SERUS : BEKAS TENTERA TUKAR JANTINA, BERKAHWIN DAN MEMELUK ISLAM (4 Gambar)
Home » » SERUS : BEKAS TENTERA TUKAR JANTINA, BERKAHWIN DAN MEMELUK ISLAM (4 Gambar)

SERUS : BEKAS TENTERA TUKAR JANTINA, BERKAHWIN DAN MEMELUK ISLAM (4 Gambar)

43 Comments
Seorang bekas askar telah membuat satu kelainan dari yang lain iaitu dengan menukar jantina dan memeluk Islam.


Lucy Vallender, 28, berkata, dia akhirnya berlaku "jujur kepada dirinya" selepas menjadi Muslim pertama di Britain yang tergolong dalam golongan transgender.

Di sebelum ini pernah menjadi tentera Territorial Army dengan nama lelaki sebagai Laurens telah pun menjadi isteri kedua kepada seorang Muslim yang warak.

Lucy, yang pernah tinggal di Cirencester, berkahwin dengan lelaki yang dikenalinya melalui laman web mencari kekasih tanpa memberitahu yang dia pernah menjadi seorang lelaki.

Sekarang, dia mula bersembahyang lima kali sehari dan memakai purdah penuh dan menghabiskan masa dengan membaca al-Quran.

Walaupun begitu, dia telah diharamkan oleh pihak masjid tempatan daripada bersolat di ruang wanita dan mendakwa dia hanya boleh bersolat bersama dengan kaum lelaki mengikut jantina asalnya

Mengikut kisahnya, dia memeluk Islam setahun kemudian selepas menonton programTV mengenai agama.

"Saya pernah memberitahu ibu saya mengenai hasrat untuk menukar jantina. Ibu saya terkejut dan tidak berkata apa-apa"

Dia akhirnya bertemu dengan Murad, yang mempunyai dua anak hasil perkahwinan dengan isteri pertama pada bulan April dan menjadi isteri keduanya yang sah.

"Saya suka dia kerana dia seorang yang baik dan bertutur dengan lemah lembut", katanya.

"Mereka mengatakan bahawa saya seorang Muslim transgender yang pertama di Britain tetapi saya yakin terdapat ramai lagi - mereka hanya takut untuk mengakuinya," katanya.

Katanya lagi, dia pernah diharamkan dari memasuki Masjid Broad Streets oleh mereka yang tersinggung dengan jantinanya.

Dia berkata: "Cara mereka melayan saya sangat menjijikkan."

"Mereka bertanya kepada saya soalan mengenai saiz coli saya, tanya mengenai halkum saya, mengenai tempoh haid saya dan meminta untuk melihat sijil kelahiran".

"Mereka kata saya perlu bersolat dengan lelaki jadi saya keluar dan bersolat di rumah sahaja." 

"Saya harap orang ramai akan mengubah sikap mereka dan orang lain seperti saya akan sedar bahawa mereka bebas untuk menjadi diri mereka sendiri." 

Jurucakap Masjid Swindon berkata: "Semua orang dialu-alukan, selagi mereka berkelakuan menurut Islam."


Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

43 comments:


  1. Onani dianggap banyak orang sebagai salah satu alternatif berhubungan seks tanpa penetrasi yang aman. Meskipun banyak pria yang percaya bahwa mereka sudah paham tentang alat kelamin dan respon seksual mereka. Tapi sesungguhnya mereka tidak paham bagaimana teknik dan cara onani yang betul dan sihat secara seksual.

    Kebanyakan lelaki hanya mengetahui sedikit dari potensi erotis dan orgasme sistem genital mereka. Silahkan baca tips sederhana dan menyenangkan di bawah ini bagaimana cara onani yang baik dan benar khusus untuk pria. Onani sesungguhnya tidak harus selalu menjadi “urusan cepat”. Luangkan waktu anda dan nikmati.
    Privacy dan Waktu
    Kebanyakan pria melakukan onani atau masturbasi dengan cara mengocok penis dan dilakukan secara sembunyi-sembunyi dan cepat. Melakukan onani dengan cepat dengan harapan bisa segera selesai dan puas adalah cara onani yang salah

    Cara onani seperti itu hanya akan menciptakan pola orgasme yang cepat dan membiasakan sistem syaraf untuk sesegera mungkin orgasme dan ejakulasi.

    Teknik onani biasa dilakukan dengan bantuan beberapa stimulasi dari luar seperti dengan melihat gambar cewek bugil atau menonton film porno atau kemungkinan hanya dengan berfantasi seksual melalui pikiran.

    Pastikan anda membuat diri anda nyaman terlebih dahulu sebelum mengocok penis dan melakukan onani. Waktu yang cukup dan tempat yang privacy, hal ini bermanfaat agar tidak ada gangguan saat anda sedang barasik-asik dengan diri anda.

    Untuk latihan menahan ejakulasi, biasakan jangan berpikir atau berkhayal erotis untuk membuat penis ereksi, konsentrasilah pada diri anda sendiri dengan mengocok penis anda menggunakan tangan. Nikmati setiap gesekan yang anda rasakan tapi jangan menciptakan stimulasi seksual dari pikiran. Rangsangan fisik saja tanpa pikiran erotis bisa membuat penis anda tegang dan membuat waktu anda beronani semakin lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :


      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM





      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. SEBARLA AJARAN AGAMA ISLAM WAHAI SAHABATKU..

    ReplyDelete
  3. Admin tolong jangan sebarkan berita yang tidak mempunyai kesahihan yang betul-betul benar supaya sesetengah orang tidak terpengaruh dengan agenda orang kafir yang ingin merosakkan fikiran umat Islam. "Saya harap orang ramai akan mengubah sikap mereka dan orang lain seperti saya akan sedar bahawa mereka bebas untuk menjadi diri mereka sendiri."

    Jurucakap Masjid Swindon berkata: "Semua orang dialu-alukan, selagi mereka berkelakuan menurut Islam."

    ReplyDelete
  4. Tp hukum tetap jelas.. LELAKI HARAM BERKAHWIN DGN LELAKI.. wlau atas apa NIAT SEKALIPON....

    ReplyDelete
  5. Article ni mngelirukan..kn dh memang jelas sape yg tukar jantina berat azabnye waima dia warak cmne skalipun..bila islam diselewengkan camni la jadi nye...

    ReplyDelete
  6. Tak berani nak kata apa bila isu macam nie. Bila pikir logik, rasa macam nak mempersendakan Islam pon ada. mohon admin dapatkan maklumat secara terperinci sebelum mengeluarkan artikel yang mengelirukan dan boleh menyebabkan sesuatu agama diperlekeh.

    ReplyDelete
  7. byk sj group2 kat luar sana yang konon2 islamik tpi adik beradik ja mcm sister in islam kat malaysia ni...nk bg rosak imej islam..islam moderat la bagai..walhal mcm setan

    ReplyDelete
  8. Fikir dulu admin sebelum post benda2 mcm ni.. sudah jelas lagi sahih tukar jantina itu haram!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. matlamat TIDAK menghalalkan cara!
    halal adalah HALAL! dan haram adalah HARAM!
    apa matlamat admin nih??
    transgender masuk islam?? kalau dah taubat nasuha tu boleh la nak terima, ni memang dah menghina islam ni! kalau kat malaysia, kau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL LA, KLU NK MASUK ISLAM, TETAP ISLAM TERIMA,TAPI DIA TUKAR JADI PRMPUAN DH DIKIRA HARAM..TUH AKU PANGGIL BONGOK!!DIA SENGAJA HINA ISLAM!!!

      Delete
  10. kita2 ni takpayah dok jadi ustaz2... kita ni bukan cukup pon ilmu agama, sesetengah kita tu sembahyang pon tak cukup waktu lagi... jangan terus buat konklusi kata agenda mat saleh la, haram apa2 la, dan mcm2 lagi... ingat, kita kena rujuk dengan orang berilmu agama dengan lengkap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp bro..halal dan haram dalam islam ni dah jelas..islam melarang umatnya tukar jantina..dlm isu ni,jelas dia tukar jantina dan benda tu tak betul..kita digalakkan utk nasihat menasihati walaupun kita tak sempurna..ingat tu..halal tu jelas dan haram tu juga jelas..

      Delete
    2. betol jgn jd ustaz.. tp ini kdg2 blh mnimbulkn fitnah cthnye kite spttnye mnyokong n terima die.. ?? wth. die dialu2kn sbg islm tp sebagai muslimin.. bkn muslimat

      Delete
    3. tetapi apa yang bro atau sister 11.55 cakap tu betul jugak... kita tak boleh jadi ustaz kalau agama pon tak cukup mantap...bagi kes ni mungkin dia tukar jantina masa sebelum masuk islam... jadi takkan dia nak tukar balik jika proses menukarkan jantina tu boleh memudaratkan dia semula... jadi saya pon tak habis lagi pengajian agama kat uni, saya taknakla buat hukum sewenang wenang...

      Delete
    4. makna tukar jantina tu bukan dr segi 'fizikal' dia bro. tp dr segi dia dan org sekeliling layan dia. makna kata takyah la nak bertudung. sembahyang kat saf wanita. dia tetap lg lelaki walaupun 'kelelakian' dia dah takde. bukan suruh keluar modal pun utk jd 'lelaki' semula.

      Delete
    5. tapi bukan ke haram lelaki kawin sesama lelaki? suami die warak takkan x tau haram menikahi lelaki?

      Delete
  11. ADMIN..TOLONG JANGAN SIARKAN CERITA YANG TIDAK BERMORAL DAN MENYENTUH SENTIMEN AGAMA ISLAM..JIKA TERUS BERLARUTAN..LAPORAN AKAN DIBUAT.

    ReplyDelete
  12. http://MegaStoon.Com/?share=37451
    http://sms.megastoon.com/sms.php?share=37451

    ReplyDelete
  13. macam la admin ni peduli ape korang bagitau!!.. mcm hape ntah..

    ReplyDelete
  14. Ni la namanya nak masuk islam tak tau hukum hakam yg sepatutnya...tak kira la dah belajar agama ke belum sekurang2nya dah tau halal haram..

    ReplyDelete
  15. Kenyataan ssorg yg ingin mcalar nma baek islam.. Slpas ni ade la org islam tukar jantina pastu wat lakon jd warak.. Org jahil pun pcya n skong.ni yg mrosakkn msa dpn

    ReplyDelete
  16. wtf.... jika cerita ni benar2 mungkin boleh diterima... hidayah milik Allah... ikut la DIA nak bagi kat sapa yang dikhendakiNya... kita tak payah buat hukum sendiri... benda yang tak jelas di depan mata, jangan kata apa2... mungkin ada ayang akan kata perbuatan MAKNYAH ni boleh menimbulkan fitnah, tapi tanya balik, SAPA YANG MULAKAN FITNAH TU? manusia kan? org yang fitnah tu tak berdosa? kalo ada bukti kukuh yang boleh dihujahkan takpa, tapi kita tak tahu apa buktinya... baik senyapkan diri dan amik iktibar... jangan jadkan ikutan...

    ReplyDelete
  17. Kita x tahu,kita senyap.Tapi mmg ade dlm artikel tu ckp dia tkr jantina sebelum masuk Islam...Cuma x pasti ni boleh atau x..Wallahualam..

    ReplyDelete
  18. niat tidak menghalalkan cara..

    ReplyDelete
  19. Smakin dia mendalami islam,smakin luas ibrah (pengajaran) yang menghujaninya.mungkin perbuatannya terserong,yg memecah belahkn umat islam dlm menilainya,tetapi maksud Allah ta'ala itu murni,segala peristiwa dan musykilat tak tercapai dek akal yang rapuh ini ada rahsia hikmah (kebijaksanaanNya)
    lihatlah bagaimna Allah ingin menegur kita kembali,dalam kita menegur dia..Kini,Umat islam semakin tidak tahu erti 'mengapa aku memeluk islam?'.dn semakin jauh ketinggalan ntu meneruskn perjuangan para salafussoleh & anbiya'..apalagi al quran selembaran saja mmpu dibaca.suntukah masa yg ada?.Dalam konteks kehidupan ini pula seakan tidak selari dengan syumuliyyatul islam. bagaimana mungkin kita membela islam sdangkan diri sndri pudar dgn penghayatan islam.Islam smakin hilang serinya.semakin dipersenda hina..
    dn kita masih lgi dlm kelekaan & kelalaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan abang anon ni

      Delete
  20. Nie sume salah admin!!!! Remove la mende yg tah pape nie,

    ReplyDelete
  21. Nak tunjing jari,salahkan admin 90% pn tak kene carenye,admin dh cube pun buke kite dgn isu global.yg mnjdi silap admin,sbb ayat tu mcm ditranslation je dlm page omputeh,spatutnye admin kene kaji la terlbih dhulu,
    dlm liputan media masa,sbnarnye kes Muslim transgender ni lah yg jd isu dibangkitkan di negara britain skrg,siap masok tv lgi. kes yg terlalu jarang2 berlaku, bkn setakat jarang..memang tak penah kite dgr sblum ni,cumenye yang memeningkan kepale aku nie,tentang suami dielah..suaminye Murad di martabatkan sbgai Muslim yang warak kn..dalam info ni tak terselit pun yang suaminye cegah bini die dan tegaskan mengenai hukum islam yg sebenar?,.tak tahulah ni agenda puak Nasrani nak memutar belit fakta atau mmenyerongkan pemikiran kite.

    ReplyDelete
  22. Dapatkan Resepi Terkini dari CHEF BLOGGER!

    ReplyDelete
  23. Islam tak membenarkan perkahwinan sesama jenis. Admin, fakta ni betul ke? Macam nak menyelewengkan ISLAM pun ada. Soal agama, mana boleh dibuat main. Sekalipun, dia adalah MUSLIM, tetapi dia menukar jantina, dan berkahwin dengan lelaki yg dikatakan warak. Kalau lelaki tu betul warak, takkan dia tak tahu hukum ISLAM yang sebenar mcm mana. Ya Allah. Pelik betul aku dengan mentaliti orang yang mengaku Islam, tetapi cara tu tak menunjukkan Islam.

    ReplyDelete
  24. cerita ni nampak sgt rekaan semata2.. kalau betul kenapa dia nak ambik gambar time solat and pegang al-quran.. saja je nak mainkan org islam.. tak yah cepat percaya dgn benda2 ni..

    ReplyDelete
  25. adakah dia memeluk islam dan diterima? admin ni kalau benda2 mengelirukan mcm ni tak payah nk post la

    ReplyDelete
  26. Six pack dh hilang hahahahaha

    ReplyDelete
  27. aku tgk gambar dia ni macam mempersendakan Islam pun ada. Eh! Ntahla.. Wallahualam..

    ReplyDelete
  28. Benda ni betul la. Korang cuba google nama Lucy Vallender. Even kat UK pun buat liputan tentang dia ni. Kat YouTube pun ada juga. Memang dia menukar jantina dan seterusnya convert to Islam. Kat negara Barat tak sama dengan Malaysia so jangan samakan ye. Kalau dah tau salah tu, jangan la ikut..

    ReplyDelete
  29. maafkan saya yaa ,
    zaman semakin canggih... macam2 kita boleh buat dengan hnaya mengEdit gambar dan meniap apa yg rasa kita puas...

    kalau ternyata kisah td mengelirukan.. jangan lah percaya 100% ya ;)

    kita ni kan hidup zaman teknologi...

    ReplyDelete
  30. WALAU DI UK ATAU MANA SAJA, ISLAM ADALAH ADALAH AGAMA YANG SATU. HUKUM ALLAH DALAM ALQURAN ADALAH JELAS. INI FAKTA DARI KAFIR UNTUK MEMPERDAYAKAN UMAT ISLAM.

    ReplyDelete
  31. teruk sgt dah ni..adoi..kejatuhan ummah

    ReplyDelete
  32. Allah, rosak imej Islam. kalo dilihat pada ayat ni, " Seorang bekas askar telah membuat satu kelainan dari yang lain iaitu dengan menukar jantina dan memeluk Islam.", maksudnye dia tukar jantina dulu, baru masuk Islam. jadi, saya terfikir, macam mana dia di Islamkan? apa ahli agama di sana tak periksa jantina dia?

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri