Perang Twitter : Jawapan Sarcastic Faizal Tahir Terhadap Tun Faisal (Gambar)
Home » » Perang Twitter : Jawapan Sarcastic Faizal Tahir Terhadap Tun Faisal (Gambar)

Perang Twitter : Jawapan Sarcastic Faizal Tahir Terhadap Tun Faisal (Gambar)

41 Comments
Faizal Tahir menyatakan satu benda yg paling asas iaitu rezeki di tangan Tuhan. (Bukan ditangan BN, bukan di tangan manusia) maka dia katanya pula 'baru belajar agama, dan belajar pula dari yg sesat'. Lalu dijawab Faizal Tahir, 'maaf, rezeki di tangan BN...


Walaupun bunyinya seakan menyindir tetapi sasarannya ialah utk menyedarkan seseorang yang terbelenggu mindanya oleh satu kepercayaan. Kepercayaan ini diwariskan turun temurun sehingga menjadi semacam khurafat. Bahkan jika dibiarkan berlanjutan bolih jadi berhala sembahan.

Kaedah ini yg digunakan oleh Nabi Ibrahim a.s. ketika ditanya oleh kaumnya siapa yg memecahkan berhala-berhala. Nabi Ibrahim menunjukkan kpd berhala besar yg disangkut kapak pd lehernya... utk seketika bapa dan kaumnya terkedu seketika.. nak dijawab 'engkaukan tahu berhala itu batu dan tak bolih berbuat apa-apa, pasti terkenalah batang hidung sendiri akan kebenaran Nabi Ibrahim yg jelas pd mereka tetapi mereka pertahankan juga kepalsuan kerana ia adalah warisan nenek moyang turun temurun.



41 comments:

  1. Replies
    1. Hazika : Jap ye..
      Hazik : SEKARANG!

      Hazika : Ala, jap lagi arrr..
      Hazik : Nak sekarang!!

      Hazika : Jap lagi, sikittt je lagi..
      Hazik : NAK SEKARANG! NAK SEKARANG!

      Hazika : Sikittttttttttttttt je lagi Abg..
      Hazik : Takde! NAK SKANG! NAK SKANG! NAK JUGAK! NAK SKANG!!!!

      Hazika : Jom, abang?
      Hazik : aummm aummm!

      Hazika : eeeeeeee

      WOW:TANDA-TANDA WANITA SEDANG TERANGSANG!
      18SX:KISAH MALAM PERTAMA 3 BERADIK!
      HOT:REMAJA MELAYU BERBANGGA MENEGUK ARAK!

      Delete
    2. Betul lah kenyataan Faizal tu...rezeki ditangan Allah..tapi itu adakah hanya satu kenyataan dalam "Perbincangan " aje ke..???

      Delete
    3. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM
















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. hahahaha....sarcasm gile faizal tahir ni..

    ReplyDelete
  3. faizal tahir u are the best org yg blagak pandai agama nih mmg kene ajar ckup2..tu je cara yg terbaik..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. faisal tahir dlu ahli nasyid bro..awl2 lg da trpelajar bab agama

    ReplyDelete
  6. Tahniah FT, jawapan anda cukup pedas & lemak berkrim. Harap dorg yg fanatik tu insaf & tahu bhawa REZEKI tu hak ALLAH

    ReplyDelete
  7. I like u Faizal Tahir...Takbir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. allahuakhbar..!!!!! raja segala raja dari semua kerajaan adalah allah s.w.t,bersyukur hanya pada allah bukan @#$%^&

      Delete
    2. memang rezeki datangnya dari Allah s.w.t. Siapa yang menyangkalnya adalah dianggap kufur ... walau bagaimanapun, kita perlu berterima kasih kepada manusia yang membantu kita ... itu sebabnya ada istilah "terima kasih" diwujudkan di kalangan manusia kerana terhutang budi ... janganlah terlalu jumud fikiran sehinggakan enggan berterima kasih kepada manusia ... ini ada persoalan, bolehkah seseorang anak enggan membantu ibubapanya yang memeliharanya dan berkata "tidak perlu berterima kasih kepada ibubapa kerana rezeki datangnya dari Allah s.w.t" dan persoalan seterusnya bolehkah kita pergi ke Mekah atau Madinah dan bina rumah di sana dan bila pihak berkuasa Arab Saudi cuba bertindak, kita kata "tanah ini Allah s.w.t yang punya" ... moral ceritanya, apa-apapun biarlah berpijak di bumi yang nyata sebab Allah s.w.t juga tidak melarang jika kita berterima kasih kepada sesama manusia dengan syarat Allah s.w.t yang berkuasa dan penentu ke atas segala-galanya.

      Delete
    3. well said...

      Delete
    4. yaa..i like the truth.

      Delete
    5. anon 12:42
      terima kasih kerajaan kerana selama ini memberikan segalanya kepada rakyat malaysia expecially melayu dinegara ini seperti,

      persaingan yang terlalulah sehat antara kita dan rakyat asing berkaitan dengan pekerjaan.
      kenaikan gaji yang tinggi seiring dengan kenaikan barang selepas itu yg jugak lebih tinggi.
      minyak yang mmg murah jika dibandingkan dengan negara yang lain walaupun kita neh pengeluar minyak mentah.
      lastly terima kasih kepada kerajaan malaysia yang banyak menguruskan kewangan RAKYAT-RAKYAT sehinggakan duit2 yang kita bayar cukai jalan, cukai pintu, duit2 hasil pengeluaran minyak, duit2 hasil dari tax pembelian kereta,dan sebagainya dianggap duit kerajaan....

      soo sad kan sbb sejak biler pulak kite lantik depa neh duit tuh suma jadik duit kerajaan
      igt derang neh dilantik untuk menguruskan duit kita, bkan untuk ambek duit kita dan kata itu duit derang,
      bagi brim kata duit tuh derang punya..pwph..baru tau yg kerajaan malaysia neh ader company besar2 yang dapat keuntungan bertrillion2 nk bg kat rakyat...sbb kan duit brim tuh duit kerajaan.. kata kerajaan prihtin?? time biler?? time mengundi?? open your eyes...sush rakyat x da sapa amek peduli..x kisah la PR atau kerajaan..sush rakyat kita sendiri2 lah...tp as a govrmnt that rules our nation, mereka2 neh patut tau apa kesusahan rakyt..barulah rakyat didahulukan soo marilah kita menyanyikan lagu terimakasih beramai2 cm dalam tv tuh sbb nk tunjuk terima kasih kita kat kerajaan..tp mengundi adalah hak masing2....buka mata, buka minda..

      Delete
  8. respect . . .
    lebih baik berdiam diri daripada membuka mulut dan akan memalukan diri sendiri . .

    *double stupid . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% correct...

      Delete
  9. contoh artis terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. faizal tahir the best!!!

      Delete
  10. i respect u faizal tahir.....klu nak tunggu orang yang perfect je yang berdakwah, 3 kali rAYE cina,3 kali raye korban, 3 kali raye puasa pown xkan ade orang yang nak g dakwah....TAKBIR...

    ReplyDelete
  11. dulu2 ada gak kontroversi seorang penyanyi nasyid masuk disco lepak2...sekarang nyanyi solo...sape le dia tuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. musti ko ckp sal diri ko sendiri en,,haha

      #macai untuk memecahbelahkan ukhwah islam detected#

      Delete
    2. kalau mcm ni la sikap penyokong pakatan,mcm ko ni..mmg mustahil aku nk pilih pakatan untuk pru kali ni..

      Delete
    3. zain = macai umngok. macai dan fitnah x dapat dipisahkan. bagaikan aur dgn tebing. bagaikan isi dgn kuku.

      Delete
  12. semua dari Allah...tapi manusia yg buat buruk...klau tak tak der lee org kata..tabur pasir dlm periuk nasi org...yang baik dari Allah..yang buruk dari kita...

    ReplyDelete
  13. ada lihat satu rancangan program tv...program pekena artis...tetiba diorg pekena seorg artis ni...mak aiii...punya laa panas barannye penyanyi ni....memmang tak leh buat contoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlah die sifatnye begitu..ko tu "sejuk" sangat ke? bila orang bercakap benar bnyak pulak dicari kelemahan nye..adakah anda manusia yang maksum??

      Delete
    2. tah la ko ni zain...lihat pada nasihatnya...bukn pada org yg memberi nasihat.MACAI DETECTED

      Delete
    3. zain x cukup kasih sayang...blogg anda kurang mendapat sambutan kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hahaahhahahah. Kami sume sayang ZAIN sejujur hati kami..ikhlas dari kami2 semua yang mengetahui ZAIN KURANG PERHATIAn

      Delete
    4. dia takkan begitu melainkan ada yg provoke dia, krg ajar kt dia. sape2 pun akan marah termasuk aku klu ada org lain krg ajar kt kita. ni la cth melayu pemikiran tipikal suka ungkit balik hal2 yg lepas2. org makin maju ke depan tp ko ni zain suka makin ke belakang. klu mcm ni la pnya peikiran mmg takkan maju sampai bila2!!

      Delete
  14. boleh dye kata faizal tahir baru belajar agama??? dye dulu kumpulan nasyid mirwana... ingat org nak amik budak2 jahat ke buat kumpulan nasyid?? adoiai payah btol la... knapa smakin lama smakin nmpk kbodohan org cmtu ye?? hidup Faizal Tahir!!

    ReplyDelete
  15. Faizal aku rindu bulu dada kau!( kalau korang ingat la) btw ahli nasyid x semestinya penuh ilmu didada!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg la ahli nasyid x semestinya penuh ilmu di dada tapi at least dia takde la suka2 hati ckp org lain sesat ke, org lain x beriman ke atau saja suka2 nk uji akidah org. tun faisal tu yg stupid, berlagak giler kata FT sesat pastu konon2 nk uji akidah FT. ingat dia tu tuhan ke apa!!

      Delete
  16. caiyokk faizal

    ReplyDelete
  17. Konon menunjukkan kepandaiannya,,tp sebenarnya double stupid..

    ReplyDelete
  18. yg bwh lbh pndai dr atas pya pusing.yg bwh lg nmpk coll

    ReplyDelete
  19. Faizal tahir tu dlu nasyid mirwana...hahah..mst tun x knal kan? Sbb tun x lyan nasyid ni...

    ReplyDelete
  20. Yang terbaik jawapan faizal tahir..

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri