SERIUS : SITUASI KUBUR ANDA JIKA MATI DI MEKAH (4 Gambar)
Home » » SERIUS : SITUASI KUBUR ANDA JIKA MATI DI MEKAH (4 Gambar)

SERIUS : SITUASI KUBUR ANDA JIKA MATI DI MEKAH (4 Gambar)

26 Jul 2013 48 Comments
Beginilah 'perjalanan' yang perlu dilalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah. Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, Untungnya siapa yang mati di mekah.

Perjalanan percuma ke Masjidil Haram,di bayar oleh pakej yang kita datang, dari duit yang kita punya juga. 



Jenazah kita akan disusun di bawah tempat Muazzin ( bilal ) di dalam Masjidil Haram sebelum di solatkan.

48 comments:

  1. gelapnya lubang tu. tapi lagi best meninggal kat Mekah :) anyway, tumpang kejap ye. kepada sesiapa yang berminat dengan handphone clone gred AAA seperti Iphone 5 dengan harga yang berpatutan, bole jenguk blog saya :)

    http://snowbie4.blogspot.com/2013/07/iphone-5-klon-available.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik aku beli sendiri...

      Delete
    2. ye.....


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































      ke............................................................







































































































      oh////////////////////////////////////////////////////////////
















































































































































































































































      begitu.

      Delete
  2. Tq, saya tetap x minat jualan diatas ni...

    ReplyDelete
  3. 3310 clone AAA x de ke?

    ReplyDelete
  4. subhanallah,betuahnya mereka..bersemadi dikalangn para sahabat

    ReplyDelete
  5. "Beginilah 'perjalanan' yang perlu dilalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah. Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda kemudian hari."

    Rumusan : penulis yg menulis ayat di atas seperti kurang pengetahuan agama islam....basic knowledge rendah sgt....sedih la kalu penulis ni beragama islam....baik blajar agama byk2 sblm menulis sesuatu yg berkait dgn agama...jgn jd bodoh sombong....

    Minta maaf kalau komen sy menyakitkan hati penulis, sbb sy lebih sakit hati bila ada yg mempersendakan agama islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju..walau apa pun keadaannya..impian umat islam untuk disemadikan di bumi anbia..

      Delete
    2. memang jahil murakab camni..kalau bukan bulan Ramadhan lama aku maki..memang selayaknya kena maki yang bagi statement tu...

      Delete
    3. Penulis perli.. Kubur bukan untuk diziarahi.. Yg pergi kita boleh doakan dimana2..bukan hnya pabila pergi ke kubur baru nak doa.. Takut ad unsur khurafat. Urusan jenazah lagi penting dr pergi ke kubur untuk menatap si mati yg telah ditanam. Fikir dulu ye sahabt2 sekalian.

      Delete
    4. Benda skit2 pun nk gaduh,mcm haram jadah..sensitif xbertempat ni bubuh penendang jer jawab dia..

      Delete
    5. ORANG YANG TULIS STATEMENT NI ISLAM KE?

      Delete
    6. Tahniah Amaturis cari gaduh. kerana mulut bdn binasa. Melayu mmg garang sesama sendiri. Amaturis ni kalau dah pandai sgt, beritahu la apa yg betul bukan ngutuk tanpa fakta.

      Delete
    7. tak nampak pon ayat "memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda kemudian hari." mmg betul arr takde batu nesan .. kat sana kan tutup guna plat batu je .. pastu lepas setahun liang yg sama digunakan semula untuk masukkan jenazah baru ... kat sana mane ade amalan mcm kita kat mesia ni ... sepatutnya.. mmg tak payah tarok batu nisan atau apa2 binaan sebab tanah kubur tu kan tanah wakaf .. bila korg letak binaan tu .. jadinye korg dah meng hakkan benda yg bukan korg punya .. lebih2 lagi kat tanah kubur .. ziarah tu tak penting .. yg penting doa kita untuk si mati tu... alahai .. small matter la .. stakat tulis mcm tu .. amik pengajaran je udah la ini emosi lebih ... hurmmmm

      Delete
  6. "Beginilah 'perjalanan' yang perlu dilalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah. Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda kemudian hari."

    Rumusan : penulis yg menulis ayat di atas seperti kurang pengetahuan agama islam....basic knowledge rendah sgt....sedih la kalu penulis ni beragama islam....baik blajar agama byk2 sblm menulis sesuatu yg berkait dgn agama...jgn jd bodoh sombong....

    Minta maaf kalau komen sy menyakitkan hati penulis, sbb sy lebih sakit hati bila ada yg mempersendakan agama islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.setuju sangat, apalah admin ni

      Delete
    2. Mana lagi penting ziarah kubur or ziarah si mati sebelum dikebumikan.

      Delete
  7. Btul tu org atas...kita perlu bersyukur Allah sgt syg kan kita..meninggal di makkatulmukarramah....TANAH SUCI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ia nm putri bunian tu alim sgtla smpai kan nama hantu pon ko pinjam nama..paloi

      Delete
    2. idop sarawak~~lolol

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Like dgn org atas..

    ReplyDelete
  10. betul..penulis ni tulis macam teruk sangat mati kat sana.ngoks!!padahal suma org nak meninggal kat situ.uhu

    ReplyDelete
  11. suka ati dia la nak tulis apa pun..tu pun nak kecoh.ngok punya org

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita sebagai sesama islam kenalah saling nasihat menasihati.....

      Delete
    2. ko nsht bagai nak rak pon ade dia org kisah?tgk je artis zmn skrg...belah sini belah sana,bg mreka islam ni agma melecehkn krn mlrang bpkaian seksi..org islam sndri dh brangpn agma mreka tak suci.tbukti dgn jelas arts melayu zmn skrgla..alahai kalah omputih..kopek tersembul bagai nak kuar..

      Delete
    3. Adakah kita sbagai islam mencontohi org yg kita selalu nampak or mencontohi rasul dan mengikut yg didlm alquran.

      Delete
  12. orang atas,ko membebel apa haaa.. bg nasihat sikit melenting.. lalala~

    ReplyDelete
  13. Kalau mati di mekah,keluarga si mati tak boleh bawa jenazah ke malaysia ke untuk disemadikan di sini...sekadar nak bertanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh.. Byr smua kos penghantaran balik jenazah menggunakan kapal terbang.. Yg mengambil masa untuk jenazah dikebumikan. Berhari2 menunggu untuk ad tempat.. Makin lama untuk ditanam. Makin lama si mati terseksa..

      Delete
  14. Boleh terasa nada sinis dan negativiti penulis blog ni terhadap kematian di Mekah. Mana baiknya dengan "istana" yang kita akan dapat di Tanah Jawi ni?

    ReplyDelete
  15. sepatutnya tjuknya begini : Alangkah bahagianya jika dpt mati di bumi Anbia'..

    ReplyDelete
  16. admin : sy x stuju dgn ayat ni
    " memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda kemudian hari"

    stiap org yg meninggal di mekah akn dikebumikn dlm petak2 ( mcm petak sawah padi ) dimana stiap petak itu di tandakn dgn nombor2.. dan di dalam stiap petak itu stiap kubur ditandakn dgn 2 biji batu.. waris si mati dpt mngenali si mati dgn koordinat yg direkodkn smasa pengkebumian.. sy sendri baru menziarah arwah abah sy pd bulan lepas di sana..

    bcb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe on your time but not now. baru2 ini ibu telah meninggalkan kami & disemadikan di mekah. even ayah pon x boleh ikut ketika disemadikan. tiada no utk tahu yang mane satu kubur ibu kerana mereka mmg xmau sanak saudara dtg melawat....

      Delete
  17. lol xkn la keluarga nak dtg ziarah x dpt cam kubur dah..xkn la diorang tanam mayat kat sana cm tanam bangkai kucing je..kalau cmtu rela lg bwk balik rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanam jelah sana.. Xder msalah. Kubur bukan tempat untuk kita meratapi si mati yg sudah pergi.. Jngn jadi macam pengikut yg menangisi di kubur. Meminta2 di kubur..

      Delete
  18. Ussoli ala azal maiyiti arbaa' takbirroti fardhal kifayati makmuman lillahitaala...Allahu Akbar

    ReplyDelete
  19. udah udah jangantah bekelahi, kita mati dimanapun itu ketentuan Allah, ni kelahi ni mcm kamu yg menentukan, mati di makkah mati syahid lah tu.. 'walau raga kita terpisah jauh namun hati kita selalu dekat' untung tau mati di makkah, dajjal tidak dapat pijak kesana nanti, dan juga kita dikuburkan dekat dngan rumah Allah dan rasul2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..saya setuju dengan org yg berhentikan pergaduhan ini...korang semua tak perlu bergaduh...kalau korang teringin sangat nk pergi sana,pergi je lah...jangan sampai bergaduh mcm ni pulak...astaghfirullahalazim....

      Delete
  20. wow!!








































































































    betul..























































































    ker??












































































































































































    terer ahhh!






































































































































    aperla


























































































































    admin nih!

    ReplyDelete
  21. Tersedia :
    1.Viagra USA no 1
    2.Cialis England 20/50/80 mg
    3.Levitra Germany 20/100 mg
    4.Procomil Spray
    5.Perangsang Wanita Spontan
    6.Vakum + Crem Payudara Montok
    7.Vakum Big Long + Lintah Oil
    8.Boneka Full Body
    9.Sextoys P/W Komplit

    http://www.pusatobat-priaperkasa.com/

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri