm dekat tanah mekah sana...klau pembunuhan berlaku..mereka tanam je kat padang pasir..saper pun tak tahu...gay..sana lagi berlambak2...tapi mereka ni pandai makan pandai simpan...undang2 Islam itu boleh pakai sampai kiamat...tapi tengok lee bangsa mana yg mempratikannya...klau bangsa tu kasar..kasar le ia...klau lembut mcm Malaysia ni..lembut ler ia...semua bergantung pada bangsa itu sendiri...sebab itu Tuhan turunkan para nabi di kalangan org arab..sebeb mereka ni bangsa yang kasar...Tuhan nak melembutkan mereka...

    ReplyDelete
  18. Alkohol tak haram di Malaysia kerana negara ini BUKAN hanya orang Islam saja yang DUDUK dalam negara ini...kena terima hakikat lah........

    ReplyDelete
  19. kucing tuu mungkin utk mengelakkan penderaan terhadap binatang kot..sian kucing tu..tapi kucing parsi kiut laa

    ReplyDelete
  20. yer ker iran ade wat undang2 cmni...mnipu la..aku tgk ade jer org iran bertatu...pusat syiah ni ... bunuh org sunni blh jer..smpai abis org sunni kt iran.... main dgn kanak2 blh plk..... xpaham..ini info sahih ke tak...kurang jls n kurang percaya la info nih...

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri