Baru Berumur 19 Tahun Tetapi Sudah Memiliki Kekayaan RM4.95 Billion



Seorang remaja di sini disenaraikan sebagai bilionair termuda di dunia kerana pada usia 19 tahun telah memiliki kekayaan sebanyak AS$1.2 bilion (RM4.95 bilion).

Gadis tersebut, Alexandra Andresen bagaimanapun cuma berada dalam kedudukan 1,476 dalam senarai jutawan dunia oleh majalah Forbes tahun ini.

Dia berkongsi tempat yang sama bersama kakaknya, Katharina Andresen, 20, apabila masing-masing menguasai 42.2 peratus saham syarikat milik keluarga mereka, Ferd.

Walaupun mempunyai kekayaan yang melimpah-ruah, kedua-dua gadis tersebut masih hidup secara sederhana dan cuma memakai kereta terpakai atas gesaan bapa mereka, Johan H. Andersen.

“Apabila diumumkan sebagai remaja terkaya di dunia, saya menerima 500 pengikut baharu di Instagram,” ujarnya dalam satu temu bual pada 2014.

Keluarga Alexandra terbabit dalam industri tembakau sejak berabad lalu dan kini menguasai penjualan rokok di Norway. – Agensi

0 comment... add one now

HimpunanCeritaLawak tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri