17 Nama Bayi Yang Diharamkan Di Seluruh Dunia

1. Tom


Kerajaan Portugal melarang rakyatnya menamakan bayi mereka Tom.

2. Elaine


Pada awal tahun ini, kerajaan Arab Saudi menyenaraikan daftar nama yang dilarang untuk digunakan untuk bayi di negara mereka. Termasuk nama-nama yang kebarat-baratan dan memiliki bunyi ala kerabat seperti Prince.

3. Facebook



Sementara itu, kerajaan Sonoro, sebuah negara kecil yang berjiran dengan Mexico telah melarang rakyatnya untuk menamakan anak-anak mereka dengan nama yang tidak memiliki maksud atau simbol, menghina, merendahkan, dan menimbulkan diskriminasi.

4. Simbol



Sepasang suami isteri di Tiongkok mencoba menamai bayi lelaki mereka dengan nama Wang@. Simbol tersebut yang berbunyi di dalam bahasa Mandarin sebagai ‘ai-ta’ yang bermaksud ‘mencintai dia’.

5. Robocop



Ini adalah salah satu nama yang ada dalam daftar nama yang dilarang digunakan di Sonoro.

6. Talula Does The Hula From Hawaii


Kerajaan Selandia Baru melarang rakyatnya untuk memberi nama yang menggambarkan perbuatan atau perilaku seseorang. Dilaporkan, seorang gadis berusia 9 tahun yang menggunakan nama itu telah didakwa di mahkamah.

7. Traffic


Lagi, nama ini ada dalam daftar nama yang dilarang kerajaan di Sonoro.

8. Linda


Seperti yang diterangkan pada no, 2 di atas, kerajaan Arab Saudi melarang rakyatnya dari menamakan anak mereka dengan nama yang berunsur kebaratan.

9. Adolf Hitler



Adolf adalah nama yang populer di Jerman sebelum Perang Dunia II. Anggota gerakan Neo-Nazi Amerika, Heath Campbell, mencuri perhatian umum apabila sebuah kedai kek telah menolak untuk menghiasi kek hari jadi anak beliau dengan nama Adolf Hitler.

10. Alice


Anda tidak dibenarkan untuk menamakan puteri Anda Alice di Arab Saudi.

11. Lady Di


Rakyat Sonoro dilarang untuk menamakan puteri mereka dengan nama Lady Di. Namun Diana tetap dibenarkan.

12. Metallica



Sebuah kedai pajak di Sweden telah menolak passport milik anak perempuan sepasang suami isteri yang menggunakan nama Metallica sebagai nama tengahnya.

13. Circumcision


Perkataan yang bermaksud sunat ini dilarang digunakan di Sonoro.

14. Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116


Sepasang suami isteri di Sweden sengaja menamakan anak mereka seperti itu sebagai bentuk protes terhadap peraturan nama yang ketat di negara itu.

15. James Bond



Meskipun terdengar kool, nama ini dilarang daripada digunakan di Sonoro.

16. Sex Fruit


Selandia Baru melarang pasangan suami isteri dari menamakan anak mereka Sex Fruit.

17. Terminator



Lagi-lagi dari kerajaan Sonoro. Nama ini dilarang digunakan untuk kanak-kanak.

0 comment... add one now

HimpunanCeritaLawak tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri