SERIUS - TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP
Home » » SERIUS - TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP

SERIUS - TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP

7 May 2013 80 Comments


Tahukah korang dimana tanda-tanda Kiamat Kecil telah lengkap. Harus diingati dimana kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. 

Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah) telah runtuh di Georgia.

Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.


1-Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari.


2-Zina bermaharajalela.


“Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim.


Kalau korang tengok di Media bersepah pasal Zina tu yang keluar media yang tak keluar media lagi la banyak agak-agak masa korang tengah baca artikel ini ade berapa ramai yang tengah berzina di dunia ini.. Subhanallah!

3-Bermaharajalela alat muzik.

“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. ” Ada yang bertanya kepada Rasulullah saw; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah.


Ini memang tidak dapat nak dinafikan la alat muzik sememang nyer bermaharaja lela korang tengok la media sekarang, bersepah rancangan-rancangan musik dan program-program yang melalaikan.


4-Menghias masjid & membanggakannya.


“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid” – Riwayat -Nasai.


Korang lihat dekat negara kita sendiri sudah, berapa banyak masjid yang berhiasa tesergam indah? Bahkan sekarang ini menara di Mekah jugak sudah seperti menjadi kebanggaan buat kita betapa tinggi nyer.


Sebab Nabi Muhammad SAW penah menyebutkan:


“..apabila engkau melihat orang yang tidak berkasut, tidak berpakaian, miskin, pengembala kambing berbangga-banga menegak dan meninggikan bangunan.” SubhanAllah!


Seperti mana yang kita lihat sekarang tanda kiamat di tepi Kaabah jer iaitu Menara Jam Di Raja Mekah.


5-Munculnya kekejian.


“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.


6-Ramai orang soleh meninggal dunia.


“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik & ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad.



7-Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.

“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia”


- Riwayat Thabrani.


8-Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.


“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad.


9-Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.


Diriwayatkan dari Abu Hurairah lah.a. “Di antara tanda-tanda telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang”.


Ini pon sudah menular di negara kita.. lihatlah artis-artis sekarang berpakaian tetapi telanjang pakaian tak cukup kain.


10-Bulan sabit kelihatan besar.


“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”


- Riwayat Thabrani.


11-Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.


“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim.


Zaman sekarang nie kita sukar untuk membezakan dan keliru samaada berita yang di sampaikan tersebut adalah benar ataupun tidak.


12-Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.


“Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar.” – Riwayat Ahmad.


13-Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.


“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai” – Sahih Muslim.


Apakah arab akan kembali menjadi padang rumput semula seperti mana pernah di lakonkan dalam cerita The Mummy : Scorpion King ?


14-Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda.


“Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti ‘bulu merpati’ yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga.” – Sahih Abu Daud & Nasai.


Haaa.. yang ini sudah banyak berlaku bak yang jauh dan dekat mungkin terdapat di kalangan sahabat atau keluarga korang juga melakukan seperti ini.


15-Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam.


“Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya).” – Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.




Kini, Kita hanya menuggu saat tibanya..


Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.


(H.R Muslim).


Keterangan:


Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat.


Sepuluh tanda itu ialah:


1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.


2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.


3. Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.


4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa. Sepertimana nasa juga mengeluarkan kenyataan dimana suatu hari nanti matahari akan terbit di belah BARAT!


5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.


6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.


7. Gempa bumi di Timur.


8. Gempa bumi di Barat.


9 .Gempa bumi di Semenanjung Arab.


10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.


Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merosakkan sistem alam cakerawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.


MAKA BERSEDIALAH WAHAI UMAT ISLAM..

80 comments:

  1. Seramm 0_0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazika : Jap ye..
      Hazik : SEKARANG!

      Hazika : Ala, jap lagi arrr..
      Hazik : Nak sekarang!!

      Hazika : Jap lagi, sikittt je lagi..
      Hazik : NAK SEKARANG! NAK SEKARANG!

      Hazika : Sikittttttttttttttt je lagi Abg..
      Hazik : Takde! NAK SKANG! NAK SKANG! NAK JUGAK! NAK SKANG!!!!

      Hazika : Jom, abang?
      Hazik : aummm aummm!

      Hazika : eeeeeeee

      18SX:GAGAL BERSETUBUH KERANA ZAKAR TERLALU BESAR!
      WOW:KISAH MALAM PERTAMA 3 BERADIK!
      ADOI:VIDEO GWIYOMI VERSI WANITA GILA SEKS!

      Delete
    2. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA 2014 (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER 2014 DI MALAYSIA --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) . IPHONE 5C (RM1000) *TERHAD* --> WWW.IPHONEMSIA.COM















      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. BN babi negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dajjal ke orng atas aku ni,biadap.

      Delete
    2. BUDI BAHASA BUDAYA KITA . BERADAB DITUNTUN OLEH ISLAM .

      Delete
    3. DITUNTUT.

      Delete
    4. x sekola bdk ni...hahaha

      Delete
    5. sekolahkan dia

      Delete
    6. apa nk jadi lah budak zaman sekarang ni.biadap sungguh.tk sekolah agaknya budak ni.buat penat je ibu bapa hantar gi sekolah.:(.

      Delete
  3. Anwar ibrahim bnyak kemungkaran(china doll, gay ) secara terang terangan.tetapi tetap diangkat.apakah maksudnya ini ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah??? Hbis mana usaha bersihkan fitnah tu?? Stakat wat ceramah laung2 fitnah2 x gne der...

      Delete
    2. ajak najib debat x berani... pi makamah bn kalah ni x bukti kata bn bodo. macai otak beku tau apa.. dapat bantuan sikit lompat sini sana padahal duit rakyat.

      Delete
    3. kau amik jugak duit tu kan? bila ckp mmg lah kena amik sebab tu duit rakyat ..bangang.. !

      Delete
    4. dh itu duit kita..ambik jela..org dh bg kn..

      Delete
    5. org yang terang terangan keji dijunjung, org yng terang terangan berbakti di hina..
      tanda2 Kiamat..

      Delete
    6. fikir logik pun boleh rasanya. bayangkan anda ada duit beribu-ribu, malah berjuta. takkan lah sanggup cari lelaki. kalau betul terdesak pun, boleh cari banyak lagi perempuan yang cantik kot. hmm

      Delete
  4. ya najib razak n kroni2nya mengamalkan rasuah,bolot harta negara,sebarkan dakyah lucah n bias pada berita2 yg disampai secara terang-terangan,tetapi tetap diangkat tu,ape pula maksudnya??ada mata,lihat,ada telinga,dengar,ada akal,sila guna..jgn main sumbat sume dlm telinga tanpa periksa sahih ke tidak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn lupe altantuya pulak

      Delete
    2. Bn tak memperjudikan agama dan bangsa.anwar tu agen yahudi,terima dana dari yahudi,rakan kepada paul wolffowitz (arkitek perang us terhadap iraq )pakatan sokong kalimah allah digunakan kristian.dap rasis.anwar ada skandal pun diangkat.ko buta hati ke?pemimpin dap penang menghalau peniaga melayu di penang.projek mewah di penang.skandal nurul izzah,skandal mustapa ali,skandal azmin ali.azmin ali derhaka pada ibunya,anwar liwat saiful,saiful sumpah laknat depan kaabah pun korang x percaya?mesti la percaya,ko buta hati,cakap je pandai!!bukak mata,hati pikir dulu.selangor masalah air,bntuan kemana.came on la bro.

      Delete
    3. Kita melayu harus bersatu di bawah umno + pas.lihat pru13 cina semua sokong Dap.melayu berpecah.

      Delete
    4. buang tebiat ke ape ?

      Delete
    5. Cina sokong DAP sbb pemimpin BN corrupt

      Delete
    6. kalo DAP menang sah2 org cina tuntut hak mereka bahkan lebih dr org melayu..

      Delete
    7. biar aq trgkn.
      1Bn tak memperjudikan agama dan bangsa.anwar tu agen yahudi,terima dana dari yahudi,rakan kepada paul wolffowitz (arkitek perang us terhadap iraq )=fitnah

      2pakatan sokong kalimah allah digunakan kristian.=kalimah allah digunkan sblum kdtgan islam. mse jahiliyah lagi. tulah. cakap biar ade ilmu. jangan caye tv3 suku je.

      3dap rasis.=knp dap rasis. kalo nok tau dap ade cina, melayu n india. pkr pon. pas pon. kalo aq ckp bn rasis mcm mne. bn terdiri dari parti yg mne terdiri dri bgse. pakatan teriri dari mahasiswa, sosialis d.l.l.

      4anwar ada skandal pun diangkat.= ko x tau ke tu bukan dia. bapak bodoe abadi nye ko.

      5ko buta hati ke?pemimpin dap penang menghalau peniaga melayu di penang.projek mewah di penang.=dap bagi elaun kpd org yg khatam quran x de spe nk persoalkan. negeri bn ade bagi? tula. kalo keburukan semua nampak. bila kebaikan semua buta.

      6skandal nurul izzah,skandal mustapa ali,skandal azmin ali.=bodo nye ko lagi skali. ko x tau ke ade yg edit. ade yg bukan org sebenar.

      7azmin ali derhaka pada ibunya=ni lagi satu fitnah tv3.

      8anwar liwat saiful,saiful sumpah laknat depan kaabah pun korang x percaya=opkosh la x caye. mcm mne org arab boleh tembus badan dia. dia lagi tinggi pde org arab. jelas depan skrin je.

      9selangor masalah air,bntuan kemana.= kalo masalah air selangor knp salahkan selangor. knp bukan syabas. negeri lain pon ade masalah air jugak. came on la bro.

      dap bukan hanya untuk orang cina
      pas pon
      pkr pon

      Delete
    8. ni macai atas aku.. satu ja nak terangkan nat hang, yang hang tu bodo anak macai baca media akhir zaman

      Delete
    9. bangang org kat atas ni.. mmg nak malaysia jatuh tgn cina!

      Delete
    10. sedih laa.. kmi org sabah.. pa ni.. kmi idup miskin...org smnanjung kaut harta kami.. bgus kluar dr my.

      Delete
  5. Sedih T_T

    ReplyDelete
  6. bn pukimak

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaga sikit percakapan tu.bkn kamu sorang yg bca artikel ni ramai lgi.nk hampir satu dunia.

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Ini la melayu, gaduh semasa sendiri kerana dunia,
    bila nak habis? BN, PAS & PKR, semua sama jer ada buat salah...
    Manusia tak dpt lari dari masaalah dan takada org melayu yg sempurna..
    Jgn menyusahkan generasi yg akan datang sbb politik...
    Bersukur la apa yg ada sekarang, sebelum semua ditarik balik,

    Renung-renungkan wahai sahabat~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku suka ayat ang.. aku nak bg 100 like..
      dorang ni tahu gaduh je..
      memang akan hancur la orang melayu and islam kalau gaduh mcm nie..
      orang bkn islam ketawa tengok kita bergaduh,..
      kesian bangsa2 melayu di jajah dlm diam oleh org bkn melayu..
      sedih aku tgk..

      Delete
    2. SETUJU!!!

      Delete
    3. aku setuju dgn ko

      Delete
    4. aku pun setuju gak..padahal,ni tanah air kita..tpi bangsa lain dok tergolek2 ketawa tgok kita bergaduh sesama sndiri krn politik.

      Delete
    5. Hamba Allah anti-racism8 May 2013 18:37

      x salah berlainan pendapat dlm apa jua hal (kecuali hal2 yg dah terang2 ditetapkan oleh Islam. cth: solat 5 waktu, hudud). yg penting org Islam berpegang kpd al-Quran dan Sunnah.

      Delete
  9. Subhanallah ! Seram nya baca psal kiamat, ya Allah, diri lah kan aku dgn org yg beriman di akhirat nnti

    ReplyDelete
  10. Ke depan nya berharap aq menjadi manusia yg lebih baik,n smoga aq berada dlm lindungan ALLAH...

    ReplyDelete
  11. NABI ISA ALMASIH ADALAH TUHAN... SBB DIA TURUN DARI SYURGA... TP ASAL ORG MUSLIM TK PERCAYA KT DIA?? SBB ISA ALMASIH TUHAN SBB DIA TURUN DARI SYURGA BKNNYA NABI MUHAMMAD... TKKAN KORANG SMUA TK PERASAN?? HANYA PANDANGAN SHJ.. PEACE..

    ReplyDelete
    Replies
    1. isa not al-masih..dajjal al-masih lah..

      Delete
    2. sila tunjukkan bukti yang nabi isa kata dia tu tuhan?? dalam bible, TIDAK ADA satu pun kata-kata nabi isa yang mengaku bahawa dia adalah tuhan. kemuka kan bukti. i suggest utk you supaya tgk perdebatan antara DR ZAKIR NAIK dgn nonmuslim. he's explain will answer all ur questions.. :)

      Delete
  12. sape ckp isa a.s itu tuhan?kalo xtau jgn ckp..la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beb. Aku rasa dia non-muslim kot

      Delete
  13. Pelik dgn komen maki hamun tu. Mcm takde iman

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu saya skg biasalah nk dkt akhir zaman lah katakan

      Delete
  14. what is that mean "diluar dimensi masa manusia" ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alam ghaib.
      Cth : Sehari bersamaan sebulan.

      Sebab kita hidup bersama dgn berbagai makhluk. Cth manusia, binatang, makhluk halus etc.. Wallahu’alam.

      Delete
  15. astaghfirullahaladzim...jgn dicerita berita yang tak pasti..macam mana kalo berita itu salah!!!??? korang yang dapat dosa besar... lebih baik kita beristighfar banyak2...jangan disebabkan politik..kita menjadi jahil.

    ReplyDelete
  16. kalo betul pun, kita tak berhak nak menceritakan keaiban orang lain semata2 nak menjatuhkan seseorang!!!

    ReplyDelete
  17. klu inaikan rambut tu warna hitam mcmne plak ye??

    ReplyDelete
  18. lahanat mcm korg nyh la yg dok prjatuh melayu...... dah tnda2 kiamat dok trpmpang at screen pown xeti nk brtobat...... korg xasa ka bla pru ja suma dapat dosa ckp nk prthankn islam..... mna der........ aduh xsyok la aw kta mlayu prjatuh mlayu.... kta ptut brsatu..... jgn jdi bnsat la bodoh..... aq bkn nk skong mna2 phak k.... dari korg post komen yg berbaur fitnah nyh bek korg msjid buat ibadah....... dah la xyah dok bertenkar....... korg taw ka mna slah mna btul aw da bkti tnjukkan hnya allah ja yg taw mna slah mna btol..... come on la we r brother right..... kta saudara ssama islam so saudara kna la jga saudara yg laen......

    ReplyDelete
  19. DAP akan memerintah malaysia,Dajjal association Party

    ReplyDelete
  20. astaghfirullah al azim..sy rasa drpd kta dk mencaci, baik kita muhasabah diri. kita menyumpah seranah, mengkritik sana sini..mcm kta nmpk hanya org lain yg berdosa, macam kta ni lgsg baik. maaf, hanya menegur sbb tau sy pn bkn perfect. bermuhasabah n bertaubatlah yg terbaik pd pndgn sy. sekian, maaf kalau ada slh silap. assalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi2...... you the great anonymous atas aq nyh..

      Delete
  21. Aku rasa la kan...tanda no 1 tu keluarnya asap dan menyebabkan penyakit kepada org kafir dan mematikan semua org beriman la...maka celaka la sesiapa yang masih hidup dan melihat dimana hari berlakunya hari kiamat.. Allahu A’lam..

    ReplyDelete
  22. ASTAGHFIRULLAH ...

    ReplyDelete
  23. ne perjanjian diantara ALLAH dan ahli Quran . .
    ALLAH menurunkan 3 kitab utama kedunia d mana tiap2 kitab ini ALLAH menyertakan hukum2 ALLAH,tanda2 kiamat,serta janji keselamatan yg percaya kepada-NYA . . samaada TAURAT,KITAB or QURAN .. kita harus berpegang teguh kepada ajaran yg kiti ikuti . .Insha'Allah syurga menanti ! !

    ReplyDelete
  24. Saya nak tanya,kan matahari itu salah satu daripada jenis bintang..lama-kelamaan,gas matahari tu akan habis..betul ke kalau gas matahari tu dah habis,bumi akan bergelap selama 3 hari dan manusia akan ditidurkan selama 3 tahun.??Dan apabila kita bangun dari tidur itu,akan berlakulah kiamat.. betul ke?? saya cuma nak kepastian.. itulah apa yang saya saya dengar... :')

    ReplyDelete
  25. dajjal rogol mak kau dan lahirlah kau yg otak mcm dajjal anonymous..

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum cik abg or cik adik or cik akak... mak saya awak jangan main cakap bukan2... suka hati je nak menyumpah org...

      Delete
  26. korg xrse ke kalo gdoh dsbbkn politik ni pin slh stu tnde kiamat..n,kalo ko seorg islam ko xkan mncrut-crut or mnyumph sranah org laen..think with your brain..be matured..

    ReplyDelete
  27. Ya Allah matikanlah aku dlm keimanan... jgnlah Kau biarkan kami hidup semasa berlakunya kiamat.. kami takut Ya Allah.. Kami takut jika kami menjadi pengikut dajjal .. selamatkanlah kami ,, amiin

    ReplyDelete
  28. Ya Allah matikanlah aku dlm keimanan... jgnlah Kau biarkan kami hidup semasa berlakunya kiamat.. kami takut Ya Allah.. Kami takut jika kami menjadi pengikut dajjal .. selamatkanlah kami ,, amiin

    ReplyDelete
  29. Amin,,,,,,aku perlukan pemimpin,,

    ReplyDelete
  30. takut~..... -_-'

    ReplyDelete
  31. no 13 tu bukan tanda besar kiamat,ke?

    ReplyDelete
  32. Yg penting jgn berhenti bertaubat setiap masa, kerna setiap masa kita tidak sunyi dari buat dosa. Rahmat Allah melebihi kemurkaan Nya. Wallahu alam.

    ReplyDelete
  33. sudah nyata semuanya tinggal menunggu kematiannya semua umat muslim,karena umat muslim tidak akan mersakan hari kiamat

    ReplyDelete
  34. Komen2 macai pr pukimak anak haram!HOI MACAI PR BANGSAT!NI SALAH SATU TANDA!KAKI LIWAT DI ANGKAT SEBAGAI PEMIMPIN!ANUAR AL JUBORI!??KORANG YG MELAYU SOKONG PR YU MMG ANAK HARAMLG HINA DARI BABI!

    ReplyDelete
  35. melayu patut mampos dulu. pastu cina last skali india. pui. cepat sikit malaysia warrr!!!! yeahhh !!!

    ReplyDelete
  36. Pembetulan,

    ' Kalau korang tengok di Media bersepah pasal Zina tu yang keluar media yang tak keluar media lagi la banyak agak-agak masa korang tengah baca artikel ini ade berapa ramai yang tengah berzina di dunia ini.. Subhanallah!.. '

    Bukan Subhanallah... tp Nauzubillah atau Astagfirullahalazim..

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum...

    ReplyDelete
  38. Jgn jd xtau pikir2 rakan2 semua... Ingat apa yg dh jd hr ni adalah tgalan dr ibubapak kita,maka terbentuklh negara mlysia yg penuh dgn kemaksiatan dn kemungkaran Krn trsilap memilih pemimpin... Jd jgnlh kita tgalkn pd jenerasi kita ngara yg penuh dgn Dosa... Krn memilih Jln islam Dan pemimpin yg menyokong Islam adalh jihad.... Terang2 pahala.... Pikir2 la sahabat2 ku

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri