WTF : ISTERI MUDA VS ISTERI TA VERSI CHINA (8 Gambar)
Home » » WTF : ISTERI MUDA VS ISTERI TA VERSI CHINA (8 Gambar)

WTF : ISTERI MUDA VS ISTERI TA VERSI CHINA (8 Gambar)

25 Comments
Isteri tua tidak puas hati kerana suaminya tetap ingin kahwin dengan isteri mudanya. Menurut laporan, isteri muda menyatakan yang si suami itu yang sangat inginkan dia. Ok, poligami apa.. 



Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^



Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

25 comments:

  1. 1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. diam bole tak?

      Delete
    2. SEMUA TERBAIK JOM TERJAH :

      OMG , JOM LIHAT BETUL KE ZAYN MALIK DAN JUSTIN BIEBER NI GAY ?--> WWW.JUSTINZAYN.COM

      DOWNLOAD CERITA-CERITA TERKINI MALAY & ENGLISH --> WWW.DOWNLOADMOVIE.COM

      TENGOK SEMUA EPISOD LOVE YOU MR.ARROGANT PERCUMA --> WWW.DRAMAMR.ARROGANT.COM

      DAPATKAN TIKET PERCUMA AKSI RUNNING MAN DI MALAYSIA (100 SAHAJA) --> WWW.MALYSIANFANSRM.COM

      TIKET PERCUMA KONSERT JUSTIN BIEBER --> WWW.PASSPERCUMA.COM

      INFO IPHONE 5 DAN 5S/5C DAN SAMSUNG GALAXY NOTES 3 , JAGA-JAGA SEBELUM MEMBELI --> WWW.INFOPHONES.COM









      ASSALAMUALAIKUM , SATU LAGI PELUANG PEKERJAAN TERBAIK UNTUK ANDA IAITU BEKERJA HANYA DARI RUMAH DENGAN PENDAPATAN SEHINGGA RM1500-3000 SELAMA SEMINGGU , MAHU ? MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI -> KEKOSONGAN JAWATAN (50 ORANG SAHAJA)

      Delete
  2. Kesiannnnn....

    muahahaha

    -z-

    ReplyDelete
  3. "tetap ingin kahwin dengan isteri mudanya"

    that mean lelaki tu xkawin lgi ngn pompuan tu..tetapi knpe dh panggil isteri muda?

    ReplyDelete
  4. knp kebanyakkan lelaki x puas dengan satu isteri kalau boleh nk banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah sengaja ciptakan lelaki begitu utk menguji kaum hawa,sesiapa yg brsetuju dgn Allah syurga balasannya,sesiapa yg tak bersetuju dgn Allah walaupun 1 perkara neraka balasannya.Sebab itulah wanita lbh ramai didalam neraka kerana ramai wanita tak bersetuju dgn hukum Allah yg 1 ini,wallahualam..

      Delete
    2. tu dia ustaz... ke ustazah ni? sy x perna dgr pula mana2 ulama kata "wanita lbh ramai didalam neraka kerana ramai wanita tak bersetuju dgn hukum Allah yg 1 ini". berhati2 menyampaikan fakta. takut tersalah ajar.

      Delete
    3. betul tue. tak pernah dgr jugak. setahu sy ustaz kata, ramai yang masuk neraka sebab aurat dan tidak melayan suami dgn spatutnya. bukan tak sebab tak bersetuju. ingat! seorang isteri masih berhak menolak poligami sekiranya si isteri itu sendiri berasa suami nya tidak mampu sama ada zahir atau batin. atau tidak mampu berlaku adil. ingat lagi satu! ramai lelaki mampu berkahwin tapi tidak mampu adil. dan balasan bagi suami yang tidak adil adalah sgt berat. ikut lah contoh tauladan yang nabi bawa. Baginda berkahwin atas sebab apa. itulah bahana kalau kahwin hanya sebab nafsu. bercakap sebab sunnah. Tapi adalah org yg berkahwin itu benar2 mengikut sunnah atau nafsu?

      Delete
    4. Bukan menolak hukum.. Tetapi lelaki seharusnya fikir dlu sedalam dalamnya.. apa sebab nk kahwin lebih dari 1?klau betul ikut agama, rasanya mana2 perempuan pun x kisah.. Tapi klau nk ikut sekarang ni bukan itu sebabnya.. Sedangkan seorang pun x mampu nk bagi nafkah secukupnya ini kan pula lebih dari 1.. Mampukah???Bila bab kahwin lebih dari 1 ni nak kena ikut hukum.. Tapi bila bab solat, puasa dan amalan lain tak plak ikut kan..??Fikir2kanlah..

      Delete
  5. Lelaki tak puas dgn satu isteri sbb fitrah. Dari zaman dahulu lg lelaki dicipta utk mampu berpoligami. Zaman sblum islam.. raja2 especially mempunyai beribu gundik. Even nabi2 sebelum rasulullah pn mempunyai isteri lebih. Contohnya nabi ibrahim berkahwin dgn siti sarah.. kemudian dgn siti hajar. Secara fitrah bg mengembangkan keturunan. Cuma islam telah membenarkn poligami secara khusus dan jelas melalui ayat Allah. Sbb islam kan cara hidup dan agama yg telah lengkap. Kalau org yg mengamalkan islam secara menyeluruh insyaAllah selamat. Tp kalau ambil separuh tolak separuh mmg hancur. Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  6. Lelaki tak puas dgn satu isteri sbb fitrah. Dari zaman dahulu lg lelaki dicipta utk mampu berpoligami. Zaman sblum islam.. raja2 especially mempunyai beribu gundik. Even nabi2 sebelum rasulullah pn mempunyai isteri lebih. Contohnya nabi ibrahim berkahwin dgn siti sarah.. kemudian dgn siti hajar. Secara fitrah bg mengembangkan keturunan. Cuma islam telah membenarkn poligami secara khusus dan jelas melalui ayat Allah. Sbb islam kan cara hidup dan agama yg telah lengkap. Kalau org yg mengamalkan islam secara menyeluruh insyaAllah selamat. Tp kalau ambil separuh tolak separuh mmg hancur. Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  7. bukan menolak poligami, cumanya kalau lelaki tu adil xpe jgk.....mksudnya, klau sediakan rumah kereta untuk bini pertama, bini kedua pun ptut dapat mnde yang sama. jangan nak berbini 2 kalau xmampu. benci aku lelaki yang pandai kerah duit bini je..nk berbini dua pun mntk duit bini pertama.puii

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat Allah byk2 cik kecewa(klu awak org islam la..)nani dulu x sediakan kereta pun kat isteri2 baginda..

      Delete
    2. nani? mungkin kamu maksudkan nabi. memang nabi tak sediakan kereta. sebab zaman tu xda kereta. maksud saudari kecewa tu, keadilan. jika pertama dpt itu, kedua atau ke3 dan ke 4 mesti dapat yg sama. itu la adil. tapi beliau cuma guna contoh kereta. kalau kahwin pun ckup2 makan je. cukup utk beli makanan buat seorg isteri je, jgn la mengada tambah isteri. patut ingat Allah juga org jenis mcm tu. kalau nak juga. usaha kerja sehabis mungkin. dah mampu, baru teruskan hajat.

      Delete
    3. ye betul...itulah yang saya maksudkan..kereta hanya material yang di beri contoh sahaja.ramai lelaki yang mengaku adil tapi di akhirat terlalu berat di soal lantaran ketidakadilan berpoligami. saya tidak menolak fitrah berpoligami..tapi tolong wahai lelaki, jika tak mampu berlaku adil, baik jangan.

      Delete
  8. Manusia ada dua jenis (Sebenarnya berjenis2) Poligami dan monogami. Islam bukan 'membenarkan' kawin ramai2. Tetapi 'melimitkan' poligami itu kepada 4 sahaja. Kerana sebelum islam sendiri ada yang berkahwin sampai beratus pasangan. Memang ada lelaki yang berkeinginan lebih-kadangkala mewarisi sifat ini secara genetik (sudah dibuktikan secara ilmiah). Hakikatnya islam menetapkan konsep keadilan dlm poligami- kerana tidak mahu ada yang dizalimi.. Poligami adalah fitrah manusia. Monogami adalah fitrah juga. Siapa anda? poligami atau monigami? terpulang pada anda memilih jalan hidup, yang paling penting menepati syariat islam. :)

    ReplyDelete
  9. zaman skarang ni ramai yang 'mampu' nak kawin, tpi x ramai yg mampu berlaku adil dan nak 'support' semua keperluan.. Tanggungla di 'sana' nanti..!

    ReplyDelete
  10. TK PATUT DIAMBIL CONTOH

    ReplyDelete
  11. Last! Org bwh jgn mengada2 nk komen kt bwh aku. Dgn rasminya saya menutup ruang komen utk ruangan ini. Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  12. x ckup lah satu sbb istri tue tu pmalas lg mau tdo je..kawen due la da mmpu...kalau tuhan buat pompuan boleh kawen 4,pompuan pon kwen bnyak jgak ap..ap ad hal..x boleh kwen 4 pon pompuan ad jgak yg men blakang suami..pui.

    ReplyDelete

Penpatah.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri