Jangan Mudah Percaya Sangat Jalan Cerita Kehidupan Arkitek


Pasti ramai sebenarnya yang tertungu-tunggu drama Melayu pukul 7 malam yang seringkali memaparkan watak orang kaya dengan projek berjuta-juta dan berbilion ringgit.

Kehidupan mereka dilihat serba mewah, muda-muda sudah boleh hidup dirumah yang cukup lengkap dengan perabot mewah takkala orang di dunia semuda itu hanya mampu duduk di rumah bujang serba kekurangan beramai-ramai.

Dalam kehidupan muda dan mewah mereka bercakap pasal projek mega dan kebanyakkannya adalah tidak logik dengan dunia realiti di luar sana.

Seorang arkitek bernama Nornizam Yusof telah tampil memberitahu orang ramai supaya tidak mempercayai ‘kehidupan’ orang kaya dalam drama jam 7 petang ini.

Menurutnya apa yang dilakonkan dan ditulis adalah bukan dunia profesional arkitek sebenar dalam bidang pekerjaan mereka.

Beliau telah mengupas secara terperinci skop pekerjaan sebagai seorang arkitek yang sebenar di dunia nyata, oleh itu beliau telah mendedahkan beberapa perkara yang sangat tak logik dalam drama Melayu berdasarkan dunia arkitek sebenar.




Siakapkeli.my

0 comment... add one now

HimpunanCeritaLawak tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri