SERIUS - Inilah Dosa - Dosa Dr Mohammand Mursi Yang Dibenci Rakyat
Home » » SERIUS - Inilah Dosa - Dosa Dr Mohammand Mursi Yang Dibenci Rakyat

SERIUS - Inilah Dosa - Dosa Dr Mohammand Mursi Yang Dibenci Rakyat

38 Comments


Jatuh sudah Morsi. Beliau hanya dapat memerintah tak sampai sepenggal. Jika dengan Mubarak mereka boleh bertahan bertahun - tahun tetapi dengan Dr Mursi, tiada hormat dan belas kasihan.

Adakah Ini DOSA -DOSA MURSI Yang ditolak Rakyat Mesir?


1. Dosa Mursi itu adalah kerana dia boleh mengantarkan Mesir dalam setahun ke arah kemajuan. Yang dulu zaman mubarak gandum hanya boleh dihasilkan dalam negeri sebanyak 20% paling banyak, sekarang sudah melampai 60%. Dulu perlu mengimport ke Amerika, sekarang Mursi mengimport dari negara yang dia inginkan, yang lebih menguntungkan rakyat. Keadaan ini dapat menjimatkan belanja negara sampai jutaan dollar pertahun sekaligus meningkatkan ekonomi petani.

2. Dosa Mursi adalah kerana membangunkan terusan Suez menjadi pasaran bebas dunia. Yang dulu di zaman mubarak hanya menghasilkan wang sebanyak 5.6 bilion dollar pertahun, akan meningkat 100 bilion dollar pertahun.

3. Dosa Mursi adalah menaikkan gaji PNS dan pesara sebanyak 200% lebih, sementara harga-harga barang boleh dipertahankan tidak naik, sehingga PNS jadi lebih makmur.

4. Dosa Mursi adalah membina kilang samsung terbesar di Arab di wilayah Bani Suwef, sehingga harga barang elektronik menjadi murah.

5. Dosa Mursi adalah membuat kilang kereta sendiri sehingga untuk tahun-tahun ke depan tidak perlu lagi mengimport kereta.

6. Dosa Mursi adalah membuat kilang senjata sendiri sehingga tidak perlu lagi mengimport senjata-senjata rongsokan dari Amerika.

7. Dosa Mursi adalah membuat kilang Innar (sejenis tablet / ipad), sehingga seluruh rakyat nanti boleh merasai enaknya memakai barang elektronik bermutu dengan harga yang berpatutan. Anak-anak sekolah boleh belajar pakai alat canggih.

8. Dosa Mursi adalah mampu mempertahankan, bahkan menambah rizab pertukaran asing Mesir yang sebelumnya sudah di ambang kebankrapan.

9. Dosa Mursi terbesar adalah dia selalu solat berjemaah di masjid, hafal al Qur'an, selalu tahajjud dan sabar terhadap segala caci maki.

10. Dosa Mursi adalah menyokong perjuangan Palestin, Syria dan Myanmar.

11. Dosa Mursi yang tidak kalah parahnya mengeluarkan Mesir dari kuasa tentera dalam 40 hari, di mana Erdogan perlukan bertahun-tahun untuk melakukan itu.

12. Dosa Mursi meningkatkan harga diri negara Mesir di hadapan negara Arab lain bahkan dunia. Hingga Mesir jadi negara yang dipandang dunia.

13. Dosa Mursi adalah berusaha membangunkan tenaga nuklear dan tenaga matahari sebagai tenaga alternatif di Mesir.

14. Dosa Mursi adalah kerana dia mampu menarik pelabur luar negeri dan mempertahankan kepercayaan asing di Mesir.

15. Dosa Mursi adalah membuka kembali jalan darat antara Mesir dan Sudan sehingga kerja sama dalam bidang ekonomi kedua-dua negara akan meningkat.

16. Dosa Mursi adalah mampu membuka lapangan kerja baru untuk 600 ribu lebih orang pengangguran.

17. Dosa Mursi adalah berusaha mengembalikan harta yang dibawa lari ke luar negeri oleh Husni Mubarak dan minions.

18. Dosa Mursi adalah menegakkan kehakiman yang sebenarnya.

38 comments:

  1. mmg org yg menegakkan syiar islam pasti x disenangi musuh-musuhnya, baek dluar mahu pn dalam mesir sendiri...
    bergembiralah golongan2 sekular semahunya sebelum maut menjelang tiba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga allah bersama bersama mereka

      Delete
    2. Yuyu Zulaika7 July 2013 20:37

      Tujuh fesyen tudung si gadis yg dapat mencabar lelaki.
      Tgk banyak gambar disini-->gadis-tudung.jpg

      Antara 10 kemalangan yg paling mahal di dunia.
      Sila tengok gambar ni-->kemalangan-termahal.jpg

      Tau kenapa menjual tubuh itu lumayan??
      Nak tahu kenapa, tgk gambar ni-->jual-tubuh.jpg

      Delete
    3. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM

      IPHONE 5 (RM1200) , IPHONE 5S (RM1350) , IPHONE 5C (RM1000)?--> WWW.IPHONEMSIA.COM










      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. minions tu yang dalam despicable me tu ke.. terbitan ILLUMINATION NETWORK

    ReplyDelete
  3. bila la org cm ni nk tadbir Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu Nuar jadi pm...

      Delete
    2. Nuar pm ranap negare

      Delete
    3. hahaha..tol tu..takot jadik macam palestin je nanti

      Delete
  4. PM Israel ucap tahniah Mesir ,sbb berjaya jatuhkan Dr Morsi , siap dgn bunga Api di Tel Aviv Israel ..

    ReplyDelete
  5. morsi meh sini dtng malaysia jadi pedana mentri lagi bagus dari si botak ngan mama rambut singa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. bagi peliwat antarabangsa jadi pm lagi bagus dari mursi

      Delete
    2. haha..baik kau bunoh org,wahai org ats..sbb mmbunoh agi baik dri mnfitnah..hang nmpak depan mata ka ckp org tu liwat?

      Delete
    3. Kesian org ats ni, x pernah tgk video org tu meliwat. Lebih dr satu kot. Muka pn sebijik. Zmn skrg ni x pyh tgk dpn mata, video yg dsahkn tulen pn da ckup. Jp nk tnye blek, betul ke fitnah?

      Delete
    4. cakap lah apa nak cakap...aku xkan percaya fitnah2 tu....
      satu lagi....video zina n liwat meliwat tu bukan makanan aku, macam makanan korang...jijik dan berdosa...xhalal!!!!!!!!!!!! ada kau faham??????

      Delete
    5. eleh ayat nak sedapkan hati!! padahal bukti dah ade depan mate..

      Delete
    6. Oi gile. keputusan mahkamah ialah suke same suke. sah2 la meliwat. gile punye org.

      Delete
    7. video tu tak betul , org dh kaji tu bukan anwar ,tu org lain , sbb rambut die tksama , anwar buat rambut tapak satu ke kat tepi . esoknye die pegi mahkamah rambut tepi tebal n tkde kesan potongpn

      Delete
    8. hahahaha...semuanya nak sedapkan ati.. da terang2 orang tu meliwat..orang tu besekongkol dengan israel.. orang tu nk jatuhkan melayu n nk naikkan cina.. orang tu nk perbodohkn semua orang melayu..tp semua masih nk jadik hamba c peliwat tu..hadoi.. x paham aku ngn perangai taik korang ni..

      Delete
    9. cm korang pon penah kne liwat je??xtau2 je liwat...ke korang tuhan yg tau sgt adegan liwat tu berlaku?????kecik2 xnk mampos..bila besar bodoh bertingkat

      Delete
    10. kau sibuk cakap pasal tuhan, mencarut banyak jugak. pastu nak sedapkan hati cakap semua org tak sempurna. pigidah

      Delete
  6. tempat dia di malaysia...bukan di mesir......

    ReplyDelete
  7. haishh, sayang..pemimpin mcm ni punya baik pon ditolak..

    ReplyDelete
  8. apa yang dosanya??....saya pelik.....dia bina untuk kebaikan kan??...sila terangkan sedikit-sebanyak yg mungkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak faham ea bahasa kiasan ?

      Delete
    2. Cakap bodoh kan marah..
      Nak ditamparkan ,Kawan

      Delete
    3. Adei.. Ade jgak ke yg cmneh...

      Delete
  9. Nasib la orang Mesir...perjuangan org2 yg bodoh..negara tergadai..bani israel yg bsorak..stoopid like a dog

    ReplyDelete
  10. Rugi la :( Orang2 kafir di Amerika ,Israel apabala tu takot ngan Musir ni sebab tu la.

    ReplyDelete
  11. xfaham aku..ape yg rakyat mesir nk sbenarnya..

    ReplyDelete
  12. Dr Mursi.... hidup mu bukan kerana pujian dan mati mu bukan kerana kejian. Cabaran Tuhan amat besar namun bersabarlah wahai Mursi, Tuhan tetap bersama mu...

    ReplyDelete
  13. even I'm not a muslim, sy sokong Dr Mursi bbdg dgn pemimpin tempatan yang gila harta.

    ReplyDelete
  14. kalau lah malaysia ade pemimpin macam ni baru lah aman malaysia tkde lagi konflik yg melanda malaysia . pemimpin skrg pentingkan harta smpai sanggup tgk rakyat menderita .

    ReplyDelete
  15. kalau korang nk..aku boleh jadik menteri.. aku ni pndai jugak memerintah.. jgn lupe undi aku k..

    ReplyDelete
  16. aku xnak nuar , aq xnak najib yang dayus ! aku nak mosrsi :(

    ReplyDelete
  17. bodh,bangang mcm babi rakyat mesir ni.pemimpin dh bagus tlak,,BANGANG!.jgn msia jd mcm ni dh la,tu pun ade gak segelintet org2 yg bangangan gak kt msia ni

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri